Skip to main content

Na aansluiten van acces point (2 verschillende geprobeerd) haperende tv.

Ik heb een experiabox v10. Van daaruit loopt een kabel naar tp-link tl-sg108e. Van daaruit gaan er diverse kabels oa naar mijn computer, printer, utp aansluitingen en op dezelfde locatie als de tp-link wil ik een wifi versterker gaan aansluiten, vanwege de trieste wifi signaal van de experia box. De tv zit aangesloten via een arris v2 .

nu heb ik geprobeerd het wifi signaal te verbeteren door het toepassen van een apple airport extreme en een engenius ecb3500. Bij beide echter hetzelfde probleem. Op het netwerk heb ik eindelijk een goed en sterk wifi signaal, maar nu hapert de tv. Ik krijg de foutcode stb-nmc-400. Zag iets staan van igmp snooping, maar als het goed is zou de  tp-link daarin voorzien. Moet ik daar nog iets in aanpassen en instellen en zo ja wat. 
Wat is de oplossing. Ik hoor het graag.

 

alvast bedankt voor de moeite

Staat IGMP snooping wel aan op die TL-SG108E?

Plaats eens een screenshot van het scherm op de TL-SG108E waar IGMP snooping ingesteld wordt.

Overigens noem je twee sterk verouderde apparaten voor het verbeteren van jouw wifi. Persoonlijk zou ik die toch echt toevertrouwen aan het rariteitenkabinet en een modern wifi accesspoint gebruiken.


Staat IGMP snooping wel aan op die TL-SG108E?

Plaats eens een screenshot van het scherm op de TL-SG108E waar IGMP snooping ingesteld wordt.

Overigens noem je twee sterk verouderde apparaten voor het verbeteren van jouw wifi. Persoonlijk zou ik die toch echt toevertrouwen aan het rariteitenkabinet en een modern wifi accesspoint gebruiken.

Ik zou dit inderdaad eens nalopen @Roderuyt


Via easy smart configuration utility van tp-link ingelogd op de switch. Daar stond igmp snooping inderdaad nog op disabled. Heb hem nu op enabled gezet en lijkt vooralsnog goed te werken. 
ik heb aantal screenshots van instellingen gemaakt. 
 

in ieder geval bedankt voor de hulp

 


Fijn dat het gelukt is @Roderuyt en bedankt dat je dit ook nog even met de rest van de Community deelt!


Reageer