Skip to main content

Wij kunnen thuis niet bekabeld multicast activeren want dan bevriest het beeld na een paar seconden.  

 

Welke configuratie hebben wij? 

Fritz!box uitgang naar een router Netgear GS108e. Dan gaat er een kabel naar de KPN tv+ box en via HDMI kabel naar televisie. 

 

Nu komt het….indien ik de kpn kabel ontkoppel dan gaat die over naar wifi en dan werkt het allemaal wel. 

 

Enig idee wat er hier aan de hand is? 

 

 

Kan weleens de Netgear GS108e zijn, die geen IGMP snooping ondersteunt. Is volgens mij een voorwaarde voor multicast.


Kan weleens de Netgear GS108e zijn, die geen IGMP snooping ondersteunt. Is volgens mij een voorwaarde voor multicast.

Correctie, deze ondersteunt het wel. Ik weet niet of er een management interface is (admin webpagina oid) waar je dat wellicht nog moet aanzetten.


Netgear GS108E die ondersteunt weldegelijk igmp snooping

 


Kan het een probleem zijn dat ik na de NETGEAR een kabel naar boven heb en dat die daarna weer in een NETGEAR 108E wordt geconnect? 


Kan het een probleem zijn dat ik na de NETGEAR een kabel naar boven heb en dat die daarna weer in een NETGEAR 108E wordt geconnect? 

Heb je een lus gecreëerd? Dat lijkt me niet zo slim, die moet je meteen unpluggen.


Maar je hebt mij op een spoor gezet en inderdaad er is een user interface voor de netgear. 

IGMP snooping stond al aan, maar ik heb nu ook Validate IGMPv3 IP header en Block Unknow Mutlicast Address op ENABLE gezet. Het werkt nu wel. Dank je wel voor de hint XS4-Arjan

 

 

 


Goed om te lezen @Robert.Middel , heb je de netwerklus ook verwijderd?


Goed om te lezen @Robert.Middel , heb je de netwerklus ook verwijderd?

Neen….dus

fritz!box naar netgear gs108e dan naar gs105e en dan naar gs108e…...het werkt nu prima.


Goed om te lezen @Robert.Middel , heb je de netwerklus ook verwijderd?

Neen….dus

fritz!box naar netgear gs108e dan naar gs105e en dan naar gs108e…...het werkt nu prima.

3 switchen dus achter elkaar? Dat is geen lus. Dat zou gewoon moeten werken. Wel een beetje vreemd dat u zelf wat aan moest passen. Het zou met default instellingen moeten werken.


Reageer