Skip to main content
Beantwoord

Moet HDMI-kanaal bevestigen met Hisense afstandsbediening voor volledig scherm

• October 4, 2025
  • 8 reacties
  • 121 keer bekeken

Ik heb een Hisense tv gekocht en de kpn afstandsbediening gekoppeld. Als ik de tv en het kpn kastje inschakel krijg ik alleen iconen op mijn scherm met een icoon voor HDMI3. Ik kan met de ok toets van de kpn afstandsbedieningĀ geen normaal beeld op mijn tv krijgen, ik moet met de ok toets van de Hisense tv op het HDMI icoon drukken om een volledig scherm te krijgen. Mijn vraag; is het mogelijk om direct kpn tv op een volledig scherm van mijn tv te krijgen of moet dat altijd via het activeren van het HDMI icoon? Asl dat zo is; hoe activeer ik het HDMI icoon met mijn kpn afstandbediening?

Beste antwoord door Wartywolfs

Misschien heeft jouw tv een instelling voor opstartenĀ met de laatstgebruikte hdmi bron na standby ipv startscherm?

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 4, 2025

Wat dat laatste betreft. Als je op de kpn afstandsbediening eerst op de bronkeuze knop drukt werkt het kompas + ok 3 seconden voor de tv. Dus bronkeuze en binnen 3 seconden ok indrukken.Ā 

Een tv zou gewoon aan "moeten" gaan op de laatst gebruikte ingang.Ā 

Bij de Arris VIP5202 en de Sagemcom TV+ ontvangers kun je onder HDMI CEC "bij inschakelen ook tv aanzetten en op juiste ingang" gebruiken.Ā 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 4, 2025
  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  1. Waarom HDMI 3 en niet HDMI 1?Ā  Ā 

Ā 

Ik heb op de tv en de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) beide CEC aangezet.

En hoef alleen op de knop rechtsboven op de KPN ab te klikken en beide gaan aan en de tv gaat naar het juiste HDMI kanaal.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 4, 2025

Ik heb de oplossing van PeterG toegepast en dat werkt prima wat het verkrijgen van een volledig scherm.

Als ik de TV uitzet en weer aan, komt hij toch weer met de iconen en niet met het scherm waarmee ik hem heb uitgezet.

Voor mij is dit acceptabel hoewel ik het raar blijf vinden.

Mijn dank voor de reacties.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • October 4, 2025

Misschien heeft jouw tv een instelling voor opstartenĀ met de laatstgebruikte hdmi bron na standby ipv startscherm?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@WimMat, welkom op onze community! Wat een vervelend issue, ik zou denken dat dit inderdaad iets van een instelling op de TV is zoals ​@WartywolfsĀ hierboven noemt. Laat je ons weten hoe t afloopt?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 8, 2025

Allereerst mijn excuses voor de late reactie, ik ben aan het verhuizen, daarom.

Het advies van Wartywolfs is het juiste.

Het was even moeilijk vinden maar bij de standaard opstartpagina staat inderdaad de keuze ā€œopenen met laatst geopende bronā€

Mijn probleem is met alle hulp opgelost, mijn dank daarvoor.

Groetjes, WimMat

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah heel fijn, bedankt voor het terugkoppelen en succes met je verhuizing!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 10, 2025

Hartelijk dank