Skip to main content

Beste leden en mede-helpers.

Over enkele dagen krijgen wij de nieuwe digitale ontvanger voor de televisie. Dat betekend dat onze oude ontvangers ( 2 x motorola vip, oud beestje 😃 ) ingeruild moeten worden.  Tot zover geen probleem, maar wel een vraag. Moet de befaamde witte afstandsbediening ook erbij met inleveren, en komt er dan een nieuwe afstandsbediening met de nieuwe digitale ontvanger ? En moeten de oude kabels ( zoals scart en hdmi kabels die er toen bij zaten) ook erbij met inleveren ? Of gaat het vooral om het kastje, afstandsbediening, en de voeding die erbij hoort ? 

 

Ik hoor het graag van jullie 😉.
 

Ja hoor, @Michel_1982, de nieuwe ontvanger heeft een eigen bijbehorende afstandsbediening.

De oude kun je bij de doos instoppen waarin je de ouwe terugstuurt. 

HDMI-kabels kan je gewoon houden, al zit er ook een HDMI-kabel bij de nieuwe ontvanger.

Scartkabel heb je niet meer nodig, die zijn zwaar verouderd. Hopelijk heeft je tv wel een HDMI-poort...maar dat zal wel, want die zaten al op tv's van voor 2010 dacht ik.


Ja hoor, @Michel_1982, de nieuwe ontvanger heeft een eigen bijbehorende afstandsbediening.

De oude kun je bij de doos instoppen waarin je de ouwe terugstuurt. 

HDMI-kabels kan je gewoon houden, al zit er ook een HDMI-kabel bij de nieuwe ontvanger.

Scartkabel heb je niet meer nodig, die zijn zwaar verouderd. Hopelijk heeft je tv wel een HDMI-poort...maar dat zal wel, want die zaten al op tv's van voor 2010 dacht ik.

Top! Dankjewel.

We hebben 2 tv's, waarvan 1 geen HDMI. Maar we hebben een kastje dat hdmi naar scart omvormt. Dus dat gaat wel goed komen.


Ik zou de afstandsbediening wel achterhouden @Michel_1982 .
Om hygiënische redenen hoeft KPN die sowieso niet terug. Ik heb ook eerder gelezen dat er regelmatig geen afstandsbediening bij het vervangende apparaat zit.


In het geval van een Motorola krijg je een Arris, neem ik aan. Geen vervanging dus. Dan zit er vast een afstandsbediening bij, @RBxx.


Ook dan zie ik het soms fout gaan @Ratonesque , dus “better safe than sorry”


Ook dan zie ik het soms fout gaan @Ratonesque , dus “better safe than sorry”

Inderdaad. Maar kan je de afstandsbediening van de Motorola dan gebruiken voor de Arris? Nou ja, je kunt vrij makkelijk een afstandsbediening bijbestellen lijkt me.


Of het in de praktijk allemaal zo makkelijk gaat? Daar zou ik niet zonder meer vanuit gaan, @Ratonesque.


Ik sluit me aan bij ‘better safe than sorry’ en de afstandsbediening behouden, @Michel_1982. Zoals gezegd: om hygiënische redenen hoeft deze niet terug. De afstandsbediening kan je inleveren bij de milieustraat of recycling punten.


Allemaal hartelijk bedankt voor jullie input 😀! De afstandsbediening houden we dus maar achter de hand, gezien de tv's zelf er nog op werken, later kunnen we altijd nog zien wat we er mee doen. We krijgen inderdaad de arris vip5202 ervoor terug, dus ben erg benieuwd 😄.


Ook dan zie ik het soms fout gaan @Ratonesque , dus “better safe than sorry”

Inderdaad. Maar kan je de afstandsbediening van de Motorola dan gebruiken voor de Arris? 

Ja, volgens mij wel. Alleen niet voor de nieuwste DIW7022.


Allemaal hartelijk bedankt voor jullie input 😀! De afstandsbediening houden we dus maar achter de hand, gezien de tv's zelf er nog op werken, later kunnen we altijd nog zien wat we er mee doen. We krijgen inderdaad de arris vip5202 ervoor terug, dus ben erg benieuwd 😄.

Dat vind ik een beetje vreemd. De 5202 is en 4K ontvanger. Meestal krijgen klanten bij omruil van een Motorola een HMB2260 of een VIP2952. 


Allemaal hartelijk bedankt voor jullie input 😀! De afstandsbediening houden we dus maar achter de hand, gezien de tv's zelf er nog op werken, later kunnen we altijd nog zien wat we er mee doen. We krijgen inderdaad de arris vip5202 ervoor terug, dus ben erg benieuwd 😄.

Dat vind ik een beetje vreemd. De 5202 is en 4K ontvanger. Meestal krijgen klanten bij omruil van een Motorola een HMB2260 of een VIP2952. 

Waarom is dat vreemd ( oprechte vraag ) ?  De pagina waar ik de tuners kon omruilen gaf dat type aan, vandaar. 


idd heb gister ook een 5202 ontvangen bij t omruilen van een vip1853 , dat kwam idd in t scherm automatisch bij de omruiltool dus prima


idd heb gister ook een 5202 ontvangen bij t omruilen van een vip1853 , dat kwam idd in t scherm automatisch bij de omruiltool dus prima

Ben benieuwd  of je bij de Arris VIP5202 ook de bijhorende (Bluetooth) afstandsbediening hebt ontvangen?


idd heb gister ook een 5202 ontvangen bij t omruilen van een vip1853 , dat kwam idd in t scherm automatisch bij de omruiltool dus prima

Ben benieuwd  of je bij de Arris VIP5202 ook de bijhorende (Bluetooth) afstandsbediening hebt ontvangen?

yep, alles nieuw in plastic met de zwart/witte AB, wist gister nog niet dat t bluetooth was, dat lees ik vandaag hier op t forum


Allemaal hartelijk bedankt voor jullie input 😀! De afstandsbediening houden we dus maar achter de hand, gezien de tv's zelf er nog op werken, later kunnen we altijd nog zien wat we er mee doen. We krijgen inderdaad de arris vip5202 ervoor terug, dus ben erg benieuwd 😄.

Dat vind ik een beetje vreemd. De 5202 is en 4K ontvanger. Meestal krijgen klanten bij omruil van een Motorola een HMB2260 of een VIP2952. 

Waarom is dat vreemd ( oprechte vraag ) ?  De pagina waar ik de tuners kon omruilen gaf dat type aan, vandaar. 

Omdat de 5202 een 4K ontvanger is waar klanten normaal gesproken extra voor moeten betalen om die te krijgen. En u krijgt het nu zomaar in de schoot geworpen. 


idd heb gister ook een 5202 ontvangen bij t omruilen van een vip1853 , dat kwam idd in t scherm automatisch bij de omruiltool dus prima

 

Netjes, eigenlijk moet KPN bij het omruilen alleen nog maar de Arris VIP 5202 leveren.

En bij nieuwe abonnementen bij KPN tv+ de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

En KPN moet stoppen met het verlengen van antieke abonnementen, want de meeste klanten willen de nieuwste apparatuur en dat moet je er dan zo wie zo bij vermelden (dat gebeurd niet heb ik begrepen).


Omdat de 5202 een 4K ontvanger is waar klanten normaal gesproken extra voor moeten betalen om die te krijgen. En u krijgt het nu zomaar in de schoot geworpen. 

Voor de 5202 hoef je niet meer te betalen dan andere ontvangers van KPN, voor het extra 4K-pakket moet je extra betalen @Nick83 


Omdat de 5202 een 4K ontvanger is waar klanten normaal gesproken extra voor moeten betalen om die te krijgen. En u krijgt het nu zomaar in de schoot geworpen. 

Voor de 5202 hoef je niet meer te betalen dan andere ontvangers van KPN, voor het extra 4K-pakket moet je extra betalen @Nick83 

 

Dat was in het begin wel, dan moest je eerst het 4K pakket nemen en minimaal 6 maanden afnemen (6 x € 2,50)

Nieuwe abonnees (tot januari 2023, kregen al standaard de Arris VIP 5202.

Vanaf januari 2023 zijn nieuwe abonnementen KPN tv+ met de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)


Omdat de 5202 een 4K ontvanger is waar klanten normaal gesproken extra voor moeten betalen om die te krijgen. En u krijgt het nu zomaar in de schoot geworpen. 

Voor de 5202 hoef je niet meer te betalen dan andere ontvangers van KPN, voor het extra 4K-pakket moet je extra betalen @Nick83 

Ja ... en om de 5202 te krijgen moet je het 4K pakket nemen. Dan betaal je indirect gewoon voor die 5202 dus.

Klanten die nu een HMB2260 of VIP2952 hebben en de 5202 willen hebben krijgen hem niet zomaar. Die moeten betalen voor het 4K pakket en daarmee dus voor de 5202. Het 4K pakket zelf houd nagenoeg niks in. Zijn maar 3 zenders ofzo waar geen hond naar kijkt.

Nieuwe abonnees (tot januari 2023, kregen al standaard de Arris VIP 5202.

Nieuwe wel. Bestaande klanten niet.


 Zijn maar 3 zenders ofzo waar geen hond naar kijkt.

4K pakket zijn momenteel maar 2 zenders dacht ik.

 

Toen ik, nog bij Ziggo toen, in 2008 het HD pakket nam. Had ik 7 zenders voor € 7,50 per maand. Later waren dat er nog maar 5.

Pas in 2013 werd HD standaard.😉


Over enkele dagen krijgen wij de nieuwe digitale ontvanger voor de televisie. Dat betekend dat onze oude ontvangers ( 2 x motorola vip, oud beestje 😃 ) ingeruild moeten worden.  Tot zover geen probleem, maar wel een vraag. Moet de befaamde witte afstandsbediening ook erbij met inleveren, en komt er dan een nieuwe afstandsbediening met de nieuwe digitale ontvanger ? En moeten de oude kabels ( zoals scart en hdmi kabels die er toen bij zaten) ook erbij met inleveren ? Of gaat het vooral om het kastje, afstandsbediening, en de voeding die erbij hoort ? 
 

 

De afstandsbediening en de kabels hoef je niet retour te sturen.

AB i.v.m. hygiëne.

Die mag je dus bij de milieustraat inleveren. 

Kabels mag, hoeft niet. 

 

Scart heb je niets meer aan, zit op geen enkel nieuw apparaat meer. 


Ik denk dat het inmiddels duidelijk is wat er wel en niet retour/ omgeruild gestuurd moet worden 😅

​​​

Dat vind ik een beetje vreemd. De 5202 is en 4K ontvanger. Meestal krijgen klanten bij omruil van een Motorola een HMB2260 of een VIP2952. 


Ik wil hier graag een lichtje over schijnen, @Nick83
Klanten die verouderde apparatuur hebben en in aanmerking komen voor een gratis omruil, kregen eerder inderdaad een HMB2260 of een VIP2952. De voorraad van de HMB2260 is nu op (en wordt ook niet meer aangevuld): daarom krijgen deze klanten nu een 5202 aangeboden. En daar zit standaard een nieuwe afstandsbediening bij, @Berteman 😉.

@Michel_1982 Ik ben benieuwd hoe je de omruiling verder ervaart, qua afhalen en aansluiten etc.
Ik hoop dat het net zo soepel gaat als bij (de vader van) @Highflow


Ik denk dat het inmiddels duidelijk is wat er wel en niet retour/ omgeruild gestuurd moet worden 😅

​​​Ik wil hier graag een lichtje over schijnen, @Nick83
Klanten die verouderde apparatuur hebben en in aanmerking komen voor een gratis omruil, kregen eerder inderdaad een HMB2260 of een VIP2952. De voorraad van de HMB2260 is nu op (en wordt ook niet meer aangevuld): daarom krijgen deze klanten nu een 5202 aangeboden. En daar zit standaard een nieuwe afstandsbediening bij, @Berteman 😉.

@Michel_1982 Ik ben benieuwd hoe je de omruiling verder ervaart, qua afhalen en aansluiten etc.
Ik hoop dat het net zo soepel gaat als bij (de vader van) @Highflow

Ik hoop het ook 🙂. Als het net zo goed gaat als als bij de Motorola's ( die ik plusminus 12 jaar terug heb aangesloten ), dan moet dat goed komen, en anders geef ik het wel aan hier. 

Leuk ook om te lezen wat mensen hier allemaal hebben gepost, ben weer heel wat wijzer geworden. En ik zag dat de titel was aangepast, top 👍🏻


Beste leden, 

Bij deze de update.  PostNL zou zaterdag de pakket leveren, uiteindelijk was er vertraging en werd het  maandag ( vandaag ). Geen probleem, dan hebben we het maximale uit de oude motorola's kunnen halen, die morgen de 19e afgesloten zouden worden 😁

Aansluiten ging als vanouds. Bij de oude tv was er een probleem dat er geen geluid door kwam. Uiteindelijk via de instellingen voor mekaar gekregen. Afstandsbedieningen koppelen aan beide tv's ging ook makkelijk, met behulp van de uitgebreide code lijst. Alles werkt prima tot zover, dus we zijn heel tevreden!