Skip to main content
Vraag

Na update modem werkt tv niet meer, foutcode 143

• October 22, 2025
  • 3 reacties
  • 61 keer bekeken

In de nacht van 20 op 21 oktober zijn tussen 0.00 en 07.00 uur door KPN werkzaamheden verricht voor het updaten van mijn modem. Sindsdien werkt mijn tv niet meer. Via foutmeldingscode 143 urenlang van alles geprobeerd en alle aanwijzingen gevolgd. Geen verandering. 

Hoe kan dit probleem wel opgelost worden?

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 22, 2025

Beste ​@AbelPieter zie onderstaande link voor aanvullende info en oplossingen:

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-143

Succes

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 22, 2025

@AbelPieter 

Welke KPN router heb je en welke KPN tv ontvanger?

Kijk op de KPN router of het lampje bij tv brand.

Reset de KPN router.

Haal de spanning eraf (makkelijkste is om de stekker uit de wandcontactdoos te halen)

Wacht minimaal 2 minuten.

Stop de stekker van de voedingsadapter er weer in en laat hem rustig compleet opstarten.

Helpt dat niet, reset dan de KPN tv ontvanger (helaas weet ik niet welke u heeft)

Zit er een DVS of switch tussen?

Ook deze (vooral een DVS) kan voor dit soort problemen zorgen. 

Via Google vond ik dit:

De KPN-foutcode 143 betekent dat de tv-ontvanger geen verbinding kan maken met de Experia Box. Dit kan komen door een storing of onderhoud bij KPN, een verkeerd ingestelde kabel of een defecte draadloze verbindingsset. Een herstart van de tv-ontvanger en/of Experia Box kan het probleem vaak oplossen. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@AbelPieter. Welkom op de community! Ik begrijp dat het heel vervelend is dat je tv sinds de update niet meer werkt, zeker na alles wat je al geprobeerd hebt. Ik zie dat Joop2011 al een antwoord op je vraag heeft gegeven, waarvoor dank! Heb je hiermee kunnen verhelpen dat je tv weer werkt, of blijft het probleem nog bestaan?