Skip to main content

De KPN tv app is op mijn smart tv ge-update, maar nu werkt het niet meer. App start wel op, maar bij het aanklikken van een programma blijft beeld zwart. App reeds verwijderd en opnieuw opgestart, TV volledig gereset. Niets werkt.

Hallo Jasper,

Wat zijn de ontwikkelingen nu?

Is er al zicht op een werkende app voor Sony TV's?

Ik zit nu al 2 weken zonder televisie en vindt het nu wel belachelijk lang duren, het is echt vervelend nu....

Ik zit nu al 2 weken zonder televisie en vindt het nu wel belachelijk lang duren, het is echt vervelend nu....

Waarom zit je dan zonder televisie?

Omdat de app geen beeld geeft.

Omdat de app geen beeld geeft.

En je hebt ook geen TV ontvanger?

Die gebruik ik al meer dan een jaar niet.

Rompslomp vind ik dat ding. Extra kastje, extra afstandbediening, extra hdmi kanaal(die ook allemaal bezet zijn)...etc.

En ik ben onlangs verhuisd dus dat ding ligt ergens in een doos in de opslag.

Hallo Jasper,

Wat zijn de ontwikkelingen nu?

Is er al zicht op een werkende app voor Sony TV's?

@Jasper van KPN 

Er is nog geen nieuws, als er een update is, delen we dat in een nieuwe Product Update. Totdat we daar iets plaatsen hebben wij ook geen concretere informatie.

Met de tv-ontvanger kan je inderdaad nog wel kijken (als die aangesloten is) en als je de mobiele TV+ app hebt geïnstalleerd kan je die ook gebruiken om het beeld te casten naar de tv (via bijvoorbeeld Airplay of Chromecast).

@Jasper van KPN 

Ook zonder dit zie ik het, geen zorgen 😉

Er is nog geen nieuws, als er een update is, delen we dat in een nieuwe Product Update. Totdat we daar iets plaatsen hebben wij ook geen concretere informatie.

Met de tv-ontvanger kan je inderdaad nog wel kijken (als die aangesloten is) en als je de mobiele TV+ app hebt geïnstalleerd kan je die ook gebruiken om het beeld te casten naar de tv (via bijvoorbeeld Airplay of Chromecast).

@Jasper van KPN 

Ook zonder dit zie ik het, geen zorgen 😉

Hi @Jasper: wordt er bij eventuele nieuwe update ook rekening gehouden met haperend beeld nav de laatste update ?

Launaldo schreef:

Hi @Jasper: wordt er bij eventuele nieuwe update ook rekening gehouden met haperend beeld nav de laatste update ?

Op wat voor een apparaat heb je dan last van haperingen?

Launaldo schreef:

Op wat voor een apparaat heb je dan last van haperingen?

Zie ook eerdere berichten. Nadat we aanvankelijk geen beeld hadden, na recente update het beeld weer terug. Echter, erg schokkerig beeld op alle zenders. Wij waren niet de enige die dit probleem hadden. 

Ik herinner me dat je een Philips tv hebt inderdaad 🙂

Er zitten verbeteringen in die daar effect op kunnen hebben, we kunnen de update het beste afwachten en dan kijken hoe het beeld gaat. 

@Jasper van KPN, ​@Launaldo Zojuist de laatste release (getest op mijn Philips 32PFS6402/12, android 7.1.2). De beeldkwaliteit lijkt enigszins verbeterd, maar blijft nog steeds haperen. Het geluid loopt nu wel door.

Vervolgens heb ik in het menu bij Device settings de optie Mediatunneling aangezet wat zou helpen in geval van “stotterend beeld”, echter wordt het beeld daarna compleet zwart en speelt er niks meer.

Helaas is dit nog steeds niet de release die het probleem definitief heeft opgelost.

​Vervolgens heb ik in het menu bij Device settings de optie Mediatunneling aangezet wat zou helpen in geval van “stotterend beeld”, echter wordt het beeld daarna compleet zwart en speelt er niks meer.

Helaas ondersteunt niet elke televisie multimedia tunneling. KPN zou er mijns inziens verstandig aan doen om dit te vermelden op het scherm waar je multimedia tunneling instelt.

@Jasper van KPN, ​@Launaldo Zojuist de laatste release (getest op mijn Philips 32PFS6402/12, android 7.1.2). De beeldkwaliteit lijkt enigszins verbeterd, maar blijft nog steeds haperen. Het geluid loopt nu wel door.

Vervolgens heb ik in het menu bij Device settings de optie Mediatunneling aangezet wat zou helpen in geval van “stotterend beeld”, echter wordt het beeld daarna compleet zwart en speelt er niks meer.

Helaas is dit nog steeds niet de release die het probleem definitief heeft opgelost.

@Jasper van KPN ​@Bob.K ik heb exact hetzelfde probleem. Update is uitgevoerd, maar beeld is nog steeds niet vloeiend. 

​​​​Vervolgens heb ik in het menu bij Device settings de optie Mediatunneling aangezet wat zou helpen in geval van “stotterend beeld”, echter wordt het beeld daarna compleet zwart en speelt er niks meer.

Het zwarte beeld werd inderdaad juist veroorzaakt door die instelling. Dus voor jullie moet die juist uit blijven staan.

Waar ervaren jullie het niet vloeiende beeld precies, is dat bij live tv kijken, is dat bij specifieke zenders, is dat bij het terugkijken?

Het zwarte beeld werd inderdaad juist veroorzaakt door die instelling. Dus voor jullie moet die juist uit blijven staan.

Het is jammer dat dat niet vermeld wordt op het scherm waar je Multimedia tunneling kunt instellen.

@Jasper van KPN ​@Bob.K 

Geachte heren,

waar hebben jullie de app dan gedownload? ik kan de vernieuwde app niet vinden in de playstore van mijn Sony bravia Android 7 en 11

Graag jullie hulp

Groet,

Mark

Op een Sony kan het nog niet ​@Mark105, de app wordt geleidelijk weer beschikbaar gemaakt voor meer merken en types, zie ook deze Product Update:

​​​​Vervolgens heb ik in het menu bij Device settings de optie Mediatunneling aangezet wat zou helpen in geval van “stotterend beeld”, echter wordt het beeld daarna compleet zwart en speelt er niks meer.

Waar ervaren jullie het niet vloeiende beeld precies, is dat bij live tv kijken, is dat bij specifieke zenders, is dat bij het terugkijken?

Het gaat om zowel live tv kijken (alle zenders) als opnames terugkijken (alle zenders). 

Ik heb geen zender, programma of opname gevonden waar er geen problemen zijn.

Het gaat om zowel live tv kijken (alle zenders) als opnames terugkijken (alle zenders). 

En dat is op jouw Philips 32PFS6402/12?

Welke versie van Android TV staat op die televisie?

Welke versie van Android staat op die televisie?

Android 7.1.2

Welke versie van Android staat op die televisie?

Android 7.1.2

Ik hoop dat het developmentteam wat heeft aan die informatie.

Het is natuurlijk wel een oude versie maar KPN geeft aan dat Android TV vanaf versie 7.0 ondersteund wordt.

Ik heb ook een voorbeeld gezien waar de eerste paar zenders goed gingen, en hoe hoger ze kwamen hoe meer het haperen begon. Maakt dat bij jou mogelijk ook nog verschil, of is dat vanaf NPO1 al het geval?

Ik heb ook een voorbeeld gezien waar de eerste paar zenders goed gingen, en hoe hoger ze kwamen hoe meer het haperen begon. Maakt dat bij jou mogelijk ook nog verschil, of is dat vanaf NPO1 al het geval?

Dat maakt niks uit, vanaf NPO 1 heb ik al haperend beeld.

Dank je voor het testen, ik heb het doorgegeven zodat het meegenomen kan worden. Er wordt al naar gekeken, dit als extra voorbeeld kan daarbij helpen.

Reageer