Skip to main content

Via Safari op de Imac kan ik zender nr.89 ONS niet ontvangen, op iPhone en iPad is dit geen probleem.

Wat is hier van de oorzaak en is dit te verhelpen?

Hmm, ik moet bekennen dat ik hier niet direct een verklaring voor heb @GtV, als ik via Google Chrome kijk, kan ik de zender wel gewoon zien. Zou jij ook eens een andere browser dan Safari willen testen?

En kan je iets meer uitleg geven over wat er precies gebeurt als je naar de zender toegaat? Krijg je bijvoorbeeld een bepaalde melding te zien?


Hallo @GtV ,

Ben je ingelogd met abonnementsnummer en pincode? Zo nee, probeer dat eens. 
 

En kun je Eurosport 2 wel ontvangen? 


In Safari kan ik niet naar de zender toegaan omdat deze niet zichtbaar is. 

Ik ben ingelogd met abonnementsnummer en pincode.

 

Ik had een filter aanstaan van “Beschikbare Zenders” keuze Wis Filters was hij wel zichtbaar maar niet te kiezen.

De regel van ONS is vaag en na keuze geeft hij de melding: Deze zender kun je alleen thuis kijken

Wat blijkt als ik tv.kpn.com via Chrome oproep deze goed verschijnt en te kiezen is.

 


Via Safari op de Imac kan ik zender nr.89 ONS niet ontvangen, op iPhone en iPad is dit geen probleem.

Wat is hier van de oorzaak en is dit te verhelpen?

 

Op mijn iMac heb ik ook de zender Ons niet. Niet in Safari, Chrome, Vivaldi en in Brave. Alles is grijs en er staat “Niet Beschikbaar” bij de programma’s.

Overigens bij mij ook niet via een tablet (Samsung). Telefoon heb ik niet geprobeerd.

Je bent dus niet de enige,

Oeps, zojuist mijn VPN uitgeschakeld en nu werkt het WEL.


ONS werkt alleen “thuis”. Via VPN ben je niet thuis….


Duidelijk @PeterG 

Misschien gebruikt @GtV ook een VPN?

 


Ik gok van niet, aangezien het via een andere browser wél goed gaat bij @GtV 🤔

Krijg jij zonder de VPN ook problemen met ONS als je via Safari kijkt @Alfons?


Als test even op mijn macBook via Safari ONS gekeken om safari en macOS (14.6) te checken en dat werkte (geen VPN actief)


Dank voor het testen @Vulpen! Dan lijkt het in ieder geval niet een algemeen probleem met Safari te zijn, misschien iets specifieks in de instellingen bij @GtV zijn iMac?


@Maja van KPN 

Ook bij mij op de iMac met Safari en zonder VPN kan ik gewoon Ons bekijken.

 


Bedankt voor het meedenken allen, jullie hebben me op het goede spoor gebracht.

Ik heb geen VPN maar ik gebruik de functie van Apple om mijn IP-adres te verbergen. 

Deze optie uit gevinkt en het werkt allemaal weer in Safari. 

Ter info de instelling zit onder Safari; Instelling: Onder Tabblad Privacy; vink uit bij Verberg IP-adres


Ah kijk aan, heel goed dat je dit gevonden hebt @GtV 💪🏼 


Reageer