Skip to main content
Beantwoord

Muziek op de soundbox klinkt 'savonds heel dof op Night mode

• May 8, 2025
  • 8 reacties
  • 92 keer bekeken

De geluidsinstellingen van de soundbox zijn in het algemeen vrij laag in tonen en geluid. Alleen de optie Night heeft hoge tonen. Dit blijft helaas niet zo als er maar iets van muziek bij komt dat klinkt het meteen heel dof. Het doffe geluid is echt niet fijn.

We hebben al alle opties en instellingen bekeken en uitgeprobeerd.

Is hier iets aan te doen?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hey ​@Runisaroni. Welkom op de KPN Community! 

Ik ben gelijk naar mijn Soundbox gelopen en heb 'm op het muziekkanaal Xite (kanaal 22) gezet. Ik hoor inderdaad het verschil als je de preset voor de geluidsinstellingen wisselt naar Night. Je hoort dat het geluid wat minder zwaar wordt. Maar het is in mijn mening niet dof. 

Het kan natuurlijk zijn dat het op een ander kanaal anders klinkt en daarom wil ik je eens vragen bij te houden wanneer het voorkomt. Dus kun je noemen bij welke zender het voorkomt, de dag en de tijd? Dan kunnen we eens met die informatie kijken of we het kunnen vinden. Laat het maar weten.

Wist je trouwens dat je makkelijk bij de presets uitkomt door de mute-knop ingedrukt te houden? Zo kun je in ieder geval makkelijk switchen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 9, 2025

Hey ​@Runisaroni. Welkom op de KPN Community! 

Ik ben gelijk naar mijn Soundbox gelopen en heb 'm op het muziekkanaal Xite (kanaal 22) gezet. Ik hoor inderdaad het verschil als je de preset voor de geluidsinstellingen wisselt naar Night. Je hoort dat het geluid wat minder zwaar wordt. Maar het is in mijn mening niet dof. 

Het kan natuurlijk zijn dat het op een ander kanaal anders klinkt en daarom wil ik je eens vragen bij te houden wanneer het voorkomt. Dus kun je noemen bij welke zender het voorkomt, de dag en de tijd? Dan kunnen we eens met die informatie kijken of we het kunnen vinden. Laat het maar weten.

Wist je trouwens dat je makkelijk bij de presets uitkomt door de mute-knop ingedrukt te houden? Zo kun je in ieder geval makkelijk switchen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 9, 2025

Beste Arjan, bedankt voor je reactie. Om meer hoge tonen te horen zetten wij hem op Night. Als er gewoon gesproken wordt gaat dat prima echter wanneer er maar iets van muziek bij komt valt alles gelijk in een dof geluid. Het maakt ook niet uit welk dagdeel het is en hoe laat. Sowieso zijn bijna alle geluidsinstellingen vrij dof/laag.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ok helder. Ik wil sowieso deze feedback gaan doorgeven aan de ontwikkelaars, maar ben nog benieuwd naar een tweetal zaken: 

• Op welke volumeniveau hebben jullie 'm standaard staan en is het geluid ook dof als je de box op niveau 12 zet bijvoorbeeld?
  • En kun je de box eens op ‘Voice center’ zetten bij de presets? Dan wil ik graag weten of dan de muziek op de achtergrond ook dof is. 

Ik heb helaas geen oplossing voor dit probleem momenteel. Wat ik kan doen is dit doorgeven aan de mensen die er iets mee kunnen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 12, 2025

Indien ik hem op 12 zet wordt het ook dof.

bij Voice Center blijft de muziek hetzelfde maar ook in het algemeen doffer dan op de Night stand met praten.

bedankt dat je er toch naar hebt gekeken.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ok dank je dat je een aantal zaken geprobeerd hebt. De Soundbox is nog steeds in ontwikkeling en ook het geluid heeft onze aandacht om dat steeds verder te verbeteren. Ik ga het in ieder geval doorgeven!

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 13, 2025

Is goed, bedankt zover 

• Nieuwkomer
  • May 17, 2025

Pas geleden soundbox geïnstalleerd,  grote teleurstelling soundbox klinkt veel te DOF! Ook na alle mogelijkheden geprobeerd. 

Wil hem weer terugsturen.

Wat is de mogelijkheid waar moet ik dat doorgeven?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 18, 2025

Hallo Ben48, ik heb via de KPN  app contact opgenomen via de chet. Dan bellen ze jou terug en dan is het zo geregeld. Succes

Â