Skip to main content

Na de laatste update gebeuren er rare dingen. ( we hebben 2 kastjes en beide reageren hetzelfde) 

1e : bij versneld vooruit afspelen 2x gebeurd niets, dit werkt niet meer. 4x en meert werkt wel.

2e:  Serie Netflix aan 't volgen- bij volgende aflevering moet je helemaal uit Netflix of eerst naar een andere film/serie terug gaan naar de serie die je aan 't volgen bent om weer verder kunt kijken.

3e: Eredivisie op NPO 1 staat hele seizoen geprogrammeerd, 20 en 21-12 stond deze in de lijst opgenomen maar 22-12 (zondag) weer! niet???

Wat je als eerste zou kunnen proberen, is om de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) opnieuw op te starten.

Houd de kpn toets (rechtsboven op de KPN AB) ingedrukt totdat je een popup scherm ziet.

Kies voor opnieuw opstarten.

Wij moeten na een update 1 van de 2 ook meestal opnieuw laten opstarten.

(Dus bij 1 van de 2 nooit, vreemd)

Joop geeft een goede suggestie, ​@CojacVideo. Als je gekke dingen merkt na een update raden we eigenlijk altijd aan om de Box te herstarten. Dit kan via de KPN knop op de afstandsbediening zoals Joop schrijft. Of door de Box even stroomloos te maken.

Voor de opname, dit komt omdat de opname van zondag hetzelfde afleveringsnummer heeft als de uitzending van vrijdag. Waardoor het systeem dit ziet als dezelfde aflevering, en hem niet automatisch inplant. Als het niet daadwerkelijk een herhaling is, dan zal die van vrijdag waarschijnlijk met een verkeerd nummer zijn aangeleverd bij ons. Daar kunnen we nu achteraf ook niets meer aan doen

Hoi Erik,

we hebben 2 boxen en die doe ik na een update min 30 sec van de stroom af. 

Tot nu toe helpt het af en toe als we een of ander probleem hebben. 

Het probleem met de opname hebben we voorheen niet gehad dus dit houd ik nu in de gaten.

Het andere probleem is er nog steeds: als je bij een opgenomen programma vooruit of achteruit wilt spoelen 2x dan blijft het beeld staan (bevriest), bij 4x of hoger is er geen probleem. 

Bij beide boxen speelt dit probleem en is voorheen niet voorgekomen.  Mijns inziens moet dit aan de software liggen 

Volgens mij heb ik het probleem met spoelen kunnen reproduceren, ​@CojacVideo. Ik neem het mee richting de tv mensen. In de tussentijd, als je kort wilt spoelen, dan zou  je ook de gewone pijltoetsen kunnen gebruiken. Deze springen je met 10 seconden voor- of achteruit. Dat is wel vergelijkbaar, denk ik, met 2x spoelen. Je kunt ook de gewone pijltoetsen ingedrukt houden, dan spoel je met 32x, maar het spoelen stopt dan gelijk zodra je de knop weer loslaat, wat soms een wat fijngevoeliger resultaat kan geven ten opzichte van het spoelen op hogeren snelheid met de « en » knoppen.

Reageer