Skip to main content
Beantwoord

Netflix op KPN TV loopt vaak vast

• January 15, 2026
  • 13 reacties
  • 178 keer bekeken

Kan KPN aub zijn kastje beter maken voor wat betreft de Netflix app.

Lees elke keer dat het antwoord is dat je het kastje moet resetten etc, maar zou het niet gewoon handiger zijn dit probleem op te lossen en een goed product neer te zetten die niet continue vastloopt?

Draaien jullie dit op Kubernetes of op andere infra? Moet toch op te lossen zijn, zeker omdat ik dit probleem vaak tegen kom. Bij mijn oudere KPN kastje had ik dit probleem nooit, dus het kan wel KPN.

Beste antwoord door joop2011

De spanning (volksmond stroom) eraf halen is eigenlijk niet nodig en 10 seconde is wel heel erg kort. Als je dat doet, dan minimaal 2 minuten.

Je kan een “zachte” reset heel erg makkelijk met de KPN ab doen.

Doe eens een harde reset, nadeel dat je sommige dingen opnieuw moet instellen, maar de kans is groot dat het daarna goed werkt.

Beide reset mogelijkheden:

1. Zachte reset: Hou de kpn toets (rechtsboven op de KPN ab) ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.
  2. Harte reset: Aan de achterkant zit een klein gaatje, stop daar een dun voorwerp in totdat hij opnieuw gaat opstarten.

Naast de UTP connector zit het kleine gaatje, zoals je op de foto kunt zien.😉

13 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Welkom op de KPN Community! We blijven altijd ons kastje ontwikkelen maar we hebben als KPN zijnde niet de Netflix App zelf in beheer. Wat voor een ontvanger heb je exact in gebruik van KPN?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 20, 2026

Hi Remco, dat is de DIW7022. Wel makkelijk gezegd dat het niet aan jullie ligt, maar zoiets wordt toch gecertifiseerd in een app collection lijkt mij? Het is vaak geluid en verbinding wat een issue is.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Er zijn zeker ook factoren die we aan onze kant kunnen uitsluiten, zoals de wijze van aansluiting en dergelijke. Indien mogelijk zou ik zeker aanraden om de ontvanger eens te resetten en bekabeld aan te sluiten om de meest optimale omstandigheden te creëren. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 23, 2026

Er zijn zeker ook factoren die we aan onze kant kunnen uitsluiten, zoals de wijze van aansluiting en dergelijke. Indien mogelijk zou ik zeker aanraden om de ontvanger eens te resetten en bekabeld aan te sluiten om de meest optimale omstandigheden te creëren. 

Hi Remco,

Restarten doe ik regelmatig. Soms zelfs met stroom eraf voor min. 10 seconden. Een reset is dat dan nog steeds nodig?

Mijn setup is reeds al bekabelt en de afstond is hooguit een paar meter, dus daar kan het ook niet aan liggen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • January 23, 2026

De spanning (volksmond stroom) eraf halen is eigenlijk niet nodig en 10 seconde is wel heel erg kort. Als je dat doet, dan minimaal 2 minuten.

Je kan een “zachte” reset heel erg makkelijk met de KPN ab doen.

Doe eens een harde reset, nadeel dat je sommige dingen opnieuw moet instellen, maar de kans is groot dat het daarna goed werkt.

Beide reset mogelijkheden:

1. Zachte reset: Hou de kpn toets (rechtsboven op de KPN ab) ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.
  2. Harte reset: Aan de achterkant zit een klein gaatje, stop daar een dun voorwerp in totdat hij opnieuw gaat opstarten.

Naast de UTP connector zit het kleine gaatje, zoals je op de foto kunt zien.😉

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 23, 2026

Ok dan ga ik dat laatste proberen met een 'harde reset'

Bedankt

• Topper
  • February 22, 2026

Graag sluit ik me hierbij aan. Indien gewenst maak ik hier een eigen topic voor aan, maar ik dacht laat ik het eerst zo proberen.

ik heb ook vaak problemen met het starten van Netflix. Bij het starten van een titel blijft het laadscherm staan op 0%, 89% of 97%, soms met geluid, soms zonder. Ik dacht dat dit aan mijn kastje lag en heb het soms opgelost met een herstart, soms ben ik uit frustratie iets anders gaan doen. Ook na een hard reset is het gebleven.

nu blijkt dit bij mijn vriendin, die sinds kort ook een nieuw tv+ ontvanger heeft, hetzelfde te gebeuren. 

Het aandragen van een reset als oplossing is leuk voor de korte termijn, maar ik denk dat hier misschien toch eens goed naar gekeken moet worden?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • February 22, 2026

@vortexx89 

KPN heeft geen invloed op de app van Netflix.

Daar mogen ze helemaal niet aan doen.

Alleen Netflix kan dit oplossen.

Bij ons loopt Netflix gelukkig goed op de Sagemcom DIW7022.

Maar dat zegt natuurlijk helemaal niets.

Wat ik wel hoop (en verwacht) dat als KPN de Android versie vernieuwd naar Android TV versie 14 (momenteel is het versie 11) dat er ook veel problemen wel eens over kunnen zijn.

Ik denk dat de app van Netflix daar al voor gemaakt is.

Dus KPN?

Zet Android TV versie 14 er urgent op.😉

• Topper
  • February 22, 2026

Dankjewel voor je reactie!

Niet bij stilgestaan dat het aan de app zelf zou kunnen liggen. Dan inderdaad hopen dat het bij een update van Android TV beter is..

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 22, 2026

Graag sluit ik me hierbij aan. Indien gewenst maak ik hier een eigen topic voor aan, maar ik dacht laat ik het eerst zo proberen.

ik heb ook vaak problemen met het starten van Netflix. Bij het starten van een titel blijft het laadscherm staan op 0%, 89% of 97%, soms met geluid, soms zonder. Ik dacht dat dit aan mijn kastje lag en heb het soms opgelost met een herstart, soms ben ik uit frustratie iets anders gaan doen. Ook na een hard reset is het gebleven.

nu blijkt dit bij mijn vriendin, die sinds kort ook een nieuw tv+ ontvanger heeft, hetzelfde te gebeuren. 

Het aandragen van een reset als oplossing is leuk voor de korte termijn, maar ik denk dat hier misschien toch eens goed naar gekeken moet worden?

Antwoord KPN is dat ze niet verantwoordelijk zijn, maar hoop dat hij genoeg reactie ze er toch een serieus naar kijken, wat via mobiel heb ik het probleem nooit, dus moet aan het kastje liggen, want bij voorganger ook nooit geen problemen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • February 23, 2026

@Funnybones 

Zoals ik al vermelde mag KPN helemaal niets doen met de Netflix app.

KPN mag alleen iets doen aan hun eigen app, al overige app's worden door de betreffende app maker (eigenaar) gedaan.

In dit geval moet je dus bij Netflix aankloppen. 

De Sagemcom DIW7022 en de KPN Soundbar werken op Android.

De Arcadyan en de Arris werken op Linux.

Dat zijn 2 compleet verschillende besturingssystemen

Dus ook een andere app van de app eigenaar.

Op je mobiel, Smart tv, tablet, mediabox, etc. klop je toch ook niet aan bij de fabrikant? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 23, 2026

@Funnybones 

Zoals ik al vermelde mag KPN helemaal niets doen met de Netflix app.

KPN mag alleen iets doen aan hun eigen app, al overige app's worden door de betreffende app maker (eigenaar) gedaan.

In dit geval moet je dus bij Netflix aankloppen. 

De Sagemcom DIW7022 en de KPN Soundbar werken op Android.

De Arcadyan en de Arris werken op Linux.

Dat zijn 2 compleet verschillende besturingssystemen

Dus ook een andere app van de app eigenaar.

Op je mobiel, Smart tv, tablet, mediabox, etc. klop je toch ook niet aan bij de fabrikant? 

@joop2011 snap dat ze niets aan Netflix kunnen doen, maar laat mij nou net bij een Linux vendor werken, dus ik snap er wel het e.e.a. van. KPN kan het wel testen of het correct werkt in combinatie met de hardware, zogenoemde software verificatie. Wij doen namelijk hetzelfde voor onze OS en kubernetes. Android is weer anders en ik snap ook dat Netflix in dat geval ook de partij is die de lead hierin heeft, maar als zoveel mensen hier last van hebben, dan zou de fabrikant van de hardware eens aan de bel kunnen trekken wat mij betreft of iig proberen de problemen te verhelpen. Veel mensen gebruiken tegenwoordig streamingdiensten en als de provider van internet heb je dan in mijn ogen ook een bepaalde verantwoodelijkheid, omdat je dan afhankelijk ben hiervan. Maar zou toch graag een oplossing zien, omdat deze problemen zich bij dit nieuwe kastje zich zijn  gaan voordoen en voor mij de oude prima werkte. Een oplossing zou zijn mij weer een vergelijkbare situatie als eerder, ik hoef niet perse mee in alle nieuwe ontwikkelingen als deze niet perse beter zijn voor mij als consument van ee provider, maar je krijgt het kastje wel opgelegd. Werk jij bij KPN overigens Joop?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • February 23, 2026

@Funnybones 

Mooi dat jij bij Linux werkt, maar daar gaat de vraag niet over.

De Netflix app van de vragensteller zit op de Sagemcom DIW7022

En deze werkt op Android TV versie 11

Ik ben, zoals je in mijn handtekening kunt lezen, klant bij KPN.

Ik heb nooit bij KPN gewerkt.

Ik ben ondertussen 6 jaar met pensioen.😉

P.S.

Ik noemde Linux alleen om aan te geven dat de “oudere” KPN tv ontvangers (tot en met de Arris VIP 5202) op Linux werken.

En vanaf de KPN tv+ (De Sagemcom DIW7022 en de KPN Soundbox) op Android TV werken.