Skip to main content
Beantwoord

Multicast-problemen en zwarte schermen bij Duitse zenders op KPN TV+ Box

• September 5, 2025
  • 10 reacties
  • 92 keer bekeken

Eswin

KPN TV +box  Type DIW7022 Ik had probleem met video mode multicast rond de duitse tv zenders ging beeld traag bij het zappen of zwart beeld geen geluid van  gezocht in de video mode onder in HDIM CEC ga naar Iinstellingen  open HDMI CEC instelingen rechter kant op rij icoontjes druk op ieder icoontjes aan zetten ga uit menu druk AB rechter boven hoek uit kop  verschijnt tv slaap stand of opstarten  druk op slaap stand effe 1 a 2 min wachten dan tv box op nieuw op starten dan terug naar video modem  om HDMI CEC instellingen  open weer HDMI alle icoontjes weer uit te zetten dan uit menu en vervolgens op je AB tv box uit te zetten op slaap stan 1a 2 min dan tv boc weer aan zetten en op multicast en  storing code KBX-APK-3034/token ( herstart tv laucher) niet meer  eventuweel code service probleem KBX-APK-9009 bij weten op te lossen en vraagt ook niet meer vermoedelijk heeft in HDIM CEC instellingen een software conflict  heeft in multicast veroorzaakt en niet goed fungtioneerde multicast werkt weer prima zap bij mij als malle kan zijn dat tv kanalen bij zappen iets trager is geen 6sec zwart beeld en eventueel storing code kunnen voor doen. graag jullie mening. m. v. g. eswin. 

Beste antwoord door PeterG

Er zijn meerderen die nog terugval naar unicast melden. Er wordt aan gewerkt. Het ligt niet aan jouw specifieke ontvanger. 

Zie ook de laatste berichten in het topic:

10 reacties

• Auteur
  • Topper
  • September 6, 2025

mijn tv+box Type DIW7022 mijn eerder bericht dat in video HDMI instelling lag  ben voorbarig geweest sorry als nog bij testen moet je zeker weten na 5 a 6 dagen goed werkt. vannacht om 1:20 uur is launcher update geweest 1.99.1 update 1.99.2. waardoor  vermoedelijk video mode multicast in begin na op starten van ned 1 goed gaat na duitse zenders tot kanaal 60 en terug zap gaat bij kanaal 44 mis tot aan ned 1nog  langer  zwart beeld  dan voor heen bij zappen (traag) en geen geluid video mode unicast heeft goed door staan.m.v.g. eswin.

Admin: reactie verplaatst naar bestaand topic 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 7, 2025

Klinkt als een soortgelijk probleem als hier:

• Auteur
  • Topper
  • September 7, 2025

eswin.KPN TV+BOX TYPE DIW7022  betreft problemen met launcher 1.199.2 om video mode mulicast weer goed werkt om de voor gaande versie ik dacht launcher 1.197.1 terug te zetten die deed prima   tijdelijk op lossing wat ik voor gaan de bericht had verteld om unicast  tegbruiken om live tv  te kunnen kijken. m.v.g. eswin.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 8, 2025

Je kunt nooit terug naar een vorige versie.
Er is wat anders aan de hand want bij mij en vele anderen werkt het prima.
Vertel eens hoe je het allemaal hebt aangesloten
Heb je de DIW7022 draadloos of bedraad aangesloten?
Zit er ook een switch in je netwerk?
En wat gebruik je nog meer?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • September 8, 2025

Er zijn meerderen die nog terugval naar unicast melden. Er wordt aan gewerkt. Het ligt niet aan jouw specifieke ontvanger. 

Zie ook de laatste berichten in het topic:

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 8, 2025

Ik reset hem vaak naar een update.

Houd de kpn toets rechsboven op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.

Maar als ik het goed begrijp van ​@PeterG zal er snel een nieuwe update komen (verwacht ik)

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@eswin, welkom op onze community. Ik heb een paar topics van je samengevoegd. Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Kom je er een beetje uit zo? We nemen alle feedback hier mee.

• Auteur
  • Topper
  • September 11, 2025

eswin  11/09/25. KPN TV+BOX TYPE DIW 7022 live tv op mulicast  op tv kanaal 45 werkt bij mij weer alle tv kanalen met geluid naar behoren bij jullie ook ? en tv app ook? laat mij graag weten. m.v.g.eswin.

Admin: samengevoegd met bestaand topic

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 11, 2025

Vanochtend ARD even aan gehad. LIVE, dus multicast, ging prima. ​@eswin 

• Auteur
  • Topper
  • September 11, 2025

eswin. huistijger.bedankt voor de uit niet terug vorige launcher of firmware kan gaan en jouw vraag was of ik via WIFFI of netwerk kabel bent aan gesloten via netwerk kabel.                                                              Peter G.het lag niet inderdaad niet tv+box en dat tv kanaal 45 ARD met geluid en alle tv kanalen ook weer prima werkt. misschien bij de surver of koppel station alle tv signalen bij een komen.wat tv kanaal 39 lag er uit kwa programma werd aan geduid na terug komst deed gelijk tv kanaal 45 ook weer ARD en alle tv kanalen met geluid en stabiel snel zappen geen traag beeld meer  misschien lag daar de oorzaak jongens waren toch effe mee bezig als dat zo is mijn dank aan KPN de vraag is of komde 5dagen alles stabiel blijft anders gaat het zijn eigen leven lijden nu op de test pijn bank afwachten moet zich bewijzen je weet nooit met dit soort dingen.                                                                                                                                              KPN altijd goede service snel mogelijk probleem op lossen kun je van ODIDO niet zeggen mijn glasvezel nooit 4 maanden gewerkt en glasvezel verkeerd aan gelegd is en door volkerwessels glasvezel is af gekeurd logistiek en afspraken helaas langs mekaar heen ODIDO huur glasvezel van ODF dus DIDO kan geen afspraak maken wordt gebeld door bedrijven voor (afspraak ) KPN hebben alles in eigen beheer hun eigen belang  service van  KPN kun je van op aan dat ze op af spraak na komen.ODIDO helaas had ov strippen kaart ODIDO dagelijks te bellen 4 maanden  moet ik die bedrijven bellen.m.v.g.eswin.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic