Skip to main content
Beantwoord

Mis zenders (oa ID en Spike) uit het basispakket

  • February 8, 2022
  • 40 reacties
  • 558 keer bekeken

Hoi,

Sinds vorige week heb ik KPN interactieve tv. Alleen zou ik het basispakket hebben (is voor mij afgesloten, instelling) maar ik mis een aantal zenders. O.a. ID en spike.

Hoe kan dit?

Beste antwoord door Noordzee

Ik vermoed dat in de instelling een soort van "kabelnet" is aangelegd. Daar bedoel ik mee dat er één hoofdontvanger in het gebouw staat. Als in die hoofdontvanger bepaalde zenders geblokkeerd/verborgen staan, dan kan niemand ze bekijken.

Vergelijk het met een hotel, daar is ook alles al ingesteld op de TV voor de diverse kamers.

Ik kan mij b.v. voorstellen dat sommige erotische zenders niet doorgegeven worden aan alle bewoners. Mogelijk kan @L1234 even navragen bij de leiding van de instelling of ze eens willen kijken of de leiding niet per ongeluk ID en Spike hebben verborgen/geblokkeerd voor alle bewoners. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

40 reacties

Forum|alt.badge.img+16
  • February 8, 2022

Hallo @L1234.

Deze zenders horen wel in het basispakket (kanaal 21 en 13) te zitten. Heb je geen eigen zenderlijst aangemaakt of de zenders per ongeluk op verborgen gezet? 


  • Auteur
  • Topper
  • February 8, 2022

Hallo @L1234.

Deze zenders horen wel in het basispakket (kanaal 21 en 13) te zitten. Heb je geen eigen zenderlijst aangemaakt of de zenders per ongeluk op verborgen gezet? 

 

Ik kan niet eens een zenderlijst aanmaken. Die optie staat niet in het menu. Zat daar ook al naar te kijken. Kanaal 21 staat er ook niet tussen. Het is 20 en dan meteen 22.


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • February 8, 2022

Hoi,

Sinds vorige week heb ik KPN interactieve tv. Alleen zou ik het basispakket hebben (is voor mij afgesloten, instelling) maar ik mis een aantal zenders. O.a. ID en spike.

Hoe kan dit?

 

Ik ga ervan uit dat je via de KPN tv decoder kijkt.

Welke heb je? 

 

Zie hier voor het zenderoverzicht.

Spike zit op kanaal 13

ID zit op kanaal 21

 

Als je ook mobiel van KPN hebt, kan je je abonnement via MIJNKPN omzetten naar Hussel en krijg je het pluspakket gratis. 

 

 


Forum|alt.badge.img+16
  • February 8, 2022

Als je op de afstandsbediening op de info knop drukt, verschijnt er als het goed is een menu met favoriete zenderlijsten. Kijk even of deze op '’Alle zenders'’ staat.  Daarna zou je ook via Menu→ Instellingen → Zenders verbergen kunnen kijken of de bewusten kanalen misschien daar staan aangevinkt.


  • Auteur
  • Topper
  • February 8, 2022

Hoi,

Sinds vorige week heb ik KPN interactieve tv. Alleen zou ik het basispakket hebben (is voor mij afgesloten, instelling) maar ik mis een aantal zenders. O.a. ID en spike.

Hoe kan dit?

 

Ik ga ervan uit dat je via de KPN tv decoder kijkt.

Welke heb je? 

 

Zie hier voor het zenderoverzicht.

Spike zit op kanaal 13

ID zit op kanaal 21

 

Als je ook mobiel van KPN hebt, kan je je abonnement via MIJNKPN omzetten naar Hussel en krijg je het pluspakket gratis. 

 

Ik heb daar vrij weinig verstand van haha. Er is vorige week een kastje geïnstalleerd, met een kabel. Dus vermoed dat t via internet gaat ofzo.

Dat zenderoverzicht had ik al gezien inderdaad, maar daar missen dus een aantal zenders uit die ik niet heb.

 


  • Auteur
  • Topper
  • February 8, 2022

Als je op de afstandsbediening op de info knop drukt, verschijnt er als het goed is een menu met favoriete zenderlijsten. Kijk even of deze op '’Alle zenders'’ staat.  Daarna zou je ook via Menu→ Instellingen → Zenders verbergen kunnen kijken of de bewusten kanalen misschien daar staan aangevinkt.

 

Die optie staat er niet tussen bij mij.

Het is: kijkwijzer, beeldscherm, ondertiteling, systeem, afstandsbediening, berichten en WiFi.


Forum|alt.badge.img+16
  • February 8, 2022

Die optie staat er niet tussen bij mij.

Het is: kijkwijzer, beeldscherm, ondertiteling, systeem, afstandsbediening, berichten en WiFi.

Ik neem aan dat je de afstandsbediening van de TV bedoeld. Ik bedoel de witte welke bij de ontvanger hoort. Als je daarmee deze stappen volgt en het dan nog is wilt proberen? :) 


  • Auteur
  • Topper
  • February 8, 2022

Die optie staat er niet tussen bij mij.

Het is: kijkwijzer, beeldscherm, ondertiteling, systeem, afstandsbediening, berichten en WiFi.

Ik neem aan dat je de afstandsbediening van de TV bedoeld. Ik bedoel de witte welke bij de ontvanger hoort. Als je daarmee deze stappen volgt en het dan nog is wilt proberen? :) 

 

Nee ik bedoel idd de witte. De optie staat er niet tussen.


Forum|alt.badge.img+16
  • February 8, 2022

Nee ik bedoel idd de witte. De optie staat er niet tussen.

Maar nu ben ik even benieuwd via welke ontvanger je dan kijkt? Want de KPN ontvanger heeft namelijk dergelijke opties als Kijkwijzer, ondertiteling en Wifi niet. 


  • Auteur
  • Topper
  • February 8, 2022

Nee ik bedoel idd de witte. De optie staat er niet tussen.

Maar nu ben ik even benieuwd via welke ontvanger je dan kijkt? Want de KPN ontvanger heeft namelijk dergelijke opties als Kijkwijzer, ondertiteling en Wifi niet. 

 

Er is een kastje geïnstalleerd vorige week. Een kant zit in het stopcontact en 1 kant in de muur. Dus ik vermoed via WiFi ofzo.


Forum|alt.badge.img+16
  • February 8, 2022

Er is een kastje geïnstalleerd vorige week. Een kant zit in het stopcontact en 1 kant in de muur. Dus ik vermoed via WiFi ofzo.

Als het goed is zou er een Arris VIP5202 geïnstalleerd zijn, die verbonden is via een draadloze verbindingsset.  Het gekke is dan alsnog dat deze opties niet in de tv ontvanger voorkomen. 

Zou je de stekker is 30 seconden uit het zwarte kastje willen trekken en daarna de stekker willen terugplaatsen? Mogelijk dat die zenders dan wel zichtbaar gaan worden. 


  • Auteur
  • Topper
  • February 8, 2022

Er is een kastje geïnstalleerd vorige week. Een kant zit in het stopcontact en 1 kant in de muur. Dus ik vermoed via WiFi ofzo.

Als het goed is zou er een Arris VIP5202 geïnstalleerd zijn, die verbonden is via een draadloze verbindingsset.  Het gekke is dan alsnog dat deze opties niet in de tv ontvanger voorkomen. 

Zou je de stekker is 30 seconden uit het zwarte kastje willen trekken en daarna de stekker willen terugplaatsen? Mogelijk dat die zenders dan wel zichtbaar gaan worden. 

 

 

Helaas, het doet niks. Zou bijna vermoeden dat er dan toch geen basispakket is afgesloten maar wat anders.


Dennis Overbeek
Wijsgeer

@L1234 zou je hier eens een foto willen plaatsen wat jij ziet op jou tv scherm?


  • Auteur
  • Topper
  • February 8, 2022

@L1234 zou je hier eens een foto willen plaatsen wat jij ziet op jou tv scherm?

 

Ik neem aan van het menu? 

 


Dennis Overbeek
Wijsgeer

Is dit het menu wat opgevraagd is met de afstandsbediening van KPN @L1234?

@Chrizziey dit is vreemd, ik zou denken dat dit het menu van de TV zelf is. :thinking:

Mag ik jou vragen @L1234 om een foto van jou afstandsbediening waarmee je de menu hebt opgevraagd?


Forum|alt.badge.img+16
  • February 8, 2022

Hmm, dit lijkt mij geen menu van KPN. Of ik heb een ontvanger gemist welke weer vernieuwd is. 

Misschien een vervelende vraag, maar kun je ook een foto van de tv ontvanger maken @L1234 ? Het is ons niet helemaal duidelijk waar dit menu vandaan komt. 


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • February 8, 2022

@L1234 zou je hier eens een foto willen plaatsen wat jij ziet op jou tv scherm?

 

Ik neem aan van het menu? 

 

 

Is dit scherm van de KPN tv decoder Arris VIP5202?

Ik ben bang van niet.

 

Of kijk je via de app van KPN op de Smart tv? 

Maar ook daar herken ik dit scherm niet van.

 

Zie foto van mijn menu:

 

P.S.

Kijk of je een vaste kabel kan trekken van de Experiabox (KPN router) naar de KPN tv decoder (Arris VIP5202). Dan heb je veel minder problemen en storingen.

Heeft overigens niets met dit probleem te maken.:wink:


  • Auteur
  • Topper
  • February 8, 2022

Is dit het menu wat opgevraagd is met de afstandsbediening van KPN @L1234?

@Chrizziey dit is vreemd, ik zou denken dat dit het menu van de TV zelf is. :thinking:

Mag ik jou vragen @L1234 om een foto van jou afstandsbediening waarmee je de menu hebt opgevraagd?

 

Yes, met de witte afstandsbediening. Van de tv zelf is zwart. Weet niet of de afstandsbediening dan van KPN is. Kastje is van No Call. Zegt me niks.

 


  • Auteur
  • Topper
  • February 8, 2022

@L1234 zou je hier eens een foto willen plaatsen wat jij ziet op jou tv scherm?

 

Ik neem aan van het menu? 

 

 

Is dit scherm van de KPN tv decoder Arris VIP5202?

Ik ben bang van niet.

 

Of kijk je via de app van KPN op de Smart tv? 

Maar ook daar herken ik dit scherm niet van.

 

Zie foto van mijn menu:

 

P.S.

Kijk of je een vaste kabel kan trekken van de Experiabox (KPN router) naar de KPN tv decoder (Arris VIP5202). Dan heb je veel minder problemen en storingen.

Heeft overigens niets met dit probleem te maken.:wink:

 

Ik mag zelf geen kabels trekken. Is niet van mij dit maar van de instelling, dus kan daar zelf niks aan prutsen. Heb ook geen smart TV trouwens.


Forum|alt.badge.img+16
  • February 8, 2022

Yes, met de witte afstandsbediening. Van de tv zelf is zwart. Weet niet of de afstandsbediening dan van KPN is. Kastje is van No Call. Zegt me niks.

Dit is geen ontvanger van KPN.  Dus wij kunnen dan verder niet echt helpen met je vraag. Je kan dit het beste bij de instelling aangeven. 


Dennis Overbeek
Wijsgeer

 

 

OFFTOPIC: @joop2011 ben je niet bang dat je brand krijgt met de gordijn achter tegen de tv aan? TV wordt warm. :wink: (gewoon een bezorgheidje :wink: )


Dennis Overbeek
Wijsgeer

Yes, met de witte afstandsbediening. Van de tv zelf is zwart. Weet niet of de afstandsbediening dan van KPN is. Kastje is van No Call. Zegt me niks.

Dit is geen ontvanger van KPN.  Dus wij kunnen dan verder niet echt helpen met je vraag. Je kan dit het beste bij de instelling aangeven. 

Mogen @Chrizziey en ik dan de foto van die witte afstandsbediening en dat kastje van “No Call” hier op het forum zien? Want dat kastje zegt mij ook niks @L1234:wink:


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • February 8, 2022

OFFTOPIC: @joop2011 ben je niet bang dat je brand krijgt met de gordijn achter tegen de tv aan? TV wordt warm. :wink: (gewoon een bezorgheidje :wink: )

 

“off topic”

Beste Dennis, 

Dank voor je bezorgdheid. :wink:

Dit is de tv in de slaapkamer.

Als we daar kijken zijn de gordijnen dicht.

Op de tv in de woonkamer is mijn vrouw iets aan het kijken. 

“off topic” 

 

“On topic” 

Dit menu herken je wel denk ik.

Dat is het menu van KPN tv decoder.

In dit geval de HMB2260

In de woonkamer hebben we de Arris 2952 en die heeft hetzelfde menu.


  • Auteur
  • Topper
  • February 8, 2022

Yes, met de witte afstandsbediening. Van de tv zelf is zwart. Weet niet of de afstandsbediening dan van KPN is. Kastje is van No Call. Zegt me niks.

Dit is geen ontvanger van KPN.  Dus wij kunnen dan verder niet echt helpen met je vraag. Je kan dit het beste bij de instelling aangeven. 

Mogen @Chrizziey en ik dan de foto van die witte afstandsbediening en dat kastje van “No Call” hier op het forum zien? Want dat kastje zegt mij ook niks @L1234:wink:

 


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • February 8, 2022

Als je op de afstandsbediening op de info knop drukt, verschijnt er als het goed is een menu met favoriete zenderlijsten. Kijk even of deze op '’Alle zenders'’ staat.  Daarna zou je ook via Menu→ Instellingen → Zenders verbergen kunnen kijken of de bewusten kanalen misschien daar staan aangevinkt.

 

Ik denk dat je de Menu knop bedoelt op de AB van KPN. 

Maar zijn scherm herken ik helemaal niet.