Skip to main content
Vraag

Netflix blijft regelmatig hangen bij het laden van een stream op de KPN TV+ Box

• December 26, 2025
  • 9 reacties
  • 259 keer bekeken

Gisterenavond bleef Netflix “hangen” bij het opstarten van een volgend deel van de serie. Wel geluid, geen beeld. Hangen bij 77%. Cache van de tv box in de app van Netflix leeggemaakt, maar ook dat hielp eerst niet. Nog een keer gedaan en uiteindelijk deed Netflix het weer. 
Deze specifieke problemen komen regelmatig voor bij het starten van Netflix. We gebruiken de KPN tv box 7022, rechtstreeks via een utp kabel aangesloten op de modem (12a van KPN)

9 reacties

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • December 27, 2025

Gisterenavond bleef Netflix “hangen” bij het opstarten van een volgend deel van de serie. Wel geluid, geen beeld. Hangen bij 77%. Cache van de tv box in de app van Netflix leeggemaakt, maar ook dat hielp eerst niet. Nog een keer gedaan en uiteindelijk deed Netflix het weer. 
Deze specifieke problemen komen regelmatig voor bij het starten van Netflix. We gebruiken de KPN tv box 7022, rechtstreeks via een utp kabel aangesloten op de modem (12a van KPN)

Ik herken dit probleem, zie ook eerdere topics van mij.

Deze problemen bij mij zijn eigenlijk vanaf begin dat ik de 7022 heb (meer dan een jaar), soms vaker problemen dan andere momenten.

Ik heb dit opgeven, mee leren leven.

Ik start bij problemen ontvanger opnieuw op, dan is even het probleem weg…

Zou zeker fijn zijn als dit opgelost wordt ;-)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 27, 2025

Als meer mensen hier last van hebben, dan vind ik dat KPN aan een oplossing zou moeten werken .

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 28, 2025

Steeds opnieuw opstarten is natuurlijk geen oplossing.

Dat is een pleister op de wond die steeds weer los gaat (bij wijze van spreken)

Wat ik zo wie zo heel erg vreemd vind is het volgende:

Bij de een is het probleem er niet, bij de andere soms, bij de ander vaker en bij sommige heel vaak.

Dat is heel erg vreemd.

Hopelijk zet KPN heel erg snel Android TV versie 14 erop.

En hopelijk lost dat veel op.

Maar zeker weten doe ik dit natuurlijk niet.

• Nieuwkomer
  • December 30, 2025

Hier ook. Enige remedie is opnieuw opstarten lijkt  

Audio loopt vaak wel

Hansie91
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 30, 2025

@Hermie100 Slim dat je de cache hebt verwijderd!

Heb je dit al geprobeerd?

• Je modem al opnieuw opstarten 
  • Netflix-app verwijderen en opnieuw installeren 

Hier ook nog een site met hulp van Netflix: https://help.netflix.com/nl/node/100400

Ik hoop dat het snel opgelost wordt!

• Nieuwkomer
  • January 1, 2026

Hier ook veel problemen de laatste paar weken met netflix. Laadt door tot 79% en dan gebeurt er niets meer... hoor wel geluid.

Cache verwijderen helpt niet, netflix app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar ook dan blijft het issue aanwezig... erg storend.

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • January 2, 2026

Hier ook veel problemen de laatste paar weken met netflix. Laadt door tot 79% en dan gebeurt er niets meer... hoor wel geluid.

Cache verwijderen helpt niet, netflix app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar ook dan blijft het issue aanwezig... erg storend.

ik heb door dit probleem zelfs de ontvanger een harde reset gegeven, leek even te helpen, maar probleem kwam toch weer terug.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 2, 2026

Dit gebeurd bij ons inderdaad ook wel eens.

Als je er dan uit gaat (met de Home toets) en opnieuw erin, dan gaat het wel goed.

Maar het is inderdaad een vreemd verschijnsel.

Hopelijk wordt dit met een update opgelost.

Het is al een tijdje.

Of misschien als KPN eindelijk Android update naar Android TV 14

Had ik in 2025 al verwacht, maar het duurt wel lang voordat ze hem erop zetten.

hier het zelfde probleem met netflix. ook al van alles geprobeerd

kijken nu maar via de app van de tv ook via wifi en geen problemen.