Skip to main content
Vraag

Netflix op KPN TV loopt vaak vast

• January 15, 2026
  • 6 reacties
  • 43 keer bekeken

Kan KPN aub zijn kastje beter maken voor wat betreft de Netflix app.

Lees elke keer dat het antwoord is dat je het kastje moet resetten etc, maar zou het niet gewoon handiger zijn dit probleem op te lossen en een goed product neer te zetten die niet continue vastloopt?

Draaien jullie dit op Kubernetes of op andere infra? Moet toch op te lossen zijn, zeker omdat ik dit probleem vaak tegen kom. Bij mijn oudere KPN kastje had ik dit probleem nooit, dus het kan wel KPN.

6 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Welkom op de KPN Community! We blijven altijd ons kastje ontwikkelen maar we hebben als KPN zijnde niet de Netflix App zelf in beheer. Wat voor een ontvanger heb je exact in gebruik van KPN?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 20, 2026

Hi Remco, dat is de DIW7022. Wel makkelijk gezegd dat het niet aan jullie ligt, maar zoiets wordt toch gecertifiseerd in een app collection lijkt mij? Het is vaak geluid en verbinding wat een issue is.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Er zijn zeker ook factoren die we aan onze kant kunnen uitsluiten, zoals de wijze van aansluiting en dergelijke. Indien mogelijk zou ik zeker aanraden om de ontvanger eens te resetten en bekabeld aan te sluiten om de meest optimale omstandigheden te creëren. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 23, 2026

Er zijn zeker ook factoren die we aan onze kant kunnen uitsluiten, zoals de wijze van aansluiting en dergelijke. Indien mogelijk zou ik zeker aanraden om de ontvanger eens te resetten en bekabeld aan te sluiten om de meest optimale omstandigheden te creëren. 

Hi Remco,

Restarten doe ik regelmatig. Soms zelfs met stroom eraf voor min. 10 seconden. Een reset is dat dan nog steeds nodig?

Mijn setup is reeds al bekabelt en de afstond is hooguit een paar meter, dus daar kan het ook niet aan liggen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 23, 2026

De spanning (volksmond stroom) eraf halen is eigenlijk niet nodig en 10 seconde is wel heel erg kort. Als je dat doet, dan minimaal 2 minuten.

Je kan een “zachte” reset heel erg makkelijk met de KPN ab doen.

Doe eens een harde reset, nadeel dat je sommige dingen opnieuw moet instellen, maar de kans is groot dat het daarna goed werkt.

Beide reset mogelijkheden:

1. Zachte reset: Hou de kpn toets (rechtsboven op de KPN ab) ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.
  2. Harte reset: Aan de achterkant zit een klein gaatje, stop daar een dun voorwerp in totdat hij opnieuw gaat opstarten.

Naast de UTP connector zit het kleine gaatje, zoals je op de foto kunt zien.😉

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 23, 2026

Ok dan ga ik dat laatste proberen met een 'harde reset'

Bedankt