Skip to main content
Beantwoord

Na aanzetten TV werkt de TV-gids eerst niet, kan niet scrollen

• February 24, 2025
  • 7 reacties
  • 129 keer bekeken

Goedemorgen,

Als ik mijn tv aanzet en daarna de tvgids opstart, dan staat de zoeker vast. Ik kan dus niet door de tvgids scrollen. Pas als ik op afstandsbediening knop de tvgids afsluit en weer opstart dan werkt alles wel. Dit is niet altijd zo geweest, maar het is me ook niet duidelijk wanneer het ontstond. Waar komt dit irritante probleem vandaan en wat is de oplossing? Systeem updates zijn er niet en worden altijd meteen bijgewerkt, opnieuw opstarten/resetten modem helpt niet.

Beste antwoord door Erwin van KPN

Daar heb ik helaas geen pasklaar antwoord op. Ik denk dat één op één analyse beter is.

Je kunt het best een terugbel afspraak inplannen zodat een collega je terugbelt en samen met jou de situatie doorneemt en eventueel de lijn doormeet.

Contact en klantenservice | KPN

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • February 26, 2025

Hoi ​@Mrpsa . Wat hinderlijk dat dit zomaar gebeurt.  

Je schrijft iets over een reset.  Kun je vertellen hoe je die reset precies gedaan hebt? 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • April 23, 2025

Beste Mrpsa en Erwin,

Dit probleem van Mrpsa herken ik. Wanneer ik de TV+ Box start en ik ga naar de gids, dan zie je de gids (zonder datum-selectie overigens) en je kunt er niks doen. Als ik héééél lang de terugknop ingeduwt houd, gaat hij wel weer naar de televisie. Dan de volgende keer doet de gids het wel.

Dit gebeurt bij mij niet alleen als ik de TV+ Box start, maar ook wanneer ik langere tijd op YouTube of Netflix heb gekeken en vervolgens weer gewoon televisie ga kijken. Ik krijg dan altijd het logo te zien met een melding over “beperkte modus”.

Het zou fijn zijn als daarnaar gekeken kan worden. ​@Erwin van KPN, mocht je meer informatie nodig hebben, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Patrick

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • April 28, 2025

Klopt, is een bekend probleem (bij mij dus ook) en is tot op vandaag niet opgelost!

Erwin van KPN
Moderator

@PatLuja : Heb je ook al eens geprobeerd om de TV+ box the herstarten via het menu? Blijft het issue dan? 

Kun je me ook vertellen hoe jou TV+ tuner is aangesloten? EN heb je er misschien meer dan één? Zo ja, komt het op beide ontvangers voor? 

Forum|alt.badge.img+3

Heel herkenbaar!  (En nog meer gids issues, zie mijn andere posts)

Opnieuw opstarten is geen structurele oplossing!

De gids is en blijft een onding!

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • May 6, 2025

Beste ​@Erwin van KPN,

Door de TV+ box te resetten, treedt het probleem nogmaals op, want het toont zich vooral de eerste keer dat je de TV+ box opstart of nadat je lang een andere app (Netflix of YouTube) hebt gebruikt en weer naar jullie TV-app overschakelt. De eerste keer vertoont hij dit gedrag, de keren daarna niet meer. Opnieuw opstarten (via het menu of door de stroom eraf te halen) is dus zeker niet de oplossing. 

Mijn TV+ box zit direct op het modem aangesloten (bekabeld) en via HDMI direct op mijn televisie.

Ik heb thuis maar één TV+ box.

Met vriendelijke groet,

Patrick

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 7, 2025

Daar heb ik helaas geen pasklaar antwoord op. Ik denk dat één op één analyse beter is.

Je kunt het best een terugbel afspraak inplannen zodat een collega je terugbelt en samen met jou de situatie doorneemt en eventueel de lijn doormeet.

Contact en klantenservice | KPN