Meer dan 10 jaar geleden is KPN glasvezel bij mij geïnstalleerd door een KPN-monteur. De kastjes in het stopcontact die het signaal omzetten, werkten toen niet goed en vervolgens is er gebruik gemaakt van een MOCA adapter (2 zwartje kastjes van Asheridge). Eén van deze kastjes lijkt niet meer te werken na tijdelijk loskoppelen van het stroomnet, want de lampjes branden niet meer. Helaas zijn deze kastjes niet los te bestellen via KPN. Ik kan ze alleen krijgen door een monteur te bestellen die de kastjes dan bij zich zou moeten hebben. Dubbele kosten dus van de monteur EN de kastjes… :( Weet iemand hier een alternatieve/goedkopere oplossing voor?
Alvast bedankt!
Bladzijde 1 / 2
Gewoon zelf een nieuwe MOCA-set kopen @RoosdW
Hi @RoosdW, welkom hier.
Voor de monteur hoef je in dit geval niet te betalen, het gaat erom dat je ontvanger niet werkt. Die monteur gaat nu kijken hoe het beste opgelost kan worden en eventueel een MOCA set plaatsen, dit is wel tegen betaling.
Gewoon zelf een nieuwe MOCA-set kopen @RoosdW
Dit is natuurlijk de snelste en makkelijkste oplossing.
Ik heb een maand een televisie beeld gehad dat 3x per avond op een blauwe storings melding viel waardoor ik steeds de stekker eruit moest trekken en hem weer opnieuw op moest starten , en op een gegeven moment had ik alleen nog het storingsbeeld , ik kwam er achter dat van mijn Asheridge ASH-EOC-1 set , de Moca adopter die kort bij de televisie zit niet meer werkt en gewoon kapot was . Ik heb een gewone aangeschaft met dezelfde sterktes maar daar is het euvel niet mee verholpen want de Moca heeft toch een speciale adopter . Wie kan mij helpen aan zo'n adopter of weet waar ik die eventueel kan kopen ?
Groetjes Hennij
Ps , hij geeft foutcode F 143 aan als ik de orginele Moca adopter aansluit ?
Ps , hij geeft foutcode F 143 aan als ik de orginele Moca adopter aansluit ?
Hallo @HennijD zie onderstaande link voor een oplossing:
Het ligt niet aan mijn modem , maar puur aan de Moca adopter die op het kastje aangesloten is , nu heb ik een universele adopter en die geeft storing meldingen, dat heb ik bij de originele nooit gehad , dus mijn vraag is kunt uw mij n nieuwe Moca adapter toesturen dan is het euvel wellicht opgelost .
Groet Henny
Kpn heeft / verkoopt geen moca's. En dus ook zo'n stroomadapter niet. Soms hebben monteurs moca's op de bus. Maar omdat kpn het niet ondersteunt vaak ook niet.
Bij een universele stroomadapter is vaak ook de polariteit omkeerbaar. Let op de juiste polariteit en uitgangsspanning.
De coax kabel (laten) vervangen door utp kabel is het beste.
Met 143 is er geen verbinding met het modem. Wat natuurlijk klopt met defecte moca.
Nieuwe moca adapters? Kijk eens bij Bol.com.
Of laat een erkend installatiebedrijf de coax door utp vervangen.
De Moca is geleverd en aangesloten door de kpn dus ik verwacht een oplossing van hun , misschien een gebruikte goede adopter of n nieuwe set met kastje , ik wacht af
Groetjes en bedankt
Zo werkt het niet.
Bij de eerste installatie heb je die moca gekocht van de monteur. Eigen apparatuur ben je zelf verantwoordelijk voor.
Er wordt al jaren geen moca meer gebruikt bij installatie. Hooguit nog DVS:
Geldt ook voor stopcontact utp adapters. Moet je ook zelf kopen. Al heeft kpn die nog wel in hun shop.
10 jaar is wel de levensduur voor stroomadapter, en de apparatuur daarbij.
Heeft je universele adapter wel een output van 2A ??? Met lager werkt het niet. En 5 volt ook.
Waarden zijn goed. Het kan zijn dat de binnenkant van de pin iets groter is waardoor de + geen contact maakt.
Zeker weten dat het die adapter is. En niet de moca. Gebruik op die eens de andere adapter van de tweede moca. Brandt er dan lampje op?
Dit staat bijvoorbeeld op Marktplaats, is dit hetzelfde als wat ik heb ?
Zo ja kan ik dit vervangen voor mijn Moca met n goed resultaat of heb je n andere suggestie?
Ok kan ik daar iets aan doen aan de dikte ? ( ik ben n leek in deze dingen)
Kpn heeft / verkoopt geen moca's. En dus ook zo'n stroomadapter niet. Soms hebben monteurs moca's op de bus. Maar omdat kpn het niet ondersteunt vaak ook niet.
Bij een universele stroomadapter is vaak ook de polariteit omkeerbaar. Let op de juiste polariteit en uitgangsspanning.
De coax kabel (laten) vervangen door utp kabel is het beste.
Met 143 is er geen verbinding met het modem. Wat natuurlijk klopt met defecte moca.
Nieuwe moca adapters? Kijk eens bij Bol.com.
Of laat een erkend installatiebedrijf de coax door utp vervangen.
KPN heeft moca's en alle KPN monteurs heeft deze op voorraad, kanttekening is dat we ze (liever) niet gebruiken voor tv+.
Ikzelf heb ze al meer dan een jaar niet gebruikt ofzo. Maar ze liggen op me bus.
Zeker weten dat het die stroomadapter is. En niet de moca. Gebruik op die eens de andere adapter van de tweede moca. Brandt er dan lampje op?
- - -
Als je het nu ook al hebt met BNC schroefdraad connectors sluit je het zo aan.
Ik heb ze omgeruild de universele in de meterkast en de goede moca bij de tv en de lichtjes branden allemaal en de tv speelt , maar het probleem is dat hij savonds met kijken 2 a 3x op blauw storingsbeeld valt en dan opnieuw moet opgestart moet worden . dus ik kan uw morgen pas uitsluitsel geven of dit werkt want volgens mij heb ik dat al eens geprobeerd zonder succes , maar je weet het nooit !
Bedankt tot zover
Groet Henny
Ps kun je met niet een stroomadapter leveren vanuit de bus ?
Wat kost me dat ?
Groet Henny
Ps kun je met niet een stroomadapter leveren vanuit de bus ?
Wat kost me dat ?
Groet Henny
Zeker maar ik kom niet met een bevredigend antwoord:
U kunt via kpn.com/servicemonteur een monteur bestellen en deze levert een MoCA incl adapter uit de bus. U betaald hiervoor €62,50 voor de moca en €70 voorrijkosten.
Nou Peter dat is nogal , dan kan ik beter die Teleste kopen op markplaats denk ik
Die monteur met moca is niet PeterG. Maar "Ik_Combineer".
Verder. Wel Peter nu.... de verbinding tussen de 2 moca's blijft mogelijk ook niet goed. En tja dan is er natuurlijk ook geen verbinding voor de tv ontvanger.
Ok , maar wat kan ik nu het beste doen ?
Een nieuwe set aanschaffen of iets vergelijkbaars kopen ?
Groet Henny
Eerst maar iets vergelijkbaars.
En toch eens een echte utp kabel overwegen.
Want zowel moca als dvs blijft een plakmiddel. Een duur plakmiddel. Verder stroomverbruik. En je zet ze nooit uit, dat is dus 24/7 extra verbruik. Ca. 2 x 4 watt. Toch een paar euro per maand, jarenlang. Daar bovenop de aanschaf.
Utp kabel kost niet heel veel en tijdens gebruik niets.
Ok dat is mooi , maar wij hebben jaren geleden voor dit Moca systeem gekozen omdat wij door het hele huis een houten vloer hebben liggen en geen 20 meter kabel door het huis wilden , en dit was volgens Kpn toen de juiste oplossing vandaar de aanschaf en ik moet zeggen tot volle tevredenheid , tot 2maanden geleden toen begonnen de problemen.
Groetjes Henny
Tich jaar geleden dat ik nog bij Ziggo werkte ook Moca's gebruikt wat een bak ellende was dat.
Snap dat monteurs dit liever niet gebruiken ;)
UTP kabel kan ook in een gootje langs je plint zie je hem ook niet op je vloer toch ;)
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.