Skip to main content
Vraag

Netflix geeft de melding "Je gebruikt VPN of proxy"

• 29 januari 2025
  • 4 reacties
  • 77 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties

Hoi

Ik heb sinds een week hetzelfde probleem in huis. Of ik nu via de KPN box of mijn laptop kijk, krijg ik dezelfde melding. 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7984 reacties
  • 31 januari 2025

Dat is wel erg vreemd ​@3rn13. Logische vraag is dan eerst gebruik je ook een VPN of heb je die in het verleden gebruikt? Hangt er misschien een router achter het modem van KPN? Sommige routers bieden een optie om een VPN in te stellen namelijk. Ik zou dan sowieso een het modem van KPN resetten als dit niet het geval is. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 31 januari 2025

Als je die melding op jouw laptop krijgt, ga dan eens in een browser naar whatsmyip.org.

Zie je daar jouw gewone publieke IP adres van KPN? 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4999 reacties
  • 31 januari 2025

Deze melding krijgt men als zijn IP adres valselijk van Netflix als buitenlandse IP adres beschouwt, het heeft te maken met de Geo-Database van Netflix. Het wordt vanzelf na paar dagen weer goed, maar men kan Netflix natuurlijk ook contacteren.

​@3rn13 Welke IP adres hebt jij? Maak de laatste cijfers onzichtbaar a.u.b.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 1 februari 2025

Hier hetzelfde. Laatste weken een probleem ( ( na de vele updates van KPN de laatste 2 maanden)echter alleen bij het primaire account