Skip to main content

@KPN binnen de een jaar tijd zijn 2 Moca adapters Teleste van 55 euro per stuk nu stuk gegaan, de eerste is via KPN geleverd, de 2e maar zelf aangeschaft, maar ben het nu zat, kunnen jullie kosteloos een nieuwe leveren ?

Als die nog binnen de garantieperiode zit wel. Anders zullen ze dat niet doen.


Hi @JdB1965, welkom hier. 

Zou je kunnen toelichten wat er precies is gebeurd? Doen ze het helemaal niet meer, en beide of alleen 1 van de 2? 

Als die nog binnen de garantieperiode zit wel. Anders zullen ze dat niet doen.

Een terechte vraag. Binnen 1 jaar tijd 2 setjes is wel gek, en dan zit je in ieder geval binnen de garantieperiode. 

Ik hoor graag van je. 


Het gaat nu twee keer om de MoCa adapter aan de televisiekant, de Moca direct na de router doet het wel. Het lijkt er het meeste op dat de voeding stuk is, bij stroomloos maken en weer aansluiten licht alleen het gele lampje kort op. De eerste MoCa adapter was geleverd bij het afsluiten van het abonnement en geleverd door de KPN monteur, vorig jaar mei ongeveer, de tweede heb ik zelf aangeschaft in november 2023.


@Ik_Combineer weet jij hoe het met de garantie zit van deze setjes die alleen door de monteurs worden geplaatst? 


@Ik_Combineer weet jij hoe het met de garantie zit van deze setjes die alleen door de monteurs worden geplaatst? 

Wij kunnen deze kostenloos omwisselen. Dus gewoon een kosteloze monteur aansturen 


TIP:

Waarom haal je de coax kabel er niet uit en vervang die door een UTP kabel.

Dan heb je geen problemen meer en je bespaart ook nog een energie (volksmond stroom). 


Wij kunnen deze kostenloos omwisselen. Dus gewoon een kosteloze monteur aansturen 

Duidelijk en dankjewel @Ik_Combineer

@JdB1965, even bellen met ons dus. Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.


Inderdaad gebeld, keurig geholpen, nieuwe Moca tegen inlevering oude wordt toegestuurd. Goede service KPN !


TIP:

Waarom haal je de coax kabel er niet uit en vervang die door een UTP kabel.

Dan heb je geen problemen meer en je bespaart ook nog een energie (volksmond stroom). 

Het zou misschien allang zo kunnen zijn dat we dit geprobeerd hebben, alleen als de coax niet meewerkt en je trekt ‘m in tweeën ben je verder van huis…….in de volksmond is dat dikke pech.


TIP:

Waarom haal je de coax kabel er niet uit en vervang die door een UTP kabel.

Dan heb je geen problemen meer en je bespaart ook nog een energie (volksmond stroom). 

Het zou misschien allang zo kunnen zijn dat we dit geprobeerd hebben, alleen als de coax niet meewerkt en je trekt ‘m in tweeën ben je verder van huis…….in de volksmond is dat dikke pech.

 

Wat bedoel je hiermee?

Ik heb zelf destijds de coax van de woonkamer naar de slaapkamer eruit gehaald en vervangen door UTP.

En de coax in tweeën breken? Coax is best een sterke kabel.


 

Wat bedoel je hiermee?

Ik heb zelf destijds de coax van de woonkamer naar de slaapkamer eruit gehaald en vervangen door UTP.

En de coax in tweeën breken? Coax is best een sterke kabel.

Als er een scherpe bocht ergens zit dan breek je zomaar die kabel dus ik begrijp het standpunt wel van @JdB1965 
Aan de andere kan is natuurlijk een UTP kabel beter, maar 'nood breekt nu eenmaal wetten'.


Zelf had ik destijds een trekveer aan de coax kabel gemonteerd, voor het geval dat.

Maar je moet denken, hij is er destijds ook ingetrokken. Toch.

Dus gaat het zwaar, dan een stukje terug en opnieuw.

En dus altijd met z'n tweeën werken, 1 trekt en de andere duwt. 

 

Wat ook een mooie optie voor @JdB1965 is, om zijn abonnement aan te passen naar KPN tv+

Meestal is hij dan goedkoper uit.

Dan krijgt hij de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en die werkt perfect op Wifi.

Via de Box12 probleemloos, via de Experiabox V10 adviseer ik dan om de Super WIFI 2 erbij te kopen of huren. Zodat hij dan op Multicast en “beste beeldinstellingen” goed werkt.

 

UTP kabel is natuurlijk in alle gevallen het beste.

 

Maar ik begrijp dat hij al een nieuwe MOCA heeft.😉


Reageer