Skip to main content
Beantwoord

Mijn tv-ontvanger blijft foutcode 842 aangeven

• February 16, 2026
  • 10 reacties
  • 96 keer bekeken

Ik heb al meerdere malen mijn modem gereset ook een frisse start. Maar mijn tv ontvanger blijft foutcode 842 weer geven. Ik kom niet in een menu waar ik de software opnieuw kan downloaden. Wie kan mijn helpen?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Eveline11, vervelend dat je die foutmelding blijft krijgen is vervelend! Fout 842 geeft aan dat de verbinding tussen het modem en de tv-ontvanger (de Arris) niet goed is. Als ik je goed begrijp is dat een directe kabel, en speelt het ook als je een andere kabel probeert? 

Heb je meerdere tv-ontvangers van ons, of 1? Als je er meerdere hebt kan je ze van plek verwisselen, om te kijken of het mee gaat met de ontvanger of dat het op dezelfde plek blijft. Als het meegaat met de ontvanger, is het iets met het kastje zelf. Als het op dezelfde plek blijft lijkt het toch in de kabel te zitten.

Op onze website hebben we ook stappen die hierbij kunnen helpen: Foutcode 842 KPN TV oplossen.

Het kan ook makkelijker en sneller zijn om dit telefonisch met ons te bekijken, dan kan er ook meteen samen met jou een vervolgstap bepaald worden. Dat kan het makkelijkste via een terugbelafspraak via onze site.

10 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 16, 2026

Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 16, 2026

Beste ​@Eveline11 welk merk en type tv-decoder gebruik je en met welke firmware-versie?

• Auteur
  • Topper
  • February 16, 2026

Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?

Ja die is met een kabel aangesloten. 

• Auteur
  • Topper
  • February 16, 2026

Beste ​@Eveline11 welk merk en type tv-decoder gebruik je en met welke firmware-versie?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 16, 2026

Kun je een andere poort op het modem proberen?

Glasvezelkastje (als je dat hebt) en modem herstart?

• Auteur
  • Topper
  • February 16, 2026

Kun je een andere poort op het modem proberen?

Glasvezelkastje (als je dat hebt) en modem herstart?

Andere poorten werken allemaal prima op het modem. Modem is al een paar keer herstart en ook gereset.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 16, 2026

Ik bedoelde eigenlijk: kun je het tv kastje verbinden met een andere poort op het modem om te zien of dat wel werkt?

Zo niet: Heb een andere ethernet kabel om mee te proberen?

• Auteur
  • Topper
  • February 16, 2026

Ik bedoelde eigenlijk: kun je het tv kastje verbinden met een andere poort op het modem om te zien of dat wel werkt?

Zo niet: Heb een andere ethernet kabel om mee te proberen?

Ik heb geprobeerd met een nieuwe internetkabel, maar hij geeft nog steeds hetzelfde aan.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 17, 2026

Hoi ​@Eveline11, vervelend dat je die foutmelding blijft krijgen is vervelend! Fout 842 geeft aan dat de verbinding tussen het modem en de tv-ontvanger (de Arris) niet goed is. Als ik je goed begrijp is dat een directe kabel, en speelt het ook als je een andere kabel probeert? 

Heb je meerdere tv-ontvangers van ons, of 1? Als je er meerdere hebt kan je ze van plek verwisselen, om te kijken of het mee gaat met de ontvanger of dat het op dezelfde plek blijft. Als het meegaat met de ontvanger, is het iets met het kastje zelf. Als het op dezelfde plek blijft lijkt het toch in de kabel te zitten.

Op onze website hebben we ook stappen die hierbij kunnen helpen: Foutcode 842 KPN TV oplossen.

Het kan ook makkelijker en sneller zijn om dit telefonisch met ons te bekijken, dan kan er ook meteen samen met jou een vervolgstap bepaald worden. Dat kan het makkelijkste via een terugbelafspraak via onze site.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 17, 2026

Bij 842 is er geen verbinding met het modem. Wat op het scherm staat is get ook.

Zit er misschien een dvs of switch tussen? Krijgen die nog wel stroom? Brandt op beide dvs apparaten het 'aan' lampje?

Zit de netwerk kabel nog in het modem. Niet misschien bij afstoffen eruit gegaan?

DVS: