Skip to main content

Wanneer ik op de mute knop druk stopt het geluid.

Maar na een minuut of 15 komt het automatisch weer terug.

Hallo @edborchert ,

Die knop is bedoeld voor een korte onderbreking van het geluid. Bv als je even een telefoontje pleegt of iets wil bespreken met iemand. 
 

Maar als je voor langere tijd of voor altijd het geluid uit wilt hebben, kun je via de reguliere volumeknoppen het geluid op niveau 0 zetten. 


Aangenomen dat je de standaardinstellingen van de TV+ Box hebt: de geluidsinstellingen worden gerelegeld door je televisie, niet door de TV+ Box. Heb je dat eerder (met dezelfde televisie) niet ook al gemerkt? Ik neem aan dat het hetzelfde werkt als je de afstandsbediening van je televisie gebruikt?

(In theorie kun je de TV+ Box instellen om het geluid op de TV+ Box zélf te regelen, in plaats van op je televisie. In dat geval zie je onderin beeld een indicatie van het volume, als je dat regelt of mute gebruikt. Maar dan had je dat vast vermeld, en ook dan gaat de mute volgens mij niet vanzelf weer uit.)


De mute knop van de afstandsbediening van de TV werkt wel goed.

Dank voor het meedenken.


De mute knop van de afstandsbediening van de TV werkt wel goed.

Dat is raar, want dat zou precies hetzelfde moeten werken met de afstandsbediening van de KPN TV+ Box. (Opnieuw: ik neem aan dat je het geluid regelt via je televisie, dus dat je KPN afstandsbediening is ingesteld voor die televisie.)


De KPN afstandsbediening is afgesteld op de TV (LG).

Het geluid gaat via een Onkyo 686.


Probleem is opgelost.

Lag dus niet aan de TV of KPN TV+, maar aan de Onkyo. Daar stond een sleep timer op 15 minuten en als de Onkyo uit ging ging de TV over naar ontvangst van geluid via KPN TV+.  


Goed om te lezen dat het is opgelost. Ook top dat je hier nog meldt hoe het probleem verholpen is. 


Reageer