Skip to main content

Goede avond,

Sinds vandaag ben ik in het bezit van KPN TV+ ontvangers.
Ik zou alleen graag zien dat het mogelijk is dat in standby het led lampje op de voorkant uitgezet kan worden (en aan als hij aan staat).

Nu veranderd hij alleen van kleur.
Ik ben kleurenblind en ik zie het verschil niet, dit maakt het dus lastig om te zien of hij nog aan staat. Bij de vorige ontvangers (ITV) zag je een zender op het kastje waardoor ik kon zien of hij nog aan stond of niet.

Is het mogelijk dat dit optioneel wordt toegevoegd?

U kunt na gebruik gewoon de stekker eruit trekken, @knorde. Dan maken de ledjes verder niet uit. Uitzetten is niet mogelijk. 

Overigens...als u beeld op de tv hebt ziet u daaraan toch ook dat de ontvanger aanstaat?


Eerst kastje uitzetten, dat merk je meteen op de tv. Die je dan uit zet. 

Velen hebben het kastje geheel uit het zicht. Die zien het aan / uit ledje ook niet. 

Momenteel heb ik ook een tijdelijke opstelling waarbij ik het ledje niet zie. Dus eerst gaat het kastje uit. Dan is er vrijwel direct geen beeld meer. En dan zet ik de tv uit.

....en dit uiteraard

Ratonesque: 

Overigens...als u beeld op de tv hebt ziet u daaraan toch ook dat de ontvanger aanstaat?

 

Bij de vorige ontvangers (ITV) zag je een zender op het kastje waardoor ik kon zien of hij nog aan stond of niet.
Is het mogelijk dat dit optioneel wordt toegevoegd 

De nieuwe ontvanger heeft geen segment display meer. En het vorige model (VIP5202, 10-2019) ook al niet meer. 

Het kastje kan daardoor kleiner en ... energiezuiniger. 

Verder is het geen ramp als ie een keer per ongeluk aan blijft hoor.


Beste @knorde,

Ik heb deze vraag ook voorbij zien komen in KPN Community, ik heb ergens gelezen dat KPN dit niet gaat doen.

Je kunt een klein stukje zwarte isolatietape op het lampje plakken, dan heb je geen last van het lampje meer. Maar ik lees dat je de KPN TV+ ontvanger hebt, deze heeft een Bluetooth afstandsbediening. (je hoeft de afstandsbediening niet te richten naar de ontvanger) Deze tv ontvanger kan gewoon in jou tv kastje achter het deurtje plaatsen. (mocht je een tv-kastje hebben) of achterop je tv hangen. In het installatiepakket zit ook 2 strookjes klittenband. De ene plak je achterop de tv en de andere op de tv ontvanger, en dan hang je de tv ontvanger achterop je tv.

Weet je zo voldoende? Mocht er nog vragen zijn dat horen we het graag.


U kunt na gebruik gewoon de stekker eruit trekken, @knorde. Dan maken de ledjes verder niet uit. Uitzetten is niet mogelijk. 

Overigens...als u beeld op de tv hebt ziet u daaraan toch ook dat de ontvanger aanstaat?

Een enkele keer wordt de tv wel uitgezet maar de ontvanger niet.
Dan is het voor mij heel lastig om te zien.
Stekker eruit trekken vind ik niet zo handig eerlijk gezegd.
 

Eerst kastje uitzetten, dat merk je meteen op de tv. Die je dan uit zet. 

Velen hebben het kastje geheel uit het zicht. Die zien het aan / uit ledje ook niet. 

Momenteel heb ik ook een tijdelijke opstelling waarbij ik het ledje niet zie. Dus eerst gaat het kastje uit. Dan is er vrijwel direct geen beeld meer. En dan zet ik de tv uit.

....en dit uiteraard

Ratonesque: 

Overigens...als u beeld op de tv hebt ziet u daaraan toch ook dat de ontvanger aanstaat?

 

Bij de vorige ontvangers (ITV) zag je een zender op het kastje waardoor ik kon zien of hij nog aan stond of niet.
Is het mogelijk dat dit optioneel wordt toegevoegd 

De nieuwe ontvanger heeft geen segment display meer. En het vorige model (VIP5202, 10-2019) ook al niet meer. 

Het kastje kan daardoor kleiner en ... energiezuiniger. 

Verder is het geen ramp als ie een keer per ongeluk aan blijft hoor.

Ok, ik dacht misschien is er een optie dat het ontwikkeld wordt dat je het optioneel aan of uit kan zetten in standby.
 

Beste @knorde,

Ik heb deze vraag ook voorbij zien komen in KPN Community, ik heb ergens gelezen dat KPN dit niet gaat doen.

Je kunt een klein stukje zwarte isolatietape op het lampje plakken, dan heb je geen last van het lampje meer. Maar ik lees dat je de KPN TV+ ontvanger hebt, deze heeft een Bluetooth afstandsbediening. (je hoeft de afstandsbediening niet te richten naar de ontvanger) Deze tv ontvanger kan gewoon in jou tv kastje achter het deurtje plaatsen. (mocht je een tv-kastje hebben) of achterop je tv hangen. In het installatiepakket zit ook 2 strookjes klittenband. De ene plak je achterop de tv en de andere op de tv ontvanger, en dan hang je de tv ontvanger achterop je tv.

Weet je zo voldoende? Mocht er nog vragen zijn dat horen we het graag.

Ik heb geen last van het lampje zelf maar ik kan de kleuren niet onderscheiden van aan en standby. Daarom zou ik Aan en uit logischer vinden dan 2 kleuren (die voor mij hetzelfde lijken).

Allemaal in ieder geval bedankt voor het meedenken!
Hopelijk wordt dit in de toekomst instelbaar en anders is het gewoon niet anders.


Het zou eigenlijk moeten zijn als op m'n Nokia 8000 box. Groen ledje = aan. Geen ledje = stand-by. 


Het zou eigenlijk moeten zijn als op m'n Nokia 8000 box. Groen ledje = aan. Geen ledje = stand-by. 

Helemaal mee eens!


Het zou eigenlijk moeten zijn als op m'n Nokia 8000 box. Groen ledje = aan. Geen ledje = stand-by. 

We wachten het maar af @PeterG, hopelijk doen ze het alsnog. 


Het zou eigenlijk moeten zijn als op m'n Nokia 8000 box. Groen ledje = aan. Geen ledje = stand-by. 

En hoe weet je dan of de box stand-by staat of uit?


Je kan ook gewoon een USB LED lampjes op de USB poort van de tv+ontvanger aansluiten.

Zoiets 😎

 


Het zou eigenlijk moeten zijn als op m'n Nokia 8000 box. Groen ledje = aan. Geen ledje = stand-by. 

En hoe weet je dan of de box stand-by staat of uit?

Zo lang de stekker in het stopcontact zit kan / is ie niet uit @Nick83 . Stand-by / eco stand-by. ECO of ‘snelle start’ maakt voor het aanzetten uit stand-by niet uit. Behalve de tijdsduur.


Het zou eigenlijk moeten zijn als op m'n Nokia 8000 box. Groen ledje = aan. Geen ledje = stand-by. 

En hoe weet je dan of de box stand-by staat of uit?

Zo lang de stekker in het stopcontact zit kan / is ie niet uit @Nick83 . 

Tenzij die kapot is. En dat kan je zo niet meer zien.


Dat merk je toch gauw genoeg? 


Dat merk je toch gauw genoeg? 

De helpdesk medewerker van KPN heeft daar wat meer moeite mee denk ik. Klant belt dat de tv het niet doet. Helpdesk medewerker wil vervolgens weten wat het kastje doet. Het lampje speelt daarbij een belangrijke rol denk ik. Een lampje wat uit is en wat dan vervolgens 2 dingen kan betekenen is niet handig.


Tja

8 % van de mensen zijn kleurenblind en zien dus geen verschil tussen rood en groen. Vooral mannen. 

Dat zijn dus nog heel wat klanten van kpn.

Helaas kunnen de kleuren niet (meer) veranderd. Die ledjes hebben die nu eenmaal fysiek. 

Wij klanten en de helpdesk zullen het er mee moeten doen. 

De Next mini van Ziggo heeft een witte voor aan en blauwe voor stand-by. 


Reageer