Skip to main content

Goedemiddag, 

Ik heb een vraag. 

Sinds 2/3 weken moeten we bijna elke dag het tv kastje(arris) resetten door hem stroomloos te maken omdat hij niet aangaat/reageert, daarvoor was het af en toe.

Hij is bedraad aangesloten

Hij geeft verder geen code of niets, hij geeft gewoon weg geen signaal of iets anders, beeld op tv blijft zwart. 

Na reset doet hij het weer 

Nu lees ik hier dat er een storing is geweest en een week geleden opgelost is, maar hier geen verbetering of verandering.

Mijn schoonouders hebben sinds een jaar? Schat ik het nieuwe type kastje en hebben niets geen last gehad, ook gewoon kpn in het zelfde dorp.

Geen idee of dit aan het kastje ligt, maar resetten helpt tijdelijk even, hopelijk ergens een structurele oplossing. 

Mvg. Dennis

Hi @Dennisgh, goed dat je jouw vraag hier neer legt. Ik denk dat er twee oplossingen zijn:

1. Controleer of jouw televisie op de goede bron staat als je de tv-ontvanger aan zet. Als de TV niet op de juiste bron staat, dan zal het beeld ook zwart blijven. Je kunt van bron wisselen met behulp van de bron-knop. Deze ziet eruit als een vierkant met een pijl erin.
  2. Geef de tv-ontvanger eens een frisse start. Hiermee wordt de tv-ontvanger teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dit lost veel problemen op.

Hopelijk zorgt dit voor verbetering.

Goedemorgen Denise, bedankt voor het antwoord. 

De tv staat standaard op de juiste, als er wederom een reset is geweest dan krijgen we gelijk beeld op die ingang met opstarten van het kastje al gelijk.

En een reset (terug naar fabrieks instellingen) had ik al gedaan vorige week, maar was niet de oplossing, 1 dag llater was het weer hommeles.

Nu gisteren weer een dag dat alles goed bleef doen, vandaag nog afwachten, maar er is geen pijl op te trekken. 

Ik weet verder ook niet wat ik eraan kan doen, of andere oplossingen, ik hoor het graag.

Mvg. Dennis

Reageer