Skip to main content
Vraag

Navigeren in menu boven in het scherm lukt niet

• January 12, 2025
  • 14 reacties
  • 152 keer bekeken

marcel_77
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Al een tijd lukt het niet om te navigeren in menu boven aan beeldscherm, standaard staat Start geslecteerd maar het lukt mij niet om bijvoorbeeld Nu op TV, Gids en Films te selecteren. Zo kan ik TV+ box niet updaten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 12, 2025

Hoi ​@marcel_77 
Heb je hem al eens opnieuw opgestart, door de KPN-knop vast te houden tot je een menu-tje krijgt en kies dan voor opnieuw opstarten?
Dat helpt meestal.

marcel_77
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2025

Helaas werkt dat niet

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@marcel_77, als je het menu niet kunt gebruiken is dat lastig inderdaad. De TV+ Box update zichzelf trouwens ook als er een update beschikbaar is, dat hoef je dan niet handmatig te doen. Maar het menu moet je alsnog kunnen gebruiken natuurlijk. Wat gebeurt er precies als je naar het menu probeert te gaan met de pijltjes? Kom je er gewoon niet, springt het terug of iets anders? Kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken?

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 15, 2025

Klinkt mij als het volgende:

Als dat zo is, dan is het menu “alleen” niet te gebruiken nadat je pijltje omhoog drukt (boven de OK-knop) tijdens televisiekijken? Maar wél als je begint in het startscherm, ofwel: als je begint met drukken op het huisje? Of juist andersom.

En als dat zo is, zie de vraag die KPN stelt in dat topic:

hebben jullie dingen aangezet onder de Toegankelijk instellingen?

marcel_77
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2025

Wat gebeurt er precies als je naar het menu probeert te gaan met de pijltjes? Kom je er gewoon niet, springt het terug of iets anders? 

Ik kan met de afstandsbediening met pijltjes toets naar boven, dan zie je dat Start is geselecteerd maar wil ik naar rechts met pijltjestoets dan doet ie niks dan blijft het op Start staan. Een hele lange tijd heeft het wel gewerkt.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • January 15, 2025

Doet de pijltje naar rechtsknop in een ander menu het wel?

Als dat niet zo is dan is misschien is de afstandsbediening wel defect.

marcel_77
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2025

Het wisselen van zenders van KPN gaat goed, of het wisselen van app naar app werkt ook goed

Jasper van KPN
Moderator

Dus de enige plek waar het pijltje naar rechts niet werkt, is als je in het menu bovenin zit? Had je de toegankelijk instellingen die Arjan noemde ook kunnen bekijken?

marcel_77
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 16, 2025

Ik kan in menu verder niks bekijken helaas

Jasper van KPN
Moderator

Werkt het pijltje wel op andere plekken? Wij weten zoiets alleen als je het vertelt, als je een vraag niet beantwoord weten wij het niet. Als het makkelijker is om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via de website.

marcel_77
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 17, 2025

Werkt het pijltje wel op andere plekken? Wij weten zoiets alleen als je het vertelt, als je een vraag niet beantwoord weten wij het niet. Als het makkelijker is om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via de website.

het pijltje werkt wel op andere plekken. volgens mij beantwoord ik de vragen gewoon 

Jasper van KPN
Moderator

Heb je de TV+ Box ook al eens helemaal opnieuw opstart door de stekker er uit te halen? Dat is de makkelijkste manier als het via die instellingen niet lukt.

marcel_77
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 20, 2025

Heb je de TV+ Box ook al eens helemaal opnieuw opstart door de stekker er uit te halen? Dat is de makkelijkste manier als het via die instellingen niet lukt.

Dat heb ik nog niet gedaan, zal dat eens proberen

Jasper van KPN
Moderator

Is het gelukt om dat te proberen ​@marcel_77? Heeft dat geholpen?