Skip to main content

Na tv aanzetten heb ik zwart beeld na 7 seconden wel beeld waarom niet gelijk beeld

Welke KPN tv ontvanger heb je? 


De nieuwste HD  ontvanger van KPN TV+ na om ruilen  van de Artis 5202 


@R.A.B 

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

Die 7 seconde was dat altijd?

Staat hij wel op multicast en “beste beeldinstellingen” aangevinkt?

 

Wat je als eerste kan proberen is:

Zet hem aan.

Houd de kpn toets rechtsboven ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt.

Kies voor opnieuw opstarten.


Welkom op de community @R.A.B. Heb je de suggestie van Joop al kunnen proberen? Ik ben benieuwd hoe het daarna gaat.


@R.A.B Als je echt 7 seconden hebt aan tijd om te zappen naar een kanaal, is dat te lang. Ik wil je graag het advies geven om de instelling van Multicast (wat Joop noemt) om te zetten naar Unicast. Het zappen zal dan stukken sneller gaan.

Waarom?
Multicast is een techniek die voor KPN het meest efficiënt werkt. Echter ondersteunen niet alle netwerkapparaten deze techniek, of moet je het aanzetten. Als dan, om wat voor reden dan ook, multicast niet goed bij jouw TV kastje aankomt, schakelt het beeld (eerst naar paar keer proberen) over naar Unicast. Dat duurt daarom echt even voor je beeld ziet. Die keuze stress kan je besparen door meteen Unicast in te stellen.

Of je gaat op onderzoek uit waarom multicast niet werkt. Daar kunnen wij je ook gerust mee helpen, laat vooral weten.


@ikheetjeff 

Om de KPN tv ontvanger goed te laten werken, moeten alle apparaten IGMP snooping hebben.

Dat is al sinds de eerste KPN tv ontvangen.😉


@ikheetjeff

Om de KPN tv ontvanger goed te laten werken, moeten alle apparaten IGMP snooping hebben.

Dat is al sinds de eerste KPN tv ontvangen.😉

Blij dat je het met mijn bericht eens bent! 😃


Reageer