Skip to main content

is het mogelijk om als verbeterpunt het volume van de headset harder zachter te zetten via de remote. als deze is ingesteld voor de tv.  

En als je instelt “volume van de box” gebruiken”?

tandwiel - apparaat - afstandsbedieningen en accessoires - kpn afstandsbediening L8 (+ OK) - Bedien je tv met de KPN astandsbediening van automatisch op zetten op

UIT: bedien het volume van de TV+ Box met onze afstandsbediening.


En als je instelt “volume van de box” gebruiken”?

tandwiel - apparaat - afstandsbedieningen en accessoires - kpn afstandsbediening L8 (+ OK) - Bedien je tv met de KPN astandsbediening van automatisch op zetten op

UIT: bedien het volume van de TV+ Box met onze afstandsbediening.

zeker werkt hij dan maar ... zo is het niet werkzaam.

 

dus eigenlijk kan het zo:.

zodra bleutooth heaset verbonden wordt, audio regeling voor bleutooth, zodra weer terug audio weer naar tv.


Trouwens. Op mijn JBL zitten ook volumeknopjes. Daarmee kan ik de koptelefoon ook regelen. Bij mijn oor dus kan erbij...


Trouwens. Op mijn JBL zitten ook volumeknopjes. Daarmee kan ik de koptelefoon ook regelen. Bij mijn oor dus kan erbij...

iemand die het snapt kan dat

 iemand die er moeite mee heeft is het erg lastig voor om op de headset de kleine knopjes in te drukken. daarom haal ik het ook aan.

vb android telefoon lan ik bluetooth volume apart instellen tov telefoon volume, moet toch met de kpn tvbox ook kunnen?


moet toch met de kpn tvbox ook kunnen?

Zelf heb ik mijn bluetooth koptelefoon met m'n tv toestel verbonden. 

 

Maar het werkt toch met de volumeregeling via de box zelf? Dat heeft ook effect bij gebruik van de tv. Die laatste zet je dan op een vast volume, meestal tussen 50 en 70.


moet toch met de kpn tvbox ook kunnen?

Zelf heb ik mijn bluetooth koptelefoon met m'n tv toestel verbonden. 

 

Maar het werkt toch met de volumeregeling via de box zelf? Dat heeft ook effect bij gebruik van de tv. Die laatste zet je dan op een vast volume, meestal tussen 50 en 70.

setup:

onkyo receiver

nintendo switch

blu ray

tvbox

platenspeler

. mischien dat dan mijn verzoek duidelijker wordt door dit te lezen. er zit meer achtr dan alleen de tv box.

en situatie als voorbeeld:

mensen die gehoorproblemen hebben kunnen  de headset gebruiken. maar dan harder zachter zetten is juist handig via de box.


Maar een bluetooth koptelefoon? Kan die op de Onkyo receiver? En ik neem aan dat de platenspeler en bluray daarop zijn aangesloten. Ik ken alleen alleen een netgear switch…. Nintendo klinkt als een spelcomputer. Daar kan is switch niet bij plaatsen.

Harder zachter zetten via de box gaat alleen zoals ik aangaf. Via de volumeregeling van de box zelf. Dan werken de volumeknoppen op de kpn afstandsbediening dus op de box. Voor volume van de televisie zelf dan die van de televisie zelf gebruiken.


Maar een bluetooth koptelefoon? Kan die op de Onkyo receiver? En ik neem aan dat de platenspeler en bluray daarop zijn aangesloten. Ik ken alleen alleen een netgear switch…. Nintendo klinkt als een spelcomputer. Daar kan is switch niet bij plaatsen.

Harder zachter zetten via de box gaat alleen zoals ik aangaf. Via de volumeregeling van de box zelf. Dan werken de volumeknoppen op de kpn afstandsbediening dus op de box. Voor volume van de televisie zelf dan die van de televisie zelf gebruiken.

uhm denk dat u er weinig van begrijpt. dit helpt niet bij mijn vraag in dit topic.

bleutooth headset zit gekoppeld met de tv box.ga ik de tv box volume laten regelen ipv de tv of receiver wordt hem niet. 

hopelijk ziet de moderator mijn vraag en kan deze erop reageren. 


Ik kan niet echt volgen omdat je volgens mij iets wilt wat niet kan.

En ik vrees dat een moderator hier ook niet verder mee komt. Want dit valt niet bepaald onder hun ondersteuning. 

Volgens mij wil je de BT koptelefoon koppelen met twee apparaten. De versterker voor de bluray en platenspeler. 

En met de box voor tv kijken. Hoe het met het volume van de box dan moet heb ik uitgelegd maar dat lijk jij dan weer niet te volgen. 

Kortom, succes. 


Ik kan niet echt volgen omdat je volgens mij iets wilt wat niet kan.

En ik vrees dat een moderator hier ook niet verder mee komt. Want dit valt niet bepaald onder hun ondersteuning. 

Volgens mij wil je de BT koptelefoon koppelen met twee apparaten. De versterker voor de bluray en platenspeler. 

En met de box voor tv kijken. Hoe het met het volume van de box dan moet heb ik uitgelegd maar dat lijk jij dan weer niet te volgen. 

Kortom, succes. 

u begrijpt het totaal plaatje niet.

een moderator zal het begrijpen.

de headset is alleen acher de kpntvbox . zodat je van de box het geluid hierop krijgt. de onkyo staat er los van. wel 8s het zo dat de volume control volledig is ingesteld op de tv en dan via cec de versterker regeld. nu gaat het erom dat de bleutooth volume niet in deze configuratie kan bediend worden. optie remote de tvbox bedienen is er dus niet .


Ik vind het wel een leuk idee, neem hem sowieso mee!


thnx


@steffen1 Druk op Google Assistant knoop op AB en zeg  "volume harder” "volume zachter” "volume maximaal” …., dat gaat prima voor BT-koptelefoon. 


@steffen1 Druk op Google Assistant knoop op AB en zeg  "volume harder” "volume zachter” "volume maximaal” …., dat gaat prima voor BT-koptelefoon. 

voor iemand met technische inzicht is dat makkelijk. voor leken niet te doen. 

 


@steffen1 Ik snap niet dat iemand de volume knopen op AB kan vinden maar de Google Assistant knoop niet kan vinden …. Het is gekleurd dus eigenlijk makkelijker te vinden zijn, na het drukken komt Google Assistant op het scherm met "Zeg iets ….” Dus zelfs als man niet kan lezen, moet man toch kunnen weten dat na het drukken van het knopje man iets moet zeggen.


Heb dit nagevraagd, @steffen1, en dit gaat hem niet worden. Te veel factoren die allemaal meespelen waardoor het nogal ingewikkeld wordt om zoiets te bouwen op een manier dat het ook consequent goed werkt. Waarbij we verwachten dat het aantal klanten dat hier dan ook echt gebruik van zou maken vrij klein is.  


begrijpelijk. het zou het mooi zijn om bleutooth headset aan te bieden voor slechthorende die makkelijk te bedienen is. geen kleine knopjes. 

ik persoonlijk kan ze niet vinden.

 


Ik heb dit specifieke probleem niet goed voor me, maar in algemene zin is het zo dat dit eenvoudig lijkt maar in praktijk vaak lastig is.

Zo zit ik regelmatig puzzelen bij mensen die graag een koptelefoon of gehoorapparaat wil gebruiken om een werkbare situatie te maken. Dwz de regeling voor de luidsprekers en de koptelefoon apart regelbaar en ook gelijk lopend, geen (verschil in) vertraging dus.

Dat is vaak lastig, zo niet onmogelijk, onlangs heb ik de audio doorverbonden met een versterker naast de kijk-stoel, om de luidsprekers te regelen en een koptelefoon ( geen BT ) met een volumeregeling op de koptelefoon. En dan had ik het geluk dat bij de betreffende provider er een audio uitgang met vast volume beschikbaar was, anders krijg ik na enige tijd weer een telefoontje  omdat iemand toch het volume met de AB uit heeft gezet.

Ingewikkeld verhaal, conclusie, geluid handig regelen is vaak een gedoe.
( en het tijdverslindende gegoochel met bluetooth koptelefoons helpt ook niet echt daarom prefereer ik een draadloze niet-BT koptelefoon )
 


Ik heb dit specifieke probleem niet goed voor me, maar in algemene zin is het zo dat dit eenvoudig lijkt maar in praktijk vaak lastig is.

Zo zit ik regelmatig puzzelen bij mensen die graag een koptelefoon of gehoorapparaat wil gebruiken om een werkbare situatie te maken. Dwz de regeling voor de luidsprekers en de koptelefoon apart regelbaar en ook gelijk lopend, geen (verschil in) vertraging dus.

Dat is vaak lastig, zo niet onmogelijk, onlangs heb ik de audio doorverbonden met een versterker naast de kijk-stoel, om de luidsprekers te regelen en een koptelefoon ( geen BT ) met een volumeregeling op de koptelefoon. En dan had ik het geluk dat bij de betreffende provider er een audio uitgang met vast volume beschikbaar was, anders krijg ik na enige tijd weer een telefoontje  omdat iemand toch het volume met de AB uit heeft gezet.

Ingewikkeld verhaal, conclusie, geluid handig regelen is vaak een gedoe.
( en het tijdverslindende gegoochel met bluetooth koptelefoons helpt ook niet echt daarom prefereer ik een draadloze niet-BT koptelefoon )
 

ik ben als audiofiel zeker geen fan van het bleutooth geluid, wel van het enorme gemak. een bleutooth hedaet met een volumeregelaar ,deaaiknop of dergelijke, zou het mooiste zijn. het ouderwetse analoge regelaartje erin. helaas heeft alles 2 mini srukknopjes die ook nog eens multifunctioneel zijn

 .


Hoi, ik wil ook heel graag de mogelijkheid om de geluid van de bluetooth speaker of headset met de afstandsbediening te kunnen regelen. Ik gebruik de kpn+ box en een monitor zonder geluid voor boven op de slaapkamer. Ik heb een bluetooth speaker dan naast mijn kussen liggen voor geluid. Echt chill... Maar dan wil ik het geluid regelen met de afstandsbediening want die heb ik dan toch in de hand. En ik ben lui in dat opzicht en heb geen zin om bij elke zender weer de speaker te moeten pakken op het geluid zachter of harder te zetten. En ik kijk beneden op mijn andere Kpn+ box ook wel eens met bluetooth headset omdat de kids te luid spelen en de vrouw op haar telefoon kei hard YouTube aan het kijken is en daarbij nog in altijd kei hard lacht. Tv Kijken op een groot scherm is toch fijner dan op de tablet. Dus.... Alstublieft! Graag de optie erbij. 

Groetjes,

Asjraf