Skip to main content
Beantwoord

Mijn tv-ontvanger geeft al maanden de melding "beperkte modus", helpdesk kan niet helpen

• November 6, 2025
  • 6 reacties
  • 173 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Na maanden van irritatie over de melding "beperkt modus" ben ik het aardig beu. Vandaag maar weer eens gebeld,de "medewerker" kon mij niet verstaan,jammer hè. Dus verbrak ze verbinding. 

Kortom beste is er iemand bij jullie in dat geweldige bedrijf die mij kan helpen. 

P.S. zal denk ik niet lukken:-)

Beste antwoord door Arjan van B

Ik denk dat jouw ontvanger in die maanden al wel eens opnieuw gestart is, bijvoorbeeld na een update? Evengoed:

Toevallig net anderen geholpen, die blijkbaar al sinds gistermiddag steeds bij starten van een TV+ Box vanuit de snelle start (niet-ecomodus), deze melding over KBX-APK-9050 zagen:

Server probleem

De TV+ Box is in beperkte modus. Daardoor werkt niet alles goed.
Je kan nog wel naar de meeste tv-zenders kijken.

Als we het probleem hebben opgelost, dan werkt TV+ automatisch weer zoals het moet.
We doen er alles aan om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.
Sorry hiervoor. (KBX-APK-9050)

En meldingen over dat er geen programma-informatie aanwezig was. Eventjes hadden ze ook alleen NPO 1, 2 en 3, later wel weer alles. Maar nog steeds “beperkte modus” in beeld.

Maar: bij hun ging het weg na simpelweg opnieuw opstarten. Knop rechtsboven op de afstandsbediening ingedrukt gehouden tot de keuze voor opnieuw starten getoond werd.

Die zin “Als we het probleem hebben opgelost, dan werkt TV+ automatisch weer zoals het moet” klopte dus niet in dit geval.

@Jac Keulaars, zie je ook een foutcode als je je ontvanger opstart? En zo ja, wat zegt de pagina met foutcodes daarover?

6 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • November 6, 2025

Toch lijkt het mij een langdurige storing, je kunt nogmaals de klantenservice bellen 0800 0402 en inspreken dat je een medewerker wilt spreken.

Er is ook een mogelijkheid dat je terug gebelt wordt, zie link hieronder

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • November 7, 2025

@Jac Keulaars heb je inmiddels contact gehad met kpn?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 7, 2025

Welke ontvanger heb je?

Meestal is de oorzaak geen goede verbinding tussen ontvanger en modem. Zit daar nog iets tussen als een switch?

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • November 8, 2025

Ik denk dat jouw ontvanger in die maanden al wel eens opnieuw gestart is, bijvoorbeeld na een update? Evengoed:

Toevallig net anderen geholpen, die blijkbaar al sinds gistermiddag steeds bij starten van een TV+ Box vanuit de snelle start (niet-ecomodus), deze melding over KBX-APK-9050 zagen:

Server probleem

De TV+ Box is in beperkte modus. Daardoor werkt niet alles goed.
Je kan nog wel naar de meeste tv-zenders kijken.

Als we het probleem hebben opgelost, dan werkt TV+ automatisch weer zoals het moet.
We doen er alles aan om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.
Sorry hiervoor. (KBX-APK-9050)

En meldingen over dat er geen programma-informatie aanwezig was. Eventjes hadden ze ook alleen NPO 1, 2 en 3, later wel weer alles. Maar nog steeds “beperkte modus” in beeld.

Maar: bij hun ging het weg na simpelweg opnieuw opstarten. Knop rechtsboven op de afstandsbediening ingedrukt gehouden tot de keuze voor opnieuw starten getoond werd.

Die zin “Als we het probleem hebben opgelost, dan werkt TV+ automatisch weer zoals het moet” klopte dus niet in dit geval.

@Jac Keulaars, zie je ook een foutcode als je je ontvanger opstart? En zo ja, wat zegt de pagina met foutcodes daarover?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Jac Keulaars! Niet fijn dat je niet van de melding afkomt en super dat je hier al zoveel tips hebt gehad. 🙂

Is het met één van die tips gelukt? Ik ben benieuwd!

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 9, 2025

Heel soms krijg ik die melding ook wel eens, mijn oplossing is om de KPN-toets even vast te houden tot je het menu krijgt en kies dan voor opnieuw opstarten, dan gaat hij dieper opstarten dan normaal en is het weer in orde.