Skip to main content
Beantwoord

Niet alle knoppen werken op de KPN afstandsbediening

• October 19, 2025
  • 9 reacties
  • 125 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sommige knoppen werken niet op de afstandsbediening.
Iemand enig idee hoe dit te verhelpen? O.a. volumeknop. (wel zo handig)

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@EBRA, welkom op onze community! Ik zie al een paar tips voorbij komen, wat je beschrijft is inderdaad dat de afstandsbediening niet ingesteld is is op jouw TV. Het is per type ontvanger een beetje verschillend. Op kpn.com/afstandsbediening staat alles op een rijtje.

9 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • October 19, 2025

Rood en blauwe knop ingedrukt houden afsb gereset op de KPN TV ontvanger zit aan de de bovenkant een ronde zwarte knop houd deze net zolang ingedrukt totdat op TV het beeld gaat naar afstn koppelen  volg de instructie's dan naar instellingen  afstandsbediening  koppel voor televisie.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 19, 2025

ik heb geen ronde zwarte knop aan de bovenkant. Denk ik een oud model, maar bedankt voor reactie

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 19, 2025

Welke KPN tv ontvanger heeft u?

En welke KPN ab?

KPN heeft de volgende KPN tv ontvanger momenteel in omloop:

Arcadyan HMB 2260

Arris VIP 2952

Arris VIP 5202

Een ronde 4K decoder (weet de naam niet zo snel)

Sagemcm DIW7022 (KPN tv+ box

Soundbox

Volume, mute, source en tv aan/uit worden op de tv zelf geregeld.

Je moet daarvoor de KPN ab koppelen.

Daarvoor is het nodig om te weten welke KPN tv ontvanger u heeft en welke tv.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 21, 2025

Hoi ​@EBRA, welkom op onze community! Ik zie al een paar tips voorbij komen, wat je beschrijft is inderdaad dat de afstandsbediening niet ingesteld is is op jouw TV. Het is per type ontvanger een beetje verschillend. Op kpn.com/afstandsbediening staat alles op een rijtje.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 31, 2025

De volume knop, de mute knop blijven het niet doen, wat ik ook doe. Bij een oude afstandbediening doen weer andere knoppen het niet, o.a. de stand-by knop.
Erg lastig

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 31, 2025

Ik denk dat de knoppen misschien lam zijn? Echt van alles geprobeerd (ook nieuwe batterijen ;-) )

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 31, 2025

Hebben de volumeknoppen ooit wel gewerkt op de eerste afstandsbediening die je noemde (dus niet die oude)?

Zo ja, dan kun je een nieuwe ab aanvragen op https://www.kpn.com/service/ugs/afstandsbediening-werkt-niet

Zo nee, dan is je ab misschien nog niet gekoppeld met je tv.  Op bovenstaande pagina kun je ook instructies vinden om dat te doen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 1, 2025

Dank allen voor meedenken. Een nieuwe besteld na alles geprobeerd te hebben en hopelijk is het dan verholpen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 11, 2025

En het werkt!