Skip to main content

Na gebruik Youtube op de tv, hapert het beeld als ik verder kijk op de tv-ontvanger

• February 21, 2026
  • 5 reacties
  • 22 keer bekeken

Heb hetzelfde probleem. Na gebruik van youtube op de tv, daarna haperend beeld bij kpn tv. Dit probleem bij 2 verschillende tv's en kpn boxen. Alleen stroom eraf halen en herstarten werkt, maar is wel super irritant. Heeft KPN al een oplossing?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

5 reacties

• Deelnemer
  • February 22, 2026

Heb hetzelfde probleem. Na gebruik van youtube op de tv, daarna haperend beeld bij kpn tv. Dit probleem bij 2 verschillende tv's en kpn boxen. Alleen stroom eraf halen en herstarten werkt, maar is wel super irritant. Heeft KPN al een oplossing?

Ben je via de TV zelf naar youtube gegaan of heb je zitten casten vanaf je computer/laptop? Ik heb dat tweede laatst een keer of twee gedaan, en sindsdien kan ik amper TV kijken, alleen de radiozenders en ESPN doen het fatsoenlijk, de rest levert gehaper, gestotter en hard gepiep op omdat live niet gebufferd kan worden ofzo. Moet nu met 10 sec vertraging de ijshockeyfinale kijken, want na een paar seconden slaat NED 1 helemaal vast :\

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 22, 2026

Ben je via de TV zelf naar youtube gegaan of heb je zitten casten vanaf je computer/laptop? Ik heb dat tweede laatst een keer of twee gedaan, en sindsdien kan ik amper TV kijken, alleen de radiozenders en ESPN doen het fatsoenlijk, de rest levert gehaper, gestotter en hard gepiep op omdat live niet gebufferd kan worden ofzo. Moet nu met 10 sec vertraging de ijshockeyfinale kijken, want na een paar seconden slaat NED 1 helemaal vast :\

Youtube gestart via de apps op de tv zelf.

• Deelnemer
  • February 22, 2026

Stroom er af halen heeft mij niet geholpen, heb 30 sec gewacht en daarna 2 minuten, maar het blijft stotteren en haperen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@HalveHaen, dit probleem maakt het tv kijken niet heel fijn. Als ik het goed begrijp maak je gebruik van de Youtube app op jouw smart tv en niet de Youtube app die op de KPN Tv-ontvanger aanwezig is?  Na het gebruik van de app start je vervolgens de KPN tv-ontvanger op? Corrigeer gerust als ik het verkeerd begrijp. 

Welke type tv-ontvanger heb jij bij KPN in gebruik? Is dat de TV+ Box of een Soundbox of betreft het oudere type tv-ontvanger(s)? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 26, 2026

Hallo ​@HalveHaen, dit probleem maakt het tv kijken niet heel fijn. Als ik het goed begrijp maak je gebruik van de Youtube app op jouw smart tv en niet de Youtube app die op de KPN Tv-ontvanger aanwezig is?  Na het gebruik van de app start je vervolgens de KPN tv-ontvanger op? Corrigeer gerust als ik het verkeerd begrijp. 

Welke type tv-ontvanger heb jij bij KPN in gebruik? Is dat de TV+ Box of een Soundbox of betreft het oudere type tv-ontvanger(s)? 

Hi Jeroen,

Ik gebruik de knop ‘apps’ op de kpn afstandsbediening en ga dan naar Youtube. Dus youtube start vanaf de kpn+ box waarop deze is geinstalleerd. Ik maak gebruik van de kpn+ box (DIW7022).
Ik heb 2 van deze kpn+ box ontvangers en bij allebei de kastjes heb ik hetzelfde probleem na het kijken van youtube. Zodra ik dan terug ga naar normale tv dan hapert het beeld, en moet ik de stekker eruit halen en opnieuw opstarten.
Het is zelfs zo dat als ik youtube heb gebruikt, en de tv en kpn box uitzet, en bijvoorbeeld de volgende dag normale tv wil kijken, dat het beeld hapert en alsnog de box herstart moet worden.

Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden voor dit probleem, alvast bedankt voor je hulp.