Skip to main content
Beantwoord

Na een update krijg ik de foutmelding F562

• December 17, 2025
  • 10 reacties
  • 64 keer bekeken

Na herstart en opstarten tot 80 procent krijg ik een foutmelding: F562.

Wat nu

Beste antwoord door joop2011

Op welk apparaat krijg je deze melding?

Zie ook hier.

10 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • December 17, 2025

Op welk apparaat krijg je deze melding?

Zie ook hier.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • December 21, 2025

Hi ​@ALprovider en welkom bij de KPN Community! Als het op je TV-ontvanger is, 

dan vind je hier inderdaad de juiste stappen om het op te lossen. 🙂 Is het daarmee gelukt? 
Ik ben benieuwd!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 23, 2025

De TV i de woonkamer is glasvezel bekabeld en de Tv op de tweede kamer is draadloos verbonden via Experia.

Als ik de modem  opnieuw start heeft dat dan geen gevolgen voor de TV in de woonkamer?

• December 23, 2025

Doet de tv ontvanger in de woonkamer het wel goed dan?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 23, 2025

De TV i de woonkamer is glasvezel bekabeld en de Tv op de tweede kamer is draadloos verbonden via Experia.

Als ik de modem  opnieuw start heeft dat dan geen gevolgen voor de TV in de woonkamer?

==> Eerste vraag, welke KPN tv ontvanger heb je? <==

En heb jij in je huis glasvezel tussen alles?

Ik denk eerder UTP (koper kabel)

Glasvezel FTTH is de hoofdkabel en komt in je huis binnen en gaat naar het glasvezel kastje.

Daarna gaat alles verder met UTP, ook vanaf het glasvezel modem naar de KPN router.

• Deelnemer
  • December 30, 2025

Mijn TV-ontvanger (HMB2260) heeft ditzelfde issue. Tot en met zaterdag prima gewerkt en sinds afgelopen zondag ineens F562 in de display (naast ook andere foutmeldingen). 

Aan mijn glasvezel-aansluiting hangt een Mikrotik4011 met de configuratie van eigenrouter.nl. De stappen die overal genoemd worden zijn al gedaan (overige kabels loshalen, router herstarten, TV-ontvanger herstarten, TV-ontvanger resetten), maar telkens blijft de ontvanger na 80% de F562 geven.

Ik begin de ontvanger zelf langzaamaan te verdenken, aangezien deze setup bijna 7 jaar prima heeft gefunctioneerd. De enige andere optie die ik nog heb, is de Fritzbox uit de mottenballen halen en deze tijdelijk in te zetten om te zien of dat de TV-ontvanger doet opleven...

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 30, 2025

Heb je glasvezelkastje (als je dat hebt) en modem ook herstart? 2 minuten stekker eruit, en er dan weer in.

Afgezien daarvan is de HMB2260 intussen behoorlijk antiek. Bij storing zou je die via klantenservice probleemloos moeten kunnen omruilen voor een Arris 5202. Bel gratis 0800-0402, of plan een terugbelverzoek via de link Service & Contact : Online vraag stellen onderaan deze pagina.

• Deelnemer
  • December 30, 2025

Thanx voor de tip.

Bij mij gaat de glasvezel rechtstreeks in de Mikrotik. Het glasvezel-kastje is passief (gebruikt geen stroom) en de Mikrotik heb ik al stroomloos gehad. Een modem heb ik niet (kom van XS4ALL), alleen een antieke Fritzbox die al 5 jaar ik de kast ligt. Ik wou dus eerst kijken of de TV-ontvanger (de HMB is inderdaad alweer uit 2017) het met de Fritzbox wel doet, daarna zal ik eens kijken of ik 'm kan laten vervangen voor een Arris.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 30, 2025

Beste ​@Kenny_NL kijk eens of onderstaande link voor jouw werkt voor de omruil van de tv-decoder:

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/omruilen-tv-ontvanger

Succes.

• Deelnemer
  • December 30, 2025

Update: De Fritzbox afgestoft, “update” gedaan naar 7.31 en de glasvezel + TV-ontvanger aangesloten. Spul aangezet, lang gewacht en voilá: TV doet het weer.

Vervolgens de glasvezel weer in de - ongewijzigde - Mikrotik gestoken, TV-ontvanger ook weer in de Mikrotik en alles blijft werken. Ik weet alleen niet of het nu blijft werken als ik de stroom van de TV-ontvanger afhaal, maar dat is dan weer voor een andere keer. 
De tip om de HMB2260 te ruilen voor de nieuwe box zal ik wel oppakken en het proces in gang zetten.