Skip to main content

Na de zoveelste update werkt mijn KPN TV+ aansluiting nog steeds belabberd. Programma’s terugkijken, pauzeren, doorspoelen, scrollen in de gids is teleurstellend. Lijkt wel of de ontvanger te weinig geheugen heeft en vastloopt. Het enige wat rest is opnieuw opstarten. Bij wisselen van zender loopt geluid en beeld niet gelijk. Soms valt het geluid 2 seconden weg. Iets waar meer mensen last van hebben. 
Ik heb alles op de normale manier aangesloten zoals KPN aangeeft. Dus daar ligt het niet aan. Zelf ook diverse opties uitgeprobeerd maar bracht geen verbetering. Heeft iemand nog suggesties om dit euvel te verhelpen?? Ik voel me genoodzaakt om zsm over te stappen naar Ziggo. 

@Cocker 

Wat is “normale” manier aangesloten?

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12? (dus wat zit daar allemaal tussen)

En wat is jouw echte downloadsnelheid? Zie hier om te meten (bij voorkeur op een computer)

Zie ook hier voor veel informatie. 

 

Heb je de beeld instellingen staan op:

Multicast en vinkje “beste beeldinstellingen” aan?

 

Hoe staat het geluid ingesteld?

 

Heb je de HDMI via de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) naar HDMI 1 op de tv?

 

Soms helpt het om hem opnieuw op te laten starten.

Hou de kpn toets op de ab (rechtsboven) ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt.

En kies voor opnieuw opstarten. 


Hoi @Cocker, welkom hier. Jouw ervaring met de TV+ is niet wat je ervan had verwacht lees ik. Dat is niet zo fijn. 

Ik ben nu net als joop2011 heel benieuwd naar de antwoorden op zijn vragen. Kun je die geven?

En heb je voor de zekerheid de box al eens een reset gegeven? 


Beste Bart_Z,

Dank voor je reactie.

Voor de duidelijkheid: Ik heb een Experiabox v10 en geen Experiabox 12. Dit omdat KPN aangaf dat , tijdens de bestelling, de Experiabox v12 geen 100mb snelheid aankon???? Wel raar dat met een snellere verbinding teruggrepen wordt naar een ouder modem. Maar dat terzijde.

Ik ben in het bezit van 2x DIW7022 omdat ik 2 tv’s heb. Woonkamer en slaapkamer. Deze zijn aangesloten rechtstreeks op de Experiabox met de bijgeleverde kabels. Van de decoder naar de tv’s met de bijgeleverde HDMI kabels.

Internetsnelheid bedraad voldoet aan de norm die in het KPN pakket zit. Wifi valt de test veel lager uit maar dat is begrijpelijk.

Waar ik me mateloos aan erger is dat bv. tijdens terugkijken van een programma en doorspoelen tijdens n reclameblok de decoders van slag raken. De boel hapert loopt enige tijd vast om vervolgens opnieuw op te starten. Ook loopt het geluid in dit soort situaties niet synchroon. Bij een pc heb je dit ook alsof er te weinig geheugen beschikbaar is.

Hoeveel ik de boel al niet heb gereset en naar fabrieksinstellingen teruggezet en opnieuw geconfigureerd zijn niet meer te tellen. Deze klachten doen zich op beide tv’s voor.

Qua internet verder geen problemen maar TV+ is waardeloos. Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat de Experiabox v10 door KPN wordt omgeruild voor een Experiabox v12.om te testen of het aan het type Experiabox ligt.

Hoop dat je iets aan deze uitleg hebt.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

 


Dat is een duidelijk verhaal. Resetten al honderden malen geprobeerd zoals ik het lees. Beide ontvangers ook. Alles keurig netjes aangesloten, maar het probleem blijft. V10 of Box 12 zou hierin niet uit mogen maken. Wel wil ik nog graag eens meekijken. Hoor ik van je wanneer je jouw profiel van gegevens hebt voorzien. 


Hoi Bart_Z,

 

Dank voor jouw reactie.

Zoals gevraagd ,heb ik mijn profiel bijgewerkt.

Met vriendelijke groet,

 


 

Waar ik me mateloos aan erger is dat bv. tijdens terugkijken van een programma en doorspoelen tijdens n reclameblok de decoders van slag raken. De boel hapert loopt enige tijd vast om vervolgens opnieuw op te starten. Ook loopt het geluid in dit soort situaties niet synchroon. Bij een pc heb je dit ook alsof er te weinig geheugen beschikbaar is.

 

Dat kan kloppen, bij terugkijken kan je de reclameblokken niet doorspoelen.

Dat mag niet van de zenders en zij bepalen wat wel en wat niet mag.

 

Als je opneemt, dan kan het wel.😉😊

 

P.S.

Experiabox 12 bestaat niet, deze heet Box12.😉


Oké, box 12 dan.😉👍


Ik heb melding gemaakt bij een expert. Die gaat binnen 1 werkdag contact met je opnemen om het verder te bespreken. Hoor graag van je als er contact is geweest. 


Goedemorgen,

 

Dank je wel voor je snelle reactie.

In afwachting…

Met vriendelijke groet


Beste Bart_Z,

vanmorgen contact gehad met n medewerker. Hij vertelde dat mijn aansluiting was gecontroleerd en merkte dat er een extra kastje tussen de decoders en het modem geplaatst moest worden. De reden is omdat ik nog geen glasvezel aansluiting heb. Volgens hem moet dan het probleem opgelost zijn. Morgen wordt dit kastje bezorgd. 
alsnog hartelijk dank voor het doorspelen van mijn klacht. 
Wederom weer met vriendelijke groet. 👍👊😉


Beste Bart_Z,

vanmorgen contact gehad met n medewerker. Hij vertelde dat mijn aansluiting was gecontroleerd en merkte dat er een extra kastje tussen de decoders en het modem geplaatst moest worden. De reden is omdat ik nog geen glasvezel aansluiting heb. Volgens hem moet dan het probleem opgelost zijn. Morgen wordt dit kastje bezorgd. 
alsnog hartelijk dank voor het doorspelen van mijn klacht. 
Wederom weer met vriendelijke groet. 👍👊😉

Wat voor een kastje is dit? 


Er is zojuist n netgear Switchafgeleverd. Ben benieuwd of dit het euvel verhelpt. In de handleiding stond dat alleen bij het modem utp poort 3 geschikt is voor interactieve tv. Nu 1 utp kabel van poort 3 naar de Switch en 2 utp kabels van decoders aangesloten op de hub.  Dus???? We gaan het meemaken. 
Vriendelijke groet. 


Er is zojuist n netgear Switchafgeleverd. Ben benieuwd of dit het euvel verhelpt. In de handleiding stond dat alleen bij het modem utp poort 3 geschikt is voor interactieve tv. 

Dat was tot en met de Experiabox 8

Daarna maakt het niets meer uit welke poort je voor tv gebruikt.

De Switch moet wel IGMP snooping ondersteunen.


Hou ons op de hoogte. Horen het graag. 


Hoi Bart_Z,

Even een update.

Vandaag monteur langs geweest nadat de boel weer vastliep en de decoder opnieuw uit zichzelf opstartte.

De bestaande decoders DIW7022 zijn vervangen door de Arris VIP5202. Volgens de monteur komt het vaker voor dat er problemen ontstaan door het gebruik van de DIW7022 in combinatie met een koperen vdsl aansluiting. Er worden teveel signalen door deze decoder verstuurd die de koperen leiding eigenlijk niet aankan. Heb je een glasvezelaansluiting dan is het een ander verhaal.

Dit maakte ik op uit het verhaal van de monteur die uiterst behulpzaam was met het verder installeren en controleren van het systeem.

Nu even afwachten hoe het systeem zich houdt.

Met vriendelijke groet,

 

 


En iedereen hier altijd maar roepen dat er geen 5202 op een TV+ abonnement kan, maar nu krijg je ze gewoon van de monteur. Heeft de monteur de 7022 meegenomen?


Dat je de v10 hebt en geen Box12 komt dus door de pair bonding, want dat zal je schat ik in wel hebben. Dan is Box12 geen optie en ben je gebonden aan de v10. Dat is overigens een prima device. Het TV+ topic leert dat er vaker wat uitdagingen zijn geweest met de v10 in combinatie met TV+. Een switch ertussen plaatsen bleek meer dan eens problemen op te lossen.

Belangrijk is wel om IGMP snooping aan te zetten op de switch. Als je de TV+ ontvanger nog hebt dan zou ik dat zeker nog eens controleren.


Goedenavond,

monteur heeft idd de 7022 meegenomen. Vooralsnog werkt alles naar behoren, maar??? Ik juich nog niet te vroeg.
Wordt vervolg. ….😉
 

 


Fijn dat het nu werkt. Dat is mooi. Alleen de procedure die de monteur gehanteerd heeft zou niet moeten. Dus dat is wel gek. Zeker omdat ik ook wel benieuwd ben of dat wat Roy74 zegt zou kunnen werken, maar dat kan je niet meer testen helaas. 

Mocht het weer mis gaan, laat het dan weten. 


Hoi Bart_Z 

Wat bedoel je precies met de opmerking dat de monteur de procedure niet had moeten volgen??

Hij heeft de klacht verholpen en als klant ben ik daar blij mee.

Ook wil ik niet dat hierdoor de monteur “ op het matje wordt geroepen” om de procedure  die hij heeft gevolgd  .

Het gaat mij erom dat ik n goed werkend systeem heb.

Het kan ook dat deze monteur een oplossing heeft waar een ander nog niet aan heeft gedacht waar andere klanten ook hun voordeel mee kunnen doen.

De klachten die ik had blijken gezien de reacties op het KPN forum vaker voor te komen.

 

Met respect en n vriendelijke groet, 😉😉👊

 

 


Die snap ik zeker. Ik ben ook blij te lezen dat het nu goed werkt. 

Alleen had hij box niet om moeten ruilen voor een ander model. Maar goed het is gedaan en voor jou de oplossing. 

Mocht je nog weer vragen krijgen, laat het dan vooral weten. 

 


Hoi Bart_Z

As hij de box niet had omgeruild dan was ik als klant meer met het goed functioneren van de hardware bezig dan met het hebben van een goed werkend systeem. 
Een auto heb ik voor ook mijn gemak en wil me ook niet verdiepen in technische problemen. Dat ding moet het gewoon doen. 😀😀😀
 

Met vriendelijke groet,

😉👍👊


Hoi Bart_Z

As hij de box niet had omgeruild dan was ik als klant meer met het goed functioneren van de hardware bezig dan met het hebben van een goed werkend systeem. 
Een auto heb ik voor ook mijn gemak en wil me ook niet verdiepen in technische problemen. Dat ding moet het gewoon doen. 😀😀😀

 

@Cocker 

Wat @Bart_Z bedoelt is, dat bij het KPN tv+ abonnement de Sagemcom DIW7022 hoort.

Niet de Arris VIP 5202

Je hebt dus nu de verkeerde KPN tv decoder die dus niet bij jouw abonnement hoort.

 

En voor de Sagemcom DIW7022 komen nog veel updates.

Hij draait momenteel al aardig stabiel.

 

Hoe is de KPN tv decoder verbonden met de Experiabox of Box12?

Of te wel, wat zit daar allemaal tussen?


Hoi Joop2011,

Of het nu wel de goede decoder is of niet. Nu werkt het (!!). En nogmaals ik heb in juni n contract afgesloten en vanaf die tijd draait de boel onstabiel. En met respect als ik als klant meer dan 4 maanden moet wachten op updates om vervolgens nog geen goed werkend systeem te hebben vind ik ronduit belachelijk. Nogmaals : Een nieuwe auto koop je ook niet met het idee dat de fabrikant je regelmatig terug laat komen om dat hij niet voldoet. En als de KPN een pakket levert wat niet voldoet en door updates de boel moet oplappen, plaats ik vraagtekens. Er word ook geen bedrag in mindering gebracht als compensatie. 
Dit klinkt “zeikerig” maar een klant is geen “testkandidaat voor de KPN en zij horen vóór het pakket aan te bieden goed te testen. Dat is geen taak voor de klant. Hoop dat je mijn “ kritiek” begrijpt.

met vriendelijke groet