Skip to main content

Met TV+ normaal tv kijken in multicast mode is niet mogelijk. Op willekeurige momenten valt de stream stil om na ongeveer  1 minuut weer verder te gaan. Ik heb alle oplossingen al geprobeerd tot een reset van de box aan toe. Graag hulp om dit op te lossen.

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel, wat zit daar allemaal tussen).


 


Ik neem aan dat je jouw UDM voorzien hebt van de IGMP proxy server functionaliteit.

Kan je, ter test, jouw UAP-AC-Pro eens loskoppelen en kijken of het probleem dan nog steeds optreedt?

Staat IGMP snooping aan op beide switches?


Ja ik heb de UDM voorzien van IGMP proxy server volgens de handleiding van Fabian. Ook een apart vlan aangemaakt dat uitkomt op de poort van de usw-flex waar de kpn tv+ box op zit. IGMP snooping staat aan op beide switches voor dat vlan. Op zich werkt dat ook want met een tcp dump zie ik dat er  multicast verkeer is op dat vlan en met terugkijken unicast verkeer. Zoals aangegeven stop multicast verkeer random (soms na een uur en soms na twee uur soms na 10 minuten) om na een minuutje of zo weer vrolijk verder te sjouwen. Ik heb de UAP-AC Pro uitgezet maar ben bang dat dit niets oplost want door de UAP-AC Pro wordt het IPTV netwerk niet uitgezonden. 

 


Ik heb de UAP-AC Pro uitgezet maar ben bang dat dit niets oplost want door de UAP-AC Pro wordt het IPTV netwerk niet uitgezonden. 

Laten we even afwachten, het zal niet de eerste keer zijn dat een UAP-AC Pro de boosdoener blijkt te zijn.


Vanavond gaan we testen :-)


@Kwasje : the USW Flex Mini ondersteunt geen IGMP Snooping. In je diagram zie ik dat je TV+ ontvanger aan de Flex Mini aangesloten is, klopt dat?

De UAP-AC Pro heeft er niets mee te maken. Je zou de TV+ ontvanger eens tijdelijk kunnen aansluiten op de switch in je meterkast met een lange Ethernet kabel. Vrijwel zeker is de storing dan opgeheven. Als dat zo is, dan raad ik je aan de USW Flex Mini te vervangen door een alternatieve switch, bijvoorbeeld de “8 POE (Gen1)” switch. Ik lees op diverse fora dat de nieuwere Gen2 switches issues hebben met de IGMP implementatie, en ik gebruik een Gen1 switch naar tevredenheid in ongeveer dezelfde opstelling als jij (switch in technische ruimte die aangesloten is op de UDM-Pro, en vanaf die switch de “8 POE (Gen1)” switch waaraan het TV+ kastje aangesloten is.

Succes!


@Kwasje : the USW Flex Mini ondersteunt geen IGMP Snooping. In je diagram zie ik dat je TV+ ontvanger aan de Flex Mini aangesloten is, klopt dat?

@Optimist1965  het is geen USW Flex Mini maar een USW flex. Die ondersteunt IGMP Snooping.

 


Ik lees dit over de USW Flex: 

I was looking into this myself and I saw some information somewhere that said the USW-Flex also doesn't support it, but the info wasn't as clear as the Flex-Mini which is very widely and clearly known not to support it. As far as I know, every UniFi switch other than the Flex and Flex Mini definitely do support it. I can personally confirm my US-8-60W and USW-Lite-8-POE support it.

Ik kan bevestigen dat de US-8-60W zonder problemen werkt. USW Flex: ik lees issues. Gen2: ik lees issues.


Contact opgenomen met Ubiquiti support. Dit is hun antwoord:

Your request (3958161) has been updated. You can add a comment by replying to this email or visiting: 
https://@@@@@@@@@@@@@

 

UI Support (Ubiquiti Help Center) 

Jan 2, 2024, 07:26 MST 

Hi Jos,
 
Thank you for contacting Ubiquiti Support! I am Patrick from the UniFi Support team.
 
Yes, the USW Lex switch does support IGMP snooping. Please check out this link: https://techspecs.ui.com/unifi/switching/usw-flex for more information.
 
Thanks

Best,

UI Support
Ubiquiti Inc.

 

 

Jos Segers

Jan 2, 2024, 06:05 MST 

I have a question about usw-flex (not the mini). Does it support IGMP snooping?


Hmmm… misschien is het sindsdien gefixed, maar de eerste implementatie van IGMP in de USW Flex was verre van perfect:

https://community.ui.com/questions/Issue-With-IGMP-on-Unifi-Gen-2-Switches/d7cefa3a-c6e7-4637-a272-097aaef6ab03

Er staan handige tips in bovenstaande thread, en misschien kan je ook eens met Wireshark aan de slag om te kijken hoe de USW Flex in jouw omgeving met IGMP omgaat.

Heb je al eens geprobeerd een ontvanger aan te sluiten op de switch in de meterkast?


Ik heb de USW-Flex er tussen uit maar het probleem blijft hetzelfde.


Ik heb de USW-Flex er tussen uit maar het probleem blijft hetzelfde.

Ai… Dat is wel heel vreemd...


Had je het probleem ook toen je de UAP-AC-Pro uit had staan?

Wat is de rol van die Raspberry Pi in jouw netwerk?


Helaas, ook het uitzetten van de UAP-AC-Pro leverde niet de oplossing. De Pi leest via de P1 stroom en gas en een tweede Pi is voor wat automatisering via Domotiz


Dan maar terug naar Ziggo als het KPN jaar voorbij is


Dan maar terug naar Ziggo als het KPN jaar voorbij is

 

Ja en dat is tegenwoordig ook IPTV.

 

Betere oplossing is, om vanaf de Experiabox of Box12 met een UTP kabel naar de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) te gaan.

 

Het probleem ligt volgens mij namelijk niet bij KPN, maar hoogstwaarschijnlijk bij jouw eigen apparatuur. 


joop2011 schreef:

Het probleem ligt namelijk niet bij KPN, maar bij jouw eigen apparatuur. 

Weet je dat zeker?

Zo ja, op basis van wat kom je tot die conclusie?


joop2011 schreef:

Het probleem ligt namelijk volgens mij niet bij KPN, maar hoogstwaachschijnlijk bij jouw eigen apparatuur. 

Weet je dat zeker?

Zo ja, op basis van wat kom je tot die conclusie?

 

Als ik het verhaal zo leest en zijn schema bekijkt.

En ook de toon die hij / zij gebruikt. 

 

Misschien heb ik het fout @wjb 

In dat geval mijn excuus, maar dit is wat ik eruit haalt. 

 

P.S.

Ik heb de tekst iets aangepast.😉😊


@Kwasje , Klopt het dat jij jouw TV+ Box op een apart vlan hebt staan?

Zo ja, staan IGMP snooping dan ook aan op dat vlan?

Kan je ook een seen screenshot posten van de vlan instellingen op jouw switch(es)?


 

IGMP snooping staat aan voor dat Vlan


 

 

 

UDM:

Poort 4 is de trunk naar de switch in de meterkast:

Switch meterkast:

Op poort 2 zit de USW-Flex. Die poort het het Management Vlan mee zodat de Flew een ip krijgt en IPTV en Trusted Devices gaan tagged naar de Flex op poort2

 

USW-Flex:

De TV Box zit op poort2

@joop2011  Ziggo heeft ook kabelTV met een CI insteekkaart (niks internet)


@Kwasje 

 

Is het mogelijk om het een keer met de KPN router / modem (Experiabox of Box12) met een UTP kabel te proberen? 

Gewoon om dingen uit te sluiten? 

 

Als ik het goed heb, kan je de CI+ kaart bij Ziggo niet meer krijgen (weet het niet 100% zeker of dat al zover is momenteel).

Ik zie hem nog wel op de site van Ziggo staan. 

Alleen nog de IPTV kastjes.

En dat kan ik begrijpen, want DVB-C neemt heel erg veel bandbreedte in. 


Ik heb de modem (Box 12) afgestoft en voor de UDM gezet en de Box rechtstreeks in de modem geprikt. Maar dat is niet wat ik eigenlijk wil. (dubbele firewall, dubbel NAT, dubbel portforwarding en extra electra gebruik)


Ik heb de modem (Box 12) afgestoft en voor de UDM gezet en de Box rechtstreeks in de modem geprikt. Maar dat is niet wat ik eigenlijk wil. (dubbele firewall, dubbel NAT, dubbel portforwarding en extra electra gebruik)

 

@Kwasje 

Dat begrijp ik.

Wat je hiermee kan testen is, als het goed werkt met de Box12, dat het aan jouw eigen netwerk ligt.

Dat je daar toch iets in moet finetunen.

Hoe dat moet, daar weet @wjb veel meer vanaf.