Skip to main content
Beantwoord

Na zender wisselen steeds eerst 5 tot 10 seconden een zwart scherm

• November 12, 2025
  • 7 reacties
  • 123 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Na zender wisselen eerst 5-10 sec zwart scherm.

Decoder uit/aan, update gedaan maar probleem blijft bestaan. 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Remco131, welkom op onze community! Een paar seconde is normaal maar dit klinkt te lang. Ik ben wel benieuwd naar wat Peter vraagt. Wat voor ontvanger gebruik je? Hoe zit deze aangesloten op je experiabox? Kijk je up Unicast of Multicast? Beeldinstellingen van de KPN TV+ Box | KPN Community

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 13, 2025

Welk type ontvanger heb je?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 14, 2025

Hoi ​@Remco131, welkom op onze community! Een paar seconde is normaal maar dit klinkt te lang. Ik ben wel benieuwd naar wat Peter vraagt. Wat voor ontvanger gebruik je? Hoe zit deze aangesloten op je experiabox? Kijk je up Unicast of Multicast? Beeldinstellingen van de KPN TV+ Box | KPN Community

ArnoK
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 4, 2026

Na zender wisselen eerst 5-10 sec zwart scherm.

Decoder uit/aan, update gedaan maar probleem blijft bestaan. 

Hier ook weer. Er is nog nooit één moment geweest dat ik 100% tevreden ben over de TV+ box. Gewoon kl*te, dat ding.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 4, 2026

Dat hoort niet zo, ​@ArnoK . Hier duurt het maximaal 0,5 seconde zodra ie weet dat ik geen cijfers meer invoer.

Gebruik je een ander modem dan dat van kpn? Zet de box dan eens een tijdje op unicast. Als dat wel goed gaat dan ligt het aan IGMP Snooping op je modem. 

ArnoK
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 4, 2026

Dat hoort niet zo, ​@ArnoK . Hier duurt het maximaal 0,5 seconde zodra ie weet dat ik geen cijfers meer invoer.

Gebruik je een ander modem dan dat van kpn? Zet de box dan eens een tijdje op unicast. Als dat wel goed gaat dan ligt het aan IGMP Snooping op je modem. 

Bedankt voor de suggestie, maar het treedt random op, zonder dat er ook maar iets veranderd is.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 5, 2026

Bedankt voor de suggestie, maar het treedt random op, zonder dat er ook maar iets veranderd is.

Controleer dan even of LIVE in het groen veranderd naar Live.

Zo ja, heb je ergens in je netwerk een boosdoener die niet goed met multicast om kan gaan. 

ArnoK
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 10, 2026

Controleer dan even of LIVE in het groen veranderd naar Live.

Zo ja, heb je ergens in je netwerk een boosdoener die niet goed met multicast om kan gaan. 

Niks veranderd, maar het is weer opgelost.