Skip to main content
Beantwoord

Na aanschaf nieuwe Samsung TV gaat beeld tv-ontvanger continu kort op zwart

• September 17, 2025
  • 43 reacties
  • 337 keer bekeken

Ik heb sinds twee weken een nieuwe Samsung Oled tv.

Dit geeft behoorlijk wat ellende als ik namelijk via kpntv ontvanger tv kijk valt continu het beeld even kort weg.

Alles al geprobeerd, instellingen ander HDMI poorten stroom eraf en weer op, niets helpt afdoende want het probleem blijft bestaan. Dit kan natuurlijk niet.

Na tig keer stroom eraf, televisie aan en uit etc etc, kan ik soms gewoon televisie kijken maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als ik televisie kijk zonder kastje dus via de wifi en de apps op de tv is dit probleem er niet.

Ik zie dat er 4 jaar geleden al een soortgelijk topic is geweest maar zie nergens dat het probleem is opgelost en hoe dat dan zou kunnen .

Ik word er inmiddels tamelijk wanhopig en behoorlijk pissig om, ik betaal natuurlijk niet voor niets elke maand mijn abonnements geld, dus wat is de oplossing?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@tyn64. Heb je een prachtig mooie nieuwe tv gekocht, loop je ineens tegen problemen op met je beeld. Dat verwacht je natuurlijk niet met een nieuwe tv. Super frustrerend ook. 

Ik verwacht eerlijk gezegd dat het op te lossen is door de schermresolutie instellingen op de KPN TV+ ontvanger aan te passen. Ik zie bij je gegevens dat je deze tv-ontvanger hebt staan. Op onze Kennisbank hebben we een artikel staan over de beeldinstellingen en wat je daar kunt aanpassen. 

Ik wil je aanraden om onder HDR Prioriteit (of formaat) de instelling aan te passen naar HDR10. En kijk ook eens naar de Weergavemodus en pas deze eens aan naar 1080p-50hz. Dan ben ik benieuwd of het wegvallen van het beeld wegblijft. 

Maar misschien is het ook al opgelost met een belletje naar de helpdesk. Laat het maar weten!

43 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • September 17, 2025

Kijk eens onder Instellingen  Samsung TV Algemeen  Aan/Uit spaarstand  Schermbeveiliging staat deze aan daaronder staat Autom.uitschakelen staat deze aan.

• Auteur
  • Helper
  • September 17, 2025

Schermbeveiliging kom ik niet tegen in het menu, automatisch uitschakelen staat aan

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • September 17, 2025

Autom uitschakelen uitzetten

• Auteur
  • Helper
  • September 17, 2025

En dan is het opgelost?

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • September 17, 2025

Dat denk ik wel probeer het uit, ,maar zoek ook op je TV instellingen  naar Schermbeveiliging en zet die uit

• Auteur
  • Helper
  • September 17, 2025

Dank voor het meedenken, zal het zeker proberen.

Schermbeveiling is echt nergens iets over te vinden dus kan ik ook niet uit of aan zetten.

Automatische energiebesparing staat wel aan maar dat heeft te maken met wifi verbindingen dus lijkt me hierop niet van toepassing.

Ik ben benieuwd laat mijn bevindingen weten

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • September 17, 2025

Vreemd dat er geen Schermbeveiliging te vinden is heb zelf ook een Samsung TV.

• Auteur
  • Helper
  • September 17, 2025

ja klopt bij mijn vorige stond dat er ook, maar dit is een nieuw model van dit jaar, totaal andere menus, alles doorlopen en niet te vinden, maar misschien ligt dat aan mij ik kan het nergens vinden in geen enkel menu

• Auteur
  • Helper
  • September 17, 2025

nou automatisch uitschakelen uitzetten heeft niets geholpen het gebeurt nog steeds

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 17, 2025

Terug naar de winkel met die televisie. Die is niet goed.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • September 17, 2025

Belangrijk voor Samsung OLED TV's 

• Niet uit te schakelen: 

De standaard schermbeveiligingsfunctie op een Samsung OLED TV kan niet volledig worden uitgeschakeld, omdat deze dient ter bescherming van het scherm tegen inbranding van stilstaande beelden.

• Annuleren: 

Als de schermbeveiliging wordt geactiveerd, kun je deze onderbreken door op een willekeurige knop van de afstandsbediening te drukken, met uitzondering van de aan/uit-knop. Je kunt contact opnemen me Sansung NL 0889090100 .

• Auteur
  • Helper
  • September 17, 2025

onzin tv is prima, doe dit alleen als ik via tv+ box kijk

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • September 17, 2025

Misschien helpt TV ontvanger van de stroom afhalen wacht 30 sec een sluit weer aan doet dit ook met Box 12 mocht dat niet helpen contact opnemen met KPN 0800 0402. 

• Auteur
  • Helper
  • September 17, 2025

Ja die schermbeveiliging gaat aan als je bijvoorbeeld het beeld pauzeert en dan haal je deze er weer af door verder te kijken maar dat veranderd natuurlijk niets aan het probleem

• Auteur
  • Helper
  • September 17, 2025

Zoals ik al zei dit heb ik allemaal al tig keer geprobeerd en na een heleboel pogingen wil dat wel eens helpen maar als de boel dan uit gaat en ik  later weer tv wil kijken gebeurt het weer opnieuw dus ook dat biedt geen soelaas, inderdaad maar eens gaan bellen

Dank voor het meedenken

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • September 17, 2025

@tyn64 Al een andere HDMI kabel geprobeerd?

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • September 17, 2025

Lijkt erop dat signaal niet goed werkt van  Box 12 misschien daarom wel goed over de wifi maar niet over ethernet.

• Auteur
  • Helper
  • September 17, 2025

yep, zit nu de bijgeleverde kabel van kpn op die het ook op mijn vorige tv prima deed

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • September 17, 2025

Dus nu werkt het prima.

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • September 17, 2025

yep, zit nu de bijgeleverde kabel van kpn op die het ook op mijn vorige tv prima deed

Probeer het eens met het omdraaien van de HDMI kabel.

• Auteur
  • Helper
  • September 17, 2025

@JDD nee hoor het werkt helemaal nog niet prima

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • September 17, 2025

Weet je hoe je in je modem van Box 12 moet komen. 

ga naar mijnmodem.kpn op de achterkant van box 12 staat links onderin de onderste regel het wachtwoord login gebruik het wachtwoord en veranderd op de box naar eigen wachtwoord . Mocht gelukt kijk of alles goed qua verbinding.

In wat voor hdmi poort zit de kabel op je tv is dat hdmi stb

• Auteur
  • Helper
  • September 17, 2025

@JDD Instellingen op het modem lijken allemaal in orde voorzover ik dat kan beoordelen.

Er zitten 4 hdmi aansluitingen op de tv hij is aangesloten op hdmi 1 of dat stb is kan ik nergens vinden.

Alleen bij hdmi 3 staat e-arc maar dat is volgens mij voor een soundbar.

Dus geen idee verder

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • September 17, 2025

Dan zijn mijn suggestie op bel KPN fenk toch dat het met signaal te maken heeft.

• Auteur
  • Helper
  • September 17, 2025

Ja dat denk ik ook, kan bijna niet anders, ik heb om 14.30u een belafspraak