Skip to main content

Een paar weken geleden heb ik een nieuwe TV Box mogen ontvangen. Tot nu toe niet blij mee.

 

-Met mijn vorige TV box kon ik alle films die afgelopen week op TV waren geweest in een overzicht  terugvinden..Dat lukt nu niet meer. Dat is erg jammer! Bij Films zou er naast het pluspakket en andere pakketten ook deze keuze moeten zijn.

-Het volume staat nu op 30 om het nog enigszins te kunnen horen.

-Wanneer je met je afstandsbediening naar TV gids gaat om naar 'gisteren of een eerdere dag te gaan' en je zit niet in de eerste weergave moet je eerst alle zenders af met je cursor om bij deze optie te kunnen komen.

Is het mogelijk om mijn TV Box te ruilen voor de toenmalige die ik had?

 

Hallo @Mr. Crow ,

Nee, dat is niet mogelijk. Ik heb dat onlangs nog nagevraagd bij de moderators.  


Officieel kan het niet maar officieus misschien wel. Daar zijn op dit forum genoeg voorbeelden van te vinden. Niet geschoten is altijd mis, @Mr. Crow het beste is om te bellen met 0800 0402.


Kleine pleister op de wond: je kunt met « en » 24 uur terug en vooruit in de gids. Meer tips. Maar inderdaad gewoon proberen of je terugkunt naar de oude ontvanger. En zo niet, een dag later weer proberen.


Kleine pleister op de wond: je kunt met « en » 24 uur terug en vooruit in de gids. Meer tips. Maar inderdaad gewoon proberen of je terugkunt naar de oude ontvanger. En zo niet, een dag later weer proberen.

Bij kpn staat over elk gesprek notities in KPN’s systeem waar het over ging. Dus dan staat er na een week 6 keer “klant wilt oude tv ontvanger, dit kan niet dus heb nee gezegd” lijkt me niet heel zinvol en de volgende medewerker weet direct hoe laat het is.

 

Elke dag bellen heet drammen, en dat helpt niemand en is alleen maar tijdverdrijf voor de klantenservice en jezelf.


-Het volume staat nu op 30 om het nog enigszins te kunnen horen.

-Wanneer je met je afstandsbediening naar TV gids gaat om naar 'gisteren of een eerdere dag te gaan' en je zit niet in de eerste weergave moet je eerst alle zenders af met je cursor om bij deze optie te kunnen komen.

 

Volume op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) kan je het beste op max zetten.

Druk op het knopje met de 3 kleurtjes en houd hem ingedrukt en zeg hardop: volume maximaal

En regel het volume op de tv of soundbar (je kan de ab koppelen aan de tv en sommige soundbars).

 

Als je op gids hebt geklikt, klik dan daarna weer op gids.

Dan gaat hij terug naar de zender waar je was.

(dus niet via de home toets).


Dus dan staat er na een week 6 keer “klant wilt oude tv ontvanger, dit kan niet dus heb nee gezegd” lijkt me niet heel zinvol en de volgende medewerker weet direct hoe laat het is.

Dan hopen dat er op een dag een menselijke medewerker is die niet weer het standaard “dit kan niet dus heb nee gezegd” afsteekt. Want “dit kan niet” is grote kul: KPN wil het niet, maar het kán wel degelijk, ook als een eerstelijns medewerker het wellicht niet kan regelen.

Of hopen dat KPN eindelijk eens gaat inzien dat klanten gewoon zelf de keuze willen maken. Of op z’n minst totdat basis televisiekijken (gewoon goed beeld, geluid, zappen door favoriete zenders, ondertiteling) op TV+ goed werkt, voor wie de + van TV+ niet eens wil.

 

Elke dag bellen heet drammen, en dat helpt niemand en is alleen maar tijdverdrijf voor de klantenservice en jezelf.

Misschien zelfs tijdverspilling. Maar is die tijdverspilling niet begonnen doordat KPN een ding dat niet af is met halve informatie bij mensen door hun strot duwt?

Trouwens, over tijdverspilling gesproken: ikzelf heb niet eens KPN TV (oud noch nieuw) maar ben veel tijd kwijt om mensen in mijn omgeving te helpen met TV+. Mensen die gewoon televisie willen (terug)kijken zonder verdere poespas en zonder te verdwalen in de navigatie.


Daarom pas ik helemaal niets aan in m'n abo om maar niet het risico te lopen dat het naar tv+ gewijzigd wordt, zelfs niet al ik komend voorjaar glasvezel schijn te krijgen. Liever koper met normale ontvangers dan glasvezel met tv+! 


Bij alleen omzetten koper naar glasvezel verandert je abonnement verder niet. (Hooguit krijg je gratis dubbele snelheid. Bij XS4ALL gaat 100 naar 200 MBit/s, in ieder geval als ze vinden dat het te lang duurt. En dan nog de vraag of je die snelheid nodig hebt.)


Kan zijn maar op het forum lees ik ook wel eens anders. Ben niet van plan het risico lopen. Heb nu een abo van 100 Mb/s op een BVVDSL lijn van ruim 200. Geen behoefte aan hogere snelheid. 


Ik heb niks op het forum gelezen over de noodzaak van een ander abonnement, of verlengen van een bestaand abonnement, als je alleen maar koper vervangt door glasvezel. Bij XS4ALL sturen ze bijvoorbeeld ongevraagd de KPN aansluitmaterialen op (of zelfs een monteur), maar aansluiten verandert niks aan je abonnement, behalve misschien die gratis hogere snelheid.

Maar inderdaad, ik ken ook mensen die zich hebben laten verleiden tot een nieuw abonnement, nadat er glasvezel was aangelegd. Nergens voor nodig. En ik ken ook mensen die van Ziggo naar KPN zijn overgestapt “omdat Ziggo niet op glasvezel kan”. Alsof glasvezel op zichzelf al zaligmakend is. Ja, KPN marketing doet het goed.


We gaan 't zien, of niet natuurlijk. 


Hallo @Mr. Crow ,

Nee, dat is niet mogelijk. Ik heb dat onlangs nog nagevraagd bij de moderators.  

@Mr. Crow 

Ben je inmiddels al gewend aan je nieuwe TV-ontvanger? 

Volg verder dit topic voor ingediende verbeteringswensen: 

 


Bij alleen omzetten koper naar glasvezel verandert je abonnement verder niet. (Hooguit krijg je gratis dubbele snelheid. Bij XS4ALL gaat 100 naar 200 MBit/s, in ieder geval als ze vinden dat het te lang duurt. En dan nog de vraag of je die snelheid nodig hebt.)

 

Waar glasvezel ligt, wordt koper afgesloten.

Dat is veel goedkoper en Glasvezel heeft meer voordelen dan koper.

Wij hebben het nu meer dan 12 jaar (glasvezel).😊