Skip to main content
Beantwoord

Net overgestapt naar KPN, TV+ Box beeld en geluid haperen steeds

• February 24, 2025
  • 28 reacties
  • 875 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

28 reacties

@Ron de K ik had ook last van een haperend beeld. Mijn vermoeden was dat de hapering komt omdat de TV box automatisch bepaalde instellingen probeert te bepalen en steeds hapert als er tussen die instellingen wordt gewisseld. Ik heb nu de volgende instelling aangepast en dat lijkt tot nu toe te werken:

Menu instellingen (tandwiel) > Apparaat (open algemene instellingen) > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Schermresolutie > Automatisch beste resolutie > Uit

Multicast heb ik nog aan staan

Hopelijk werkt dit ook voor jou.

Ik ga ervan uit dat je de KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt.

Hoe is  deze verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

Of bedoel je, met “HAD”, letterlijk dat het probleem bij jou is opgelost.

In dat geval, zie mijn reactie als niet geplaats. (mijn excuus in dat geval).

@joop2011 ik heb inderdaad de Sagecom DIW7022 TV ontvanger. Bij mij lijkt het probleem opgelost door de instelling voor automatisch de resolutie te bepalen, uit te schakelen. Dit wilde ik als suggestie doorgeven aan Ron in de hoop dat het ook zijn probleem oplost.

Te vroeg gejuicht. Het probleem leek even weg, maar inmiddels hapert het signaal weer regelmatig (ook bij radio overigens). Het automatisch aanpassen van de resolutie uitschakelen was dus niet de oplossing :-(

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 20, 2025

Dank allen voor jullie suggesties.  Tot nu toe heeft niets geholpen helaas. Last Resort zal bekabelen zijn, waar ik eigenlijk geen zin in heb. Spijt dat ik ben overgestapt omwille van de lagere prijs en  'moderne' glasvezel. Ik overweeg om weer terug te gaan naar Ziggo, zodra dit contract weer vrij is (over 22 maanden....)