Mijn oprechte excuus @Applmac, ik heb lang geleden een reactie getypt maar zie die hier nu helemaal niet terug Lijkt dus iets mis gegaan te zijn met het plaatsen, sorry!
Ik had je doorverwezen naar de product update om daar kenbaar te maken dat dit probleem speelt, en ondanks dat dit nu niet gebeurd is heeft mijn collega @Erik van KPN je bericht wel opgemerkt en dit als feedback meegenomen richting de ontwikkelaars!
Vanuit de ontwikkelaars hebben we een aantal vragen voor je @Applmac:
- Is dat bij elke launcher update, of bij firmware updates?
- Laat je de box automatisch zelf updaten, of doe je zelf geforceerd de controle uitvoeren of er updates beschikbaar zijn?
- Op welke audio instelling heb je de TV+ Box handmatig ingesteld?
@Maja van KPN, klopt het dat de standaardwaarde nog steeds Stereo is, en dus niet Automatisch? (Zoals dat in een update van september 2023 geïntroduceerd werd.)
Per deze update zal bij een nieuwe installatie van de TV+ Box (bij nieuwe klanten, of na een volledige reset) het geluid standaard op Stereo staan in plaats van Automatisch. We zien dat dit minder issues geeft. En we geloven dat klanten die meer eisen stellen aan het geluid, de instelling om dit aan te passen goed kunnen vinden.
Bedankt @Applmac, ik geef je antwoorden door en je hoort weer van me als ik een reactie ontvangen heb!
Als het helpt: een TV+ Box die ik een jaar geleden op “Stereo” gezet heb¹, staat nu nog steeds (of alweer²) op Stereo. Staat op niet-ecostand, maar heeft absoluut alle updates gekregen, meestal/altijd automatisch, en is absoluut meermaals opnieuw gestart geweest in de tussentijd.
¹) vanwege gehoorapparaat op optische uitgang, wat de instellingen deelt met geluid via HDMI; zie puntje 38 van de Feature Request KPN TV+ Box
²) “Stereo” is waarschijnlijk ook nog steeds de standaardinstelling?
Ik heb nog geen reactie, maar verwacht die nog wel @Applmac, vermoed dat ik er volgende week wat meer over zal horen!
Stereo is overigens nog steeds de standaardinstellingen inderdaad @Arjan van B
Ik heb nog geen reactie, maar verwacht die nog wel @Applmac, vermoed dat ik er volgende week wat meer over zal horen!
Stereo is overigens nog steeds de standaardinstellingen inderdaad @Arjan van B
@Maja van KPN
Dank voor je interesse naar dit topic m.b.t. audio instellingen.
De box behield zijn instellingen met betrekking tot geluid na de updates van firmware en launcher.
Andere instellingen heb ik niet gecontroleerd, maar ook niets vreemds ervaren (m.u.v. de ietwat gewijzigde bediening).
Het lijkt dus te zijn opgelost.
Fijne feestdagen
Ah, goed nieuws @Applmac
Bedankt dat je het nog even laat weten en jij ook fijne feestdagen!