Skip to main content
Beantwoord

Netflix en YouTube werken niet op Sony tv

• March 15, 2025
  • 15 reacties
  • 147 keer bekeken

Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Netflix app en YouTube werken niet op Sony tv,  de fout melding; zorg dat je apparaat een netwerkverbinding heeft en dat datum en tijd correct ingesteld zijn -121 wordt weergegeven. Tv heeft wel netwerkverbinding verder werkt tv ontvanger wel via een netwerkkabel . Via tv ontvanger werkt Netflix app wel maar YouTube loopt steeds vast

Dankjewel 

Beste antwoord door Rasic

Dankjewel alemaal,

Het is opgelost. Netflix app heb ik opnieuw gedownload en het werkt nu. Zo blij😁

Groetjes 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 15, 2025

Tv heeft wel netwerkverbinding

Is de Sony via wifi of een netwerkkabel verbonden?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Rasic 

En laat ook even weten om welke Sony televisie het gaat?
Het modelnummer?
En op welk besturingssysteem deze draait?

En in welk jaar heb je deze Sony televisie gekocht?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 15, 2025

Hallo Michael en Peter,

Het is Sony  KD-55XE8599 gekocht in 2018.

Draait op Sony Android tv 2017 Bravia 4K

Sony is verbonden via een netwerkkabel 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 15, 2025

En heb je dat in het menu van de Sony zelf ook zo ingesteld ??? Bij televisies is het niet zo dat die dat automatisch herkennen. In ieder geval niet bij een model uit 2017.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 15, 2025

En heb je dat in het menu van de Sony zelf ook zo ingesteld ??? Bij televisies is het niet zo dat die dat automatisch herkennen. In ieder geval niet bij een model uit 2017.

Dat is een goede vraag, ik weet het niet. Ik zal morgen eens kijken waar ik het menu kan vinden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 16, 2025

Heb net even gekeken, in het menu is het IP adres correct en status verbonden. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2025

Dan zou je toch zeggen dat het moet werken.

Sony al eens even 5 minuten stroomloos gehad?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Heb net even gekeken, in het menu is het IP adres correct en status verbonden. 

Hoi ​@Rasic 

Ook niet onbelangrijk, op welke Android versie draait jouw Sony televisie?
Heb je hem wel een ge-updated naar een nieuwere versie? Of doet hij dit automatisch?
In het menu van je Sony televisie zou je de huidige versie moeten kunnen inzien.

Bij veel televisie merken beperkt het update beleid zich vaak tot 2 tot 3 jaar vanaf verschijningsdatum, al is dat bij de huidige (actuele) modellen wel verbeterd, want de LG OLED televisies (WebOS) krijgen zelf tot 6 jaar ondersteuning met updates.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 16, 2025

Update heb ik net gedaan. Kom achter dat het iets met datum en tijd te maken heeft. Net op automatisch datum en tijd gezet en op netwerk tijd. Nu werkt de YouTube app wel maar Netflix nog steeds niet😔

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2025

Als het goed is zou op een Sony uit bouwjaar 2017 nu Android 9 moeten zitten. Netflix werkt vanaf Android 7. En uiteraard dien je wel de meest recente Netflix app te hebben.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 16, 2025

Beste ​@Rasic ik heb een soortgelijke Sony uit 2017, gekocht in 2018, de KD-43XE8099

Ik kreeg ook een foutmelding bij het openen van de Netflix-app, o.a. dat er geen netwerkverbinding zou zijn.

er stond een keuzemenu bij de foutmelding, ik heb toen gekozen voor ‘afsluiten’.

Daarna weer proberen te verbinden met Netflix en toen deed Netflix het wel weer.

De laatste firmware-update voor de Sony is eind 2023 geweest, is die van jou ook helemaal bij?

Androidversie is inderdaad 9.

CC ​@PeterG en ​@Michel.uit.Arnhem 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2025

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 16, 2025

Beste ​@PeterG dat schrijf ik ook nergens, ik schreef dat de laatste firmware update voor de Sony eind 2023 is geweest, dat is iets anders dan een Android-update.

De laatste veiligheidsupdate voor Android is eind 2022 geweest 

CC ​@Rasic 

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • March 16, 2025

Dankjewel alemaal,

Het is opgelost. Netflix app heb ik opnieuw gedownload en het werkt nu. Zo blij😁

Groetjes 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2025

Mooi. Geniet er maar weer van.