Skip to main content

De mulitcast functie op de KPN TV + box werkt niet. 

Want niet alle TV en Radio zenders ondersteunen Multicast alleen Unicast. 

Wanneer gaat de KPN TV team de Multicast problemen voor de KPN TV + box aanpakken? 

Want als je KPN TV + box op unicast functie zet. Dan werkt alles perfect. Ook het zappen van TV zenders gaat stukken sneller dan via Multicast. 

Ik heb KPN glasvezel. 

Ik wacht jullie reacties af. 

Het klopt dat niet alle zenders in Unicast worden uitgezonden.

De reden weet ik helaas niet.

Radio heeft zo'n smalle bandbreedte, dat het voor Radio weinig uitmaakt.

Er is bewust zo voor gekozen. De reactie hierover van het tv team is in een topic maanden geleden gegeven. Dat kan ik niet meer vinden. 

Een, groot, deel van de tv zenders is multicast. Dat zapt ietsje langzamer. Maar er kan wel een hogere kwaliteit mee doorgegeven. 

De minder bekeken zenders worden niet (meer) in multicast doorgegeven. Zie hier de reactie in een ander topic waar dit ook is opgevallen van 6 maanden geleden.

Ook het zappen van TV zenders gaat stukken sneller dan via Multicast.

Elders ook nog een reactie van het TV Apps Team over de zapsnelheid naar multicast van 4K kanalen, waarin wordt gemeld dat voor de andere multicastkanalen een truc gebruikt wordt waardoor de multicast join van 5 seconden daar veel korter lijkt. 🤔

Sneller gaat het dus niet worden denk ik. (Maar vervolgvragen daarover beter in dat topic denk ik.)

Ook het zappen van TV zenders gaat stukken sneller dan via Multicast.

Elders ook nog een reactie van het TV Apps Team over de zapsnelheid naar multicast van 4K kanalen, waarin wordt gemeld dat voor de andere multicastkanalen een truc gebruikt wordt waardoor de multicast join van 5 seconden daar veel korter lijkt. 🤔

Sneller gaat het dus niet worden denk ik. (Maar vervolgvragen daarover beter in dat topic denk ik.)

Ik begrijp deze reactie niet.

Hij / zij heeft het helemaal niet over 4K

En er zijn maar  2 of 3 4K kanalen, waarvoor je ook nog een aanvullend abonnement voor moet hebben. 

Bij ons zapt het, gelukkig, snel.😉

@joop2011 .

Het is wel logisch. Want IN dat verhaal over zapsnelheid bij de 4k zenders wordt vermeld dat er voor de (HD) zenders in multicast een truc wordt toegepast, waardoor zappen ongeveer 1 seconde is. Die alleen niet bij de 4k zenders wordt toegepast.

@PeterG 

Hartelijk dank voor de aanvulling. 

Reageer