Skip to main content

Hoi,

Sinds vorige week heb ik KPN interactieve tv. Alleen zou ik het basispakket hebben (is voor mij afgesloten, instelling) maar ik mis een aantal zenders. O.a. ID en spike.

Hoe kan dit?

Yes, met de witte afstandsbediening. Van de tv zelf is zwart. Weet niet of de afstandsbediening dan van KPN is. Kastje is van No Call. Zegt me niks.

Dit is geen ontvanger van KPN.  Dus wij kunnen dan verder niet echt helpen met je vraag. Je kan dit het beste bij de instelling aangeven. 

 

En die verwijzen me naar KPN, want "KPN tv". 

De wereld vergaat natuurlijk niet met die paar missende zenders, dus ik ga er ook niet veel werk van maken, maar irritant is het wel.


Yes, met de witte afstandsbediening. Van de tv zelf is zwart. Weet niet of de afstandsbediening dan van KPN is. Kastje is van No Call. Zegt me niks.

Dit is geen ontvanger van KPN.  Dus wij kunnen dan verder niet echt helpen met je vraag. Je kan dit het beste bij de instelling aangeven. 

Mogen @Chrizziey en ik dan de foto van die witte afstandsbediening en dat kastje van “No Call” hier op het forum zien? Want dat kastje zegt mij ook niks @L1234:wink:

 

 

De AB lijkt wel van KPN.

De decoder is niet van KPN.

Vandaar dat je zenders mist, ik heb geen idee van wie die decoder is.

Heb je geen KPN tv decoder? Die kan je beter gebruiken.

 

Dit vond ik op internet:

Via het netwerk van KPN heeft NuCall een eigen mobiele dienst ontwikkeld die je volledig kunt integreren met 3CX én Microsoft Teams. Ook bepaal jij zelf hoe je abonnement eruit ziet en heb je een hoop extra’s waar je gebruik van kunt maken. Misschien kies je graag voor betalen naar gebruik met een flexibele looptijd.

 

NuCall is dus niet van KPN.

Heb je wel een abonnement bij KPN?

Zo ja, gebruik dan de decoder van KPN.


@L1234 bedankt voor de foto’s, deze afstandsbediening heeft KPN dus ook. Maar het bedrijf NuCall dus ook. Voor service moet je toch bij hun zijn. Het emailadres en telefoonnummer staat op die ontvanger. Ze hebben ook een website:

Dan zou je toch bij hun moeten zijn.


Yes, met de witte afstandsbediening. Van de tv zelf is zwart. Weet niet of de afstandsbediening dan van KPN is. Kastje is van No Call. Zegt me niks.

Dit is geen ontvanger van KPN.  Dus wij kunnen dan verder niet echt helpen met je vraag. Je kan dit het beste bij de instelling aangeven. 

 

En die verwijzen me naar KPN, want "KPN tv". 

De wereld vergaat natuurlijk niet met die paar missende zenders, dus ik ga er ook niet veel werk van maken, maar irritant is het wel.

 

Dat is niet netjes, want dit heeft helemaal niets met KPN te maken.

Ze maken alleen gebruik van het Netwerk van KPN (daar betalen ze KPN voor).

Verder gaat alles via NuCall en zij moeten je echt helpen.

Zie ook reactie van @Dennis Schreve hierboven. 

 

Ik zou zeggen, snel overstappen naar KPN als het contract afloopt.  :wink:

www.kpn.com 


Herken dit kastje inderdaad wel, maar dit is een zakelijke tv ontvanger. Dus de instelling kan dan beter de partij in kwestie hiervoor benaderen. Wij particulieren en KPN moderators hier kunnen je niet helpen hierbij. 

 


Thanks in ieder geval voor het meedenken! Ik ga er nog even achteraan.


Herken dit kastje inderdaad wel, maar dit is een zakelijke tv ontvanger. Dus de instelling kan dan beter de partij in kwestie hiervoor benaderen. Wij particulieren en KPN moderators hier kunnen je niet helpen hierbij. 

 

@Chrizziey MKB (midden- en kleinbedrijf) doen we toch ook nog hier op deze platform?

Mocht het niet zo zijn @L1234 dan kan ik je doorverwijzen naar het Zakelijke forum van KPN, ik heb het gevoel dat je daar moet zijn want hun kunnen ook in jou gegevens kijken, want dat kunnen de KPN moderators voor consumenten niet. Daar is weer een aparte afdeling voor MKB bij KPN.


dan kan ik je doorverwijzen naar het Zakelijke forum van KPN, ik heb het gevoel dat je daar moet zijn want hun kunnen ook in jou gegevens kijken

@Dennis Schreve Ook daar zou je niet ver komen. Dit is een pakket wat wordt beheerd door NuCall, deze heeft weer een overeenkomst bij KPN Zakelijk. Dus de beste weg om te volgen is om NuCall te benaderen.

Edit : 

Hier doen ze Particulier en klein zakelijk. MKB (Midden klein bedrijf) en grootzakelijk zijn weer andere takken. 


@Dennis Schreve Dus de beste weg om te volgen is om NuCall te benaderen.

Edit : 

Hier doen ze Particulier en klein zakelijk. MKB (Midden klein bedrijf) en grootzakelijk zijn weer andere takken. 

@Chrizziey dat is nou juist het punt, @L1234 heeft contact gehad met NuCall, maar verwijzen hem/haar weer naar KPN.


Apart, want NuCall zorgt ervoor dat de licentie bij KPN afgenomen wordt en dient dan ook als tussenpersoon. 

Maar goed feit blijft dat het een MKB product is en wij hier sowieso niet veel kunnen doen. 


Apart, want NuCall zorgt ervoor dat de licentie bij KPN afgenomen wordt en dient dan ook als tussenpersoon. 

Maar goed feit blijft dat het een MKB product is en wij hier sowieso niet veel kunnen doen. 

Ik blijf het ook een vreemde situatie vinden, alleen kunnen we hem/haar niet verder helpen. Een KPN moderator (ben ik bang) kan deze klant ook niet helpen.


Goedemiddag @L1234, de tv-ontvanger/apparaat dat je op de foto hebt gezet, is geen KPN apparatuur. Er staat NuCall op, dat is een internetprovider als ik zo kijk op hun website. 


Zomaar een idee. Als ik het goed begrijp zit deze klant in een instelling. En Neemt de instelling dit pakket af voor al haar clienten. Kan het niet zo zijn. Dat de instelling deze zenders heeft laten blokkeren?

Ik vermoed dat er andere bewoners zijn die ook via deze route tv kijken. Hebben zij deze zenders wel in hun pakket zitten?


Ik vermoed dat in de instelling een soort van "kabelnet" is aangelegd. Daar bedoel ik mee dat er één hoofdontvanger in het gebouw staat. Als in die hoofdontvanger bepaalde zenders geblokkeerd/verborgen staan, dan kan niemand ze bekijken.

Vergelijk het met een hotel, daar is ook alles al ingesteld op de TV voor de diverse kamers.

Ik kan mij b.v. voorstellen dat sommige erotische zenders niet doorgegeven worden aan alle bewoners. Mogelijk kan @L1234 even navragen bij de leiding van de instelling of ze eens willen kijken of de leiding niet per ongeluk ID en Spike hebben verborgen/geblokkeerd voor alle bewoners. 


Ik vermoed dat in de instelling een soort van "kabelnet" is aangelegd. Daar bedoel ik mee dat er één hoofdontvanger in het gebouw staat. Als in die hoofdontvanger bepaalde zenders geblokkeerd/verborgen staan, dan kan niemand ze bekijken.

Vergelijk het met een hotel, daar is ook alles al ingesteld op de TV voor de diverse kamers.

Ik kan mij b.v. voorstellen dat sommige erotische zenders niet doorgegeven worden aan alle bewoners. Mogelijk kan @L1234 even navragen bij de leiding van de instelling of ze eens willen kijken of de leiding niet per ongeluk ID en Spike hebben verborgen/geblokkeerd voor alle bewoners. 

@L1234 

Heb je al de leiding van jouw instelling hiervoor benaderd?