Skip to main content

goedemiddag,

ik heb eenzelfde verhaal als hierboven! Na een software update door KPN een keer ‘s-nachts (zo’n twee weken geleden?) werkt eea niet meer naar behoren: opgenomen programma’s terugkijken via tv gaat niet (foutcode STB-zap-03 / 3 - HAL layer), het lukt wel via de app op m’n telefoon. Live pauzeren lukt ook niet meer (foutcode 03): het programma pauzeert wel, maar na op play gedrukt te hebben gaat het programma “realtime” weer verder.

De hele bups meerdere malen gereset/opnieuw opgestart enz. Gisteren KPN meer dan een uur aan de lijn gehad met uiteindelijk een herstart van buitenaf, maar het mocht niks baten. Oplossing: ik krijg een nieuwe/andere tv-ontvanger!! 

Deze zojuist opgehaald en aangesloten. Er is niks veranderd…. Het is ook eenzelfde ontvanger als ik had… Arris VIP5202.

Ik heb nu geen idee meer. Er zijn ergere dingen hoor, maar de factuur is wel betaald, terwijl eea niet werkt :-(

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

 

Hoi @Lindavs1, welkom hier. 

Wat een gedoe allemaal zeg. Zelfs nieuwe ontvangers hebben niet geholpen het probleem op te lossen. Dat is niet zo fijn. Lijkt toch verder in het netwerk te zitten. 

Hoor graag van je als je jouw profiel van gegevens hebt voorzien. Dan ga ik kijken wat ik hierin kan betekenen. 


goedemiddag,

 

en we zijn weer drie weken verder…. en geen reactie vanuit jullie kant.

ondertussen weer twee keer telefonisch contact gehad, beide keren 3 kwartier aan de lijn gehangen.

De één na laatste keer werd mij verteld dat ik nog maximaal 3 weken geduld zou moeten hebben want het lag écht aan de update van de software die zo’n tijd nodig had om alles goed te laten functioneren. Toen had ik mijn bedenkingen daar al bij, maar goed.  Zojuist, m’n laatste keer bellen, kreeg ik wederom een (overigens vriendelijk) meisje aan de lijn die precies opnoemde wat er op jullie site staat, wat ik al tientallen keren in het beginstadium geprobeerd heb en wat ik al een week of 6 van jullie hoor… Conclusie? Geen!

Ja, in eerste instantie kon er binnenkort wel een monteur langskomen (waar niet van gezegd kon worden of ik dat zou moeten betalen, dus laat maar, want, oef, ik ga echt niets voor deze ellende betalen!) en na heel lang in de wacht te hebben gestaan, 3 kwartier totaal aan de lijn!, was de oplossing: met een werkdag of twee zou een “expert” telefonisch contact met mij op kunnen nemen, want het kon ook wel eens aan onze router liggen. Proest. Zullen we ophouden? Wat is er bij jullie aan de hand?! Ik denk er aan over te stappen. Wil wel graag dat dit bekend is bij jullie, want wie weet leest iemand dit die wél met een passende en snelle oplossing komt, want ondertussen is er weer een factuur geheel betaald, en niet 100% geleverd.


Aanvulling: ook programma's terugkijken via de tv lukt niet, dit lukt, net als bovengenoemde, wel via de KPN app.


Wat een gedoe zeg Linda, ik begrijp dat je baalt. Ergens moet de oplossing toch liggen. Ik a er in ieder geval vanuit dat je alle stappen voor de foutmelding STB Zap 03 doorlopen hebt. Vaak is dit een eenmalige fout. 

De fout blijft dus maar terugkomen? Bij verschillende programma's? 

Ontvanger heeft ook een reset gehad? Zorgt dat voor verbetering? 

Ik vraag dit om alles uit te kunnen sluiten, de oplossing moet ergens te vinden zijn. 


blijft idd hetzelfde zoals ca. 6 -7 weken geleden, alle stappen zijn meerdere malen doorlopen, inclusief reset van buitenaf. geldt ook voor de “nieuwe” tv ontvanger 


Hi @Lindavs1! Ik heb toch nog vraag over de situatie. Het wil soms voorkomen dat er een conflict is tussen de gids en uiteindelijke programmering. Dan kan het zijn dat de gemaakte opname niet meer verwijst naar het juiste bestand. Dan krijg je deze foutmelding. 

Maar dat komt maar zelden voor en je hebt de foutmelding dan maar met 1 programma. Wil je hier nog laten weten met welke programma's je de foutmelding krijgt? Of dat met een specifiek programma is. Of met een specifeke serieopname? 

Zijn er ook opnames die wel werken via de tv-ontvanger? En werken de opnames die nu niet werken als je de beeldkwaliteit op SD zet? Deze optie staat bij de instellingen onder “Beeld”. 

Ik wil graag aansturing voor je doen. Waarschijnlijk moet de technische dienst daarbij komen kijken. Wat ik met deze vragen wil voorkomen is dat ik ze aanstuur en je vervolgens weer een nieuwe ontvanger krijgt. 


Geen enkel opgenomen programma kan afgespeeld worden, geen enkel live programma kan gepauzeerd worden en geen enkel programma kan teruggekeken worden


@Lindavs1 in dat geval hebben we op afstand de meeste dingen wel nagekeken. Ik heb een ticket aangemaakt. Er zal eerst iemand bellen om telefonisch nog een paar dingen door te nemen. Hierna wordt besloten of er toch apparatuur moet worden vervangen, of er een monteur nodig is of dat we het in onze systemen op kunnen lossen. 

Wil je hier laten weten wanneer er contact met je is opgenomen? Dan houden we het ook hier in de gaten. 


Ik heb hetzelfde probleem. Is het inmiddels opgelost? En zo ja, hoe? Bij mij komt het door de combinatie met een mesh netwerk. Rechtstreeks aangesloten op de kpn modem heb ik het probleem niet. 


Ja het is uiteindelijk opgelost…!! Er is een monteur langs geweest maar heel eerlijk weet ik niet precies wat hij gedaan heeft, maar het had te maken met een aansluiting die na de grote update bij KPN ineens problemen gaf oid…. 


Reageer