Skip to main content
Vraag

Na firmware-update werkt HDMI CEC niet goed bij KPN TV+ box

• September 27, 2025
  • 28 reacties
  • 379 keer bekeken

Toon eerste bericht

28 reacties

• Auteur
  • Helper
  • January 13, 2026

@Remco van KPN Inmiddels ben ik na wat googlen weer iets verder en heb iets ontdekt, wat wellicht handig is voor jullie om te weten. Lijkt inderdaad toch iets met de ecostand te zijn. Ik werd getriggerd door de uitleg vanaf min 9:22 in dit filmpje. Als je de KPN knop rechtsboven op de AB enkele seconden ingedrukt houdt, dan verschijnt er een menuutje met de opties ‘Slaapstand’ (niet ‘Uitschakelen’ zoals in het filmpje wordt getoond) en ‘Opnieuw opstarten’. Zodra ik op ‘Slaapstand’ klik gaat de ontvanger (en de tv) uit (in slaapstand/standby?).

Echter, deze ‘Slaapstand’ is blijkbaar een andere standby / ecostand modus dan de ‘normale’ standby stand, waarbij ik normaal gesproken maar 1 keer op de KPN knop rechtsboven op de AB klik om de ontvanger (en tv) in standby/uit te zetten.

Want, als ik nu NA deze zgn. ‘Slaapstand’ weer op de TV knop rechtsboven op de AB klik, gaat zowel de TV als de ontvanger aan, ZONDER dat na ongeveer 20 seconden de ontvanger weer op standby gaat (lampje rood, zie mijn eerste post in dit topic). Dus deze zgn ‘Slaapstand’ werkt blijkbaar anders dan de ‘gewone’ standby stand. 

NB. Ik heb het hierna ook weer geprobeerd met de ‘gewone’ standby stand maar daarbij ging na het opstarten de ontvanger na 20 seconden weer in standby.

Hopelijk kunnen jullie er wat mee.

Dank je! Ik voeg het toe aan de feedback en geef het door aan mijn collega. 

Dag ​@Remco van KPN. Dank! Een kleine correctie nog van mijn kant. Ik vermeld hierboven: “Want, als ik nu NA deze zgn. ‘Slaapstand’ weer op de TV knop rechtsboven op de AB klik, gaat zowel de TV als de ontvanger aan, ZONDER dat na ongeveer 20 seconden de ontvanger weer op standby gaat (lampje rood, zie mijn eerste post in dit topic).

Ik bedoel hier uiteraard de ‘TV’ knop linksboven op de AB. Wat namelijk na die bepaalde update (zie de titel van dit topic) ook niet meer werkte, was dat met het klikken op de KPN knop (rechtsboven) wel de ontvanger aangaat maar niet de tv (hiervoor moet ik dus beide knoppen gebruiken om zowel de ontvanger als de tv aan te zetten). Dit was voorheen ook niet, dan ging met de KPN knop de ontvanger én de tv tegelijkertijd aan. Nu dus niet meer.

Overigens gaat met (het klikken op) de KPN knop wel zowel de ontvanger als de tv samen uit (in standby). Mijn HDMI CEC instellingen staan ingesteld op zoals hier vermeld. 

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

@Remco van KPN Ik heb precies hetzelfde probleem als ​@RKlaassen. Het doet zich alleen voor met de eco-stand, en niet bij snelle start. Overigens heb ik dit probleem al een tijdje geleden aangekaart in deze community, maar kreeg toen als antwoord dat een mogelijke oplossing waarschijnlijk geen prioriteit zou krijgen omdat ik tot dan toe de enige was die dit probleem had.

Kijk ook hier eens, Remco: 

Piet.

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Zie ook dit topic:

Piet.