Skip to main content
Beantwoord

Mijn TV praat bij iedere wijziging via de KPN afstandsbediening

• October 12, 2025
  • 14 reacties
  • 120 keer bekeken

Beste,

ik heb per ongeluk iets ingesteld waardoor de tv bij iedere handeling op de afstandsbediening tegen mij praat. Bijvoorbeeld 26 , 27 , 28 als ik de TV iets harder zet. Hoe krijg ik dit uit?? 

Beste antwoord door PeterG

Aangezien je vermeldt dat het juist met volume wijziging gebeurt vermoed ik dat het de Talkback van je televisie is en niet die van de TV+ box ​@edesche . Want die box regelt geen volume…. Dat gaat buiten de box om via InfraRood naar de televisie.

Bij een Samsung: houdt 5 seconden de mute knop ingedrukt op de Samsung afstandsbediening. Je komt dan in de toegankelijkheidsopties van Samsung. Bovenste om aan/uit te zetten.

14 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+21
  • Wijsgeer
  • 14158 reacties
  • October 12, 2025

Welke KPN tv ontvanger heb je?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 5143 reacties
  • October 12, 2025

Hoe krijg ik dit uit?? 

Bij de opties Talkback

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • October 13, 2025

KPN TV ontvanger DIW7022

PeterG
Superuser
  • 65685 reacties
  • October 13, 2025

Houdt de 5 enkele seconden ingedrukt. Dan kom je bij de talkback instellingen.

Of ga naar 'kanaal’ 5555 en volg de aanwijzingen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 17205 reacties
  • October 14, 2025

Hoi ​@edesche. Welkom op de community! Wat goed dat je hier je vraag stelt. Ik kan me helemaal voorstellen dat het irritant is als je tv ineens alles hardop gaat zeggen bij elke druk op de afstandsbediening. Je bent zeker niet de enige die dit per ongeluk aanzet, het gebeurt vaker dan je denkt! 

Is het inmiddels gelukt met de tips die hierboven al zijn gedeeld? Laat het vooral even weten, dan denken we graag nog even met je mee als het nog niet helemaal goed gaat. 

PeterG
Superuser
  • 65685 reacties
  • October 14, 2025

Je bent zeker niet de enige die dit per ongeluk aanzet, het gebeurt vaker dan je denkt! 

Via het menu toegankelijkheid kun je de sneltoets, 5, uitzetten. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1391 reacties
  • October 14, 2025

Je bent zeker niet de enige die dit per ongeluk aanzet, het gebeurt vaker dan je denkt! 

En wat leren we daarvan? (Wat een slecht ontwerp!)

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+21
  • Wijsgeer
  • 14158 reacties
  • October 14, 2025

En wat leren we daarvan? (Wat een slecht ontwerp!)

Je moet een knop enkele seconden ingedrukt houden.

Hoe groot is de kans dat iemand dat doet?

En meerdere apparaten hebben dat.

Of dat dan meteen slecht ontwerp is? Persoonlijk (ik bedoel echt persoonlijk) vind ik van niet.😉

Probleem is dat er mensen zijn die hier de voorkeur aangeven.

Zie maar bij topic “Feature request” 

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan om dit alleen via instellingen te doen.

PeterG
Superuser
  • 65685 reacties
  • October 14, 2025

Joop2011 schrijft: Persoonlijk geef ik de voorkeur aan om dit alleen via instellingen te doen.

Maar ja, voor mensen die slecht zien, of niet, is 3 seconden op de 5 drukken voor talkback makkelijker dan een menu doorlopen. Zeker als talkback dan juist nog niet aan staat ​@joop2011 .

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+21
  • Wijsgeer
  • 14158 reacties
  • October 14, 2025

@PeterG 

Ik begrijp wat je bedoelt.

En beide hebben voor- en nadelen.

Het is kiezen, ik begrijp het.😉

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 478 reacties
  • October 14, 2025

Niet-slechtzienden kunnen die die deze “snel”toets uitzetten in toegankelijkheidsinstelling.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • October 14, 2025

beiden opties geprobeerd zowel met de 5 als via toegankelijkheid en het is nog niet uit. Ik ga de helpdesk denk ik even bellen…

PeterG
Superuser
  • 65685 reacties
  • Antwoord
  • October 14, 2025

Aangezien je vermeldt dat het juist met volume wijziging gebeurt vermoed ik dat het de Talkback van je televisie is en niet die van de TV+ box ​@edesche . Want die box regelt geen volume…. Dat gaat buiten de box om via InfraRood naar de televisie.

Bij een Samsung: houdt 5 seconden de mute knop ingedrukt op de Samsung afstandsbediening. Je komt dan in de toegankelijkheidsopties van Samsung. Bovenste om aan/uit te zetten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • October 14, 2025

TOP dit is het weliswaar op een LG maar werkt hetzelfde , dank !!