Skip to main content
Beantwoord

Moet TV+ ontvanger steeds opnieuw verbinden met de wifi

• 16 maart 2025
  • 8 reacties
  • 114 keer bekeken

Sinds enkele maanden moet ik elke dag mijn tv+ box opnieuw, via Instellingen aan mijn wifi koppelen. Dat is in principe zo gebeurd want het netwerk en wachtwoord worden gewoon onthouden maar het is heel irritant.  Als de wifi weer opnieuw gekoppeld is en ik zet de tv en box uit en later op de dag weer aan,  dan doet hij het gewoon... de volgende dag begint echter alles weer opnieuw. 

Resetten helpt niet. 

De 2e tv+ ontvanger die boven staat doet het prima.  

Hoe kan ik dit oplossen?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Hajopa. Welkom op de community! 😊

Een internetkabel is de beste manier om je TV-ontvanger stabiel te laten werken. Is dat niet mogelijk? Dan kan een extra WiFi-punt helpen voor een beter signaal.

Heb je al geprobeerd om de ontvangers om te wisselen? Zo kun je testen waar het probleem zit. Als de ontvanger van boven beneden ook hapert, ligt het waarschijnlijk aan de wifi of het netwerk. Werkt de ontvanger van boven nog steeds goed? Dan kan er iets mis zijn met de andere ontvanger.

Laat ons weten wat eruit komt. We helpen je graag verder! 

Bekijk origineel

8 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Hajopa 

Welkom op de community van KPN.

Het allerbeste is om de KPN TV+ Ontvanger met een internet kabel (UTP kabel) direct aan te sluiten op het modem van KPN, dit omdat het WiFi signaal onderheven is van factoren uit de directe omgeving, waardoor het WiFi signaal kan fluctueren.

Zelf zou ik nooit een TV ontvanger of mediaspeler alleen via WiFi signaal laten verlopen, omdat dit problemen kan opleveren, wat je niet hebt als je de TV ontvanger direct met een internet kabel aansluit op het modem.

Dat de 2e TV ontvanger boven wel goed zijn werk doet, kan te maken hebben dat deze ontvanger wel een goed en stabiel WiFi signaal binnen krijgt.

Je zou ook nog kunnen overwegen om een extra WiFi punt bij de TV ontvanger beneden te installeren, zodat het WiFi signaal zeer goed en stabiel blijft.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 16 maart 2025

Hallo Michel,

Met kabel is niet mogelijk en heb ook al een kpn wifi point vlakbij staan.  Hij heeft het heel lang gewoon goed gedaan.... en hij valt tussendoor niet uit, dat is telkens alleen met het opstarten, de eerste keer tv aan op een dag.  Alsof hij telkens uitlogt aan het eind van de dag. 

Boven staat de tv ontvanger juist nog verder af van de router en de tweede versterker... staat namelijk op zolder en die doet het dus prima. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+17
  • Superuser
  • 8684 reacties
  • 16 maart 2025

Beste ​@Hajopa welk merk en type modem heb je van KPN en welke wifipunten, de ronde witte of de ronde zwarte?

• 15 reacties
  • 16 maart 2025

ik heb precies hetzelfde probleem, ook een topic erover gemaakt. helaas nog geen oplossing gekregen 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37189 reacties
  • 16 maart 2025

Hallo ​@Hajopa ,

Wissel de twee ontvangers eens om. Werkt dat dan wel goed? 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 16493 reacties
  • Antwoord
  • 18 maart 2025

Hoi ​@Hajopa. Welkom op de community! 😊

Een internetkabel is de beste manier om je TV-ontvanger stabiel te laten werken. Is dat niet mogelijk? Dan kan een extra WiFi-punt helpen voor een beter signaal.

Heb je al geprobeerd om de ontvangers om te wisselen? Zo kun je testen waar het probleem zit. Als de ontvanger van boven beneden ook hapert, ligt het waarschijnlijk aan de wifi of het netwerk. Werkt de ontvanger van boven nog steeds goed? Dan kan er iets mis zijn met de andere ontvanger.

Laat ons weten wat eruit komt. We helpen je graag verder! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 24 maart 2025

Ik heb ze omgewisseld en toen deed hij het boven niet meer goed.  Het ligt dus aan de ontvanger. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Aangezien het probleem bij de ontvanger ligt, kun je het beste een terugbelafspraak maken met de klantenservice. Zij kunnen je helpen met een nieuwe ontvanger. 

Laat het weten als je nog vragen hebt!

Reageer