Skip to main content

Hallo,

ivm met de omruilactie van de VIP1853 ontvangers heeft mijn vader hier over een email gekregen,

probleem is dat mijn vader dementie heeft en rollator afhankelijk is, het omruilen via de reguliere weg zal hoogst waarschijnlijk niet lukken voor hem dus ik zou dat allemaal graag voor hem willen regellen.

Wij zitten beide bij KPN en ik heb alle gegevens van mijn vader genoteerd , abonummer, klantnummer etc… is t mogelijk dat KPN een nieuwe ontvanger naar mijn adres kan sturen zodat ik die bij mijn vader kan afleveren en installeren? hij heeft een VIP1853 en een 2260 in huis, zover ik lees hoeft alleen de 1853 te worden vervangen.

Ik hoor t graag! 

Volgens mij word de ontvanger naar het postkantoor gestuurd en is het de bedoeling dat de klant hem daar om gaat ruilen. Dat zou u voor of samen met uw vader kunnen gaan doen.


Hallo @Highflow ,

Nee, KPN stuur die ontvanger niet naar een ander adres. 

 

Je kunt vanaf zijn huis de omwisseltool gebruiken: 

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006 

Werkt die tool bij hem niet? Dan kan hij bellen met 0800-0402. 

 

Je kunt dan op het door KPN opgegeven omwisselpunt de ontvangers omwisselen. 


Hallo @Highflow ,

Nee, KPN stuur die ontvanger niet naar een ander adres. 

 

Je kunt vanaf zijn huis de omwisseltool gebruiken: 

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006 

Werkt die tool bij hem niet? Dan kan hij bellen met 0800-0402. 

 

Je kunt dan op het door KPN opgegeven omwisselpunt de ontvangers omwisselen. 

Mijn dank!

Dan proberen we dat op die manier, neem aan dat er dan eerst bericht komt per email als de ontvanger klaar ligt dan kan ik de oude afkoppelen en meenemen naar t wisselpunt.

Mijn vader gaat niet lang zonder tv kunnen dus moet allemaal snel )


Klopt, daar ontvangt je vader een bericht van. 


alles ging goed met de link in de email kon ik datum kiezen en een postnl punt om de ontvanger om te wissellen en ook de persoon vastleggen die dat gaat doen ivm indentificatie en naar welk email adres bericht komt. Super👌 geregeld


Ah heel fijn dat het omruilen op deze manier goed te regelen viel @Highflow 😊

Ik ga er van uit dat het aansluiten van de nieuwe ontvangers ook soepel zal verlopen, maar mocht je hier toch vragen over hebben dan staat de community altijd voor je klaar!


Wij zijn al sinds vanochtend 8 uur aan het proberen de Motorola VIP1853 om te ruilen. Met kpn id ingelogd en dan wordt er gescand naar apparaten en vervolgens de melding: Oeps, er ging iets verkeerd. Gebeld met de helpdesk, via de onderste link in de ontvangen omwissel mail van kpn zou het wel moeten lukken, echter het werkt dus niet.


@PeterBreukelen Welk modem hangt er in de meterkast of woonkamer? Experiabox? Welke versie?


Er hangt een Fritzbox als modem


Er hangt een Fritzbox als modem

Dan werkt de tool niet. Die werkt alleen bij een KPN modem. Een Experiabox dus, of de zwarte KPN Box. 


Ha @PeterBreukelen, momenteel werkt de tool helemaal niet helaas 😞. Advies is om het over een paar dagen nog eens te proberen. Sluit inderdaad even een Experia Box of KPN Box aan om verbinding met de servicetool te krijgen. 


Ah heel fijn dat het omruilen op deze manier goed te regelen viel @Highflow 😊

Ik ga er van uit dat het aansluiten van de nieuwe ontvangers ook soepel zal verlopen, maar mocht je hier toch vragen over hebben dan staat de community altijd voor je klaar!

Het in gang brengen van t omruilproces leek goed te gaan maar nog steeds geen bericht via email sms of van Postnl dat de ontvanger onderweg is.…. weet niet of t zin heeft nog te wachten verder daar op? zou afgelopen dinsdag geleverd zijn een Aris VIP5202 , klantnummer van me vader is ***

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


zou afgelopen dinsdag geleverd zijn een Aris VIP5202

Dat is wel bijzonder. Normaal krijg je dat model niet bij omruil van een Motorola. Normaal is dat een HMB2260 of een VIP2952.


Hmm, de sms hierover zal verzonden zijn naar het contact telefoonnummer dat gekoppeld is aan dit abonnement, vermoedelijk dus die van je vader. Zou je eens aan je vader kunnen vragen of die wellicht een sms heeft gehad?


Hmm, de sms hierover zal verzonden zijn naar het contact telefoonnummer dat gekoppeld is aan dit abonnement, vermoedelijk dus die van je vader. Zou je eens aan je vader kunnen vragen of die wellicht een sms heeft gehad?

ik heb mijn nummer en email opgegeven maar mogelijk is er toch een email naar me vader gegaan, zal proberen dat te checken, sms kan me vader niet ontvangen hij heeft geen smartphone.


Hmm, de sms hierover zal verzonden zijn naar het contact telefoonnummer dat gekoppeld is aan dit abonnement, vermoedelijk dus die van je vader. Zou je eens aan je vader kunnen vragen of die wellicht een sms heeft gehad?

ik heb mijn nummer en email opgegeven maar mogelijk is er toch een email naar me vader gegaan, zal proberen dat te checken, sms kan me vader niet ontvangen hij heeft geen smartphone.

Op een gewone mobiel kun je ook SMS ontvangen @Highflow , daar heb je geen smartphone voor nodig.


zou afgelopen dinsdag geleverd zijn een Aris VIP5202

Dat is wel bijzonder. Normaal krijg je dat model niet bij omruil van een Motorola. Normaal is dat een HMB2260 of een VIP2952.

geen idee -) dat kwam op t scherm dus ja…  heb er schermafbeelding van gemaakt maar dat kan ik niet delen hier door alle prive info daarin


Hmm, de sms hierover zal verzonden zijn naar het contact telefoonnummer dat gekoppeld is aan dit abonnement, vermoedelijk dus die van je vader. Zou je eens aan je vader kunnen vragen of die wellicht een sms heeft gehad?

ik heb mijn nummer en email opgegeven maar mogelijk is er toch een email naar me vader gegaan, zal proberen dat te checken, sms kan me vader niet ontvangen hij heeft geen smartphone.

Op een gewone mobiel kun je ook SMS ontvangen @Highflow , daar heb je geen smartphone voor nodig.

ja klopt maar hij is nog generatie huistelefoon, heeft wel een mobieltje maar nooit aan en neemt hij ook nooit mee.. vind hij maar onzin, dementie is lastig


Het is allemaal gelukt, het bericht dat de ontvanger klaar lag was per email naar me pa gestuurd, ontvanger ter plaatse bij Postnl gewisseld ging vlotjes.

Met het installeren is abonummer en ook pincode nodig, weet je de pin niet meer dan kan je vlot een nieuwe instellen op Mijn KPN.


Het is allemaal gelukt, het bericht dat de ontvanger klaar lag was per email naar me pa gestuurd, ontvanger ter plaatse bij Postnl gewisseld ging vlotjes.

Met het installeren is abonummer en ook pincode nodig, weet je de pin niet meer dan kan je vlot een nieuwe instellen op Mijn KPN.

En is het inderdaad de 5202? Zonder display? Heeft u er ook een andere afstandsbediening bij gekregen? 

De oude zal ook werken. Maar de 5202 heeft bluetooth. De oude afstandsbediening niet. Met de juiste afstandsbediening die op bluetooth werkt hoeft er niet meer op het kastje gericht te worden.