Meer dan 10 jaar geleden is KPN glasvezel bij mij geïnstalleerd door een KPN-monteur. De kastjes in het stopcontact die het signaal omzetten, werkten toen niet goed en vervolgens is er gebruik gemaakt van een MOCA adapter (2 zwartje kastjes van Asheridge). Eén van deze kastjes lijkt niet meer te werken na tijdelijk loskoppelen van het stroomnet, want de lampjes branden niet meer. Helaas zijn deze kastjes niet los te bestellen via KPN. Ik kan ze alleen krijgen door een monteur te bestellen die de kastjes dan bij zich zou moeten hebben. Dubbele kosten dus van de monteur EN de kastjes… :( Weet iemand hier een alternatieve/goedkopere oplossing voor?
Alvast bedankt!
Bladzijde 2 / 2
De kabel moet hier vanuit de hal onder de daar aanwezige trap door de kelder in dan moet hij onder de keuken door richting de aanbouw waar hij n gedeelte onder de plint kan worden weggewerkt maar dan komen de 2 openslaande tuindeuren waar geen plinten aanwezig zijn en waar hij los komt te liggen, dus uw begrijpt dat wij voor het Moca systeem gekozen hebben .
Je kunt ook overwegen om naar het nieuwe abonnement over te gaan. De nieuwe TV ontvanger daarbij, TV+ Sagemcom DIW7022, kan ook via wifi verbonden worden. Moet de wifi op de plek van de tv wel zo'n 75 % of meer zijn.
Prijsstelling per 10 oktober 2024
Voor 5 euro per maand extra als ik het goed zie hoef ik het niet te laten ,maar ik lees dat de Sagemcom ook niet alles is wat ontvangst betreft en sluit de Kpn die ook aan of moet ik dat zelf doen?
Groet Henny
Superwifi 2 gebruiken is natuurlijk ook nog een optie mits de demping van de 5 ghz band niet te hoog is bij de tv.
Voor 5 euro per maand extra als ik het goed zie hoef ik het niet te laten ,maar ik lees dat de Sagemcom ook niet alles is wat ontvangst betreft en sluit de Kpn die ook aan of moet ik dat zelf doen?
Groet Henny
In principe doe je dat zelf. Dat is niet moeilijker dan met de oudere Linux ontvangers. Zelf gebruik ik de Sagemcom nu ruim 2 jaar. Ben er na veel updates nu het laatste jaar zeer tevreden over. Zeker de vrijheid om er apps op te zetten vanuit de Google Play Store. Heb er enkele op die kpn en andere providers zelf nooit zouden aanbieden. O.a. een radio app met uiteraard veel zenders die kpn niet biedt.
Ok ik ga het allemaal op n rijtje zetten wat de mogelijkheden zijn en ga bedanken voor de informatie die ik van je gehad heb , daar ben ik stuk wijzer van geworden
fijne dag en groetjes Henny
Hallo @HennijD Hirschmann is een autoriteit op het gebies van MOCA.
Hallo Jan , Ik heb het opgezocht maar Hirschman bestaat sinds juli niet meer , het bedrijf is failliet verklaard.
Jammer maar in iedergeval bedankt
Hallo Jan , Ik heb het opgezocht maar Hirschman bestaat sinds juli niet meer , het bedrijf is failliet verklaard.
Nog n vraagje , als ik een gebruikte moca adopter zou kopen van een ander merk , kan ik die gewoon installeren en aansluiten of moet ik die eerst resetten?
Nog n vraagje , als ik een gebruikte moca adopter zou kopen van een ander merk , kan ik die gewoon installeren en aansluiten of moet ik die eerst resetten?
Hallo @HennijD ik zou ze voor de zekerheid resetten, want als die adapter(s) eerst in een Ziggo-netwerk zat, gebruik die een andere IP-range dan KPN en gaat deze zonderv aanpassingen nooit werken op het KPN-netwerk.
Bovenstaand advies is alleen van toepassing als die adapters met IP-adressen ter maken hebben, daar heb ik helaas geen inzicht in.
Succes.
Bedank
De DVS is gewoon een doorgeefluik waarbij het IP adres bepaald wordt door de tv ontvanger. Het lijkt me dat dat met een MOCA ook zo is. Dus aansluiten en als de twee adapters op elkaar zijn aangemeld (dat wel) dan werkt het.
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.