Skip to main content

Ik vraag mij al een tijdje af of het nodig is dat mijn smart tv verbonden moet zijn met internet als ik die niet gebruik.

 

Alles bekijk ik via de itv box van KPN

Hallo @nicolu , Als je geen apps gebruikt op je tv of andere online bronnen, is de enige reden nog dat er af en toe een update in de firmware wordt gedownload.

Je zou hem dus aan het net kunnen houden, maar voor je dagelijkse gebruik zal het verder niet veel uitmaken.


Bedankt, maar is het dan nog wel veilig, ik gebruik daar geen AV en controleer eigenlijk nooit daar iets. Ik doe alles op mijn laptop


Je tv hangt niet rechtstreeks aan het internet, maar gaat via je lokale netwerk naar ‘buiten’. Andersom ook, en omdat je experiabox een firewall heeft, kunnen kwaadwillenden niet zomaar bij je tv komen.

Juist de firmware updates zijn er op gericht om de laatste softwareversies te gebruiken en lossen veelal ook veiligheids-issues op.


Bedankt, dat geeft meer rust voor mij, dan laat ik alles zoals het nu is en kijk af en toe of er updates nodig zijn.


Hallo @nicolu, toch fijn dat de KPN community voor meer rust heeft kunnen zorgen! 


Reageer