Skip to main content
Vraag

Moet de smart KPN TV+ app op mijn Sony tv hele tijd opnieuw installeren

• August 1, 2025
  • 10 reacties
  • 96 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedenmiddag,

Wij gebruiken tegenwoordig de plus app om tv te kunnen kijken. Ik heb 3 kastjes voor mijn dochtertjes en onze slaapkamer en dat werkt perfect. Dus nu voor onze tv in de woonkamer de app gebruiken. Echter moet ik dagelijks de app opnieuw installeren, het geluid van Netflix (als je die afsluit) loopt gewoon door tijdens het openen van de app, app is heeeel traag. Loopt regelmatig vast. 

Ik betaal nu bijna 90 euro per maand. Ik ga er dan wel vanuit dat alles goed zou moeten werken.

Moet wel zeggen dat ik nog geen contact heb opgenomen met kpn en altijd goed geholpen wordt als ik de klantenservice bel. Heeft iemand ervaring met de plus app en een Sony Smart tv met Android tv?

10 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 1, 2025

€ 90,-- per maand?

Wat heb je dan allemaal?

Ik betaal € 62,50 per maand.

Internet 200/200 (Glasvezel FTTH) (KPN tv+ abonnement)

TV met 2 KPN tv ontvangers (Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box))

Pluspakket (gratis, omdat wij ook mobiel van KPN hebben)

Netflix Standaard (gratis omdat wij Mobiel, tv en internet van KPN hebben (Voordeelpakket))

Als het mogelijk is, is een UTP kabel altijd het beste.

Ook op de tv.

Ik denk dat jouw Sony Smart tv Android TV heeft?

Probeer de Sony tv een terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

Je moet daarna wel alles opnieuw instelleren.

Met een KPN tv ontvanger heb je een beter beeld.

Misschien een idee om er 1 in de woonkamer bij de Sony te zetten.

En op 1 van de slaapkamer met KPN tv+ app (kan op een Smart tv met Android of met behulp van een Chromecast)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 1, 2025

Sluit je de Netflix app in je Sony wel af via "Netflix afsluiten" in die app?

Verder, wat jammer dat de KPN TV+ app in je Sony televisie ook niet goed werkt. 

Er zijn diverse televisies van diverse merken waarop ie nog niet goed wil werken. 

Concludeer ik nu correct dat je 4 televisies hebt met 3 kastjes en 1 x de app?

Links boven. Netflix afsluiten. 

• August 1, 2025

Sluit Netflix eerst eens op de normale wijze af. Dus daadwerkelijk klikken op "Netflix afsluiten" Dat zou al veel moeten oplossen. Want als het geluid van een 'afgesloten' app door blijft lopen, Tja dan heb je de app niet op de juiste wijze afgesloten, en dan kan dat doorlopen in een andere app die je opent.

Als jij de KPN+ app gebruikt, dan draait jou Sony tv, op Android of Google TV.

Apps telkens verwijderen en opnieuw installeren heeft dan ook geen zin, dan kun je beter via het menu, de cache van de apps verwijderen. Makkelijker en sneller.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 1, 2025

Beste ​@Seprium persoonlijk zou ik er voor kiezen om de tv-decoder bekabeld aan te sluiten op de tv in de huiskamer en de app voor de slaapkamer, dan heb je in de huiskamer altijd de beste beeldkwaliteit.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 1, 2025

Maar dan moet de tv in de slaapkamer wel de app kunnen draaien ​@JanD .

Ik vermoed dat dat namelijk niet het geval is.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 1, 2025

Eventueel de tv'’s omwisselen dan ​@PeterG en ​@Seprium 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 1, 2025

Dus dan maar de grote naar de slaapkamer en het kleintje naar de woonkamer 😁

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 2, 2025

Sluit je de Netflix app in je Sony wel af via "Netflix afsluiten" in die app?

Verder, wat jammer dat de KPN TV+ app in je Sony televisie ook niet goed werkt. 

Er zijn diverse televisies van diverse merken waarop ie nog niet goed wil werken. 

Concludeer ik nu correct dat je 4 televisies hebt met 3 kastjes en 1 x de app?

Links boven. Netflix afsluiten. 

Ja dat klopt. Wellicht een keer een goede update afwachten. Volgens mij is de app ook nog vrij nieuw?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 2, 2025

Ja, klopt. Die app van Netflix is vernieuwd. Op de Android-TV al een tijdje.

Maar op de Samsung (met Tizen) heb ik pas deze week de nieuwe versie.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Seprium. Het opnieuw moeten installeren van de TV+ app klinkt niet handig natuurlijk. Dat zou ook niet nodig moeten zijn. Het kan zijn dat Netflix het geluid niet goed stopt bij het afsluiten, en het daardoor door blijft spelen. Sluit je het af op de manier die Peter noemt?

Op AndroidTV kan je die app ook geforceerd afsluiten, via Instellingen → Apps → Netflix en dan geforceerd afsluiten.

Als je dat doet, gaat het geluid in de KPN TV+ dan wel goed?