Skip to main content
Vraag

Niet blij met geluid Soundbox en bijbehorende Google voorwaarden

• June 24, 2025
  • 11 reacties
  • 160 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik wilde een nieuwe afstandsbediening voor mijn arres maar zou een upgrade krijgen.  
De tv+ spundbox valt heel erg tegen.  
Voor mij zijn er twee grote  struikelblokken:
het geluid valt ernstig tegen, zeker met tv kijken. Geluid over de tv of stereo luisteren is onmogelijk en diepere instellingen zijn door kpn geblokkeerd. Daarnaast kan je het apparaat niet gebruiken zonder Googles voorwaarden te accepteren. Dit was allemaal van tevoren niet duidelijk anders was ik zeker niet akkoord gegaan. 
de boel is weer retour gestuurd. 
Helaas is de arres nu geblokkeerd. In tegenstelling tot wat de helpdesk dame beloofde. 
hoe kan ik jullie zover krijgen die arres te deblokkeren? Op dit moment geen tv. Ik neem aan dat dit verrekend wordt. 

11 reacties

• June 24, 2025

Die Arres deblokkeren kan volgens mij niet. Maar je kunt wel een TV+ ontvanger krijgen. Dan heb je in ieder geval geen problemen met geluid verwacht ik. Want dat werkt op dezelfde manier als bij de Arres.

Je zult echter wel de voorwaarden van Google moeten accepteren vermoed ik. Het is Android TV. Net als op een Android smartphone zal je met de voorwaarden akkoord moeten gaan. Waarom heb je daar moeite mee? Welk onderdeel van de voorwaarden zit je dwars? Een Android smartphone heb je ook niet?

Nog een kleine voetnoot: op de Arres tv ontvanger worden ook software onderdelen van Google gebruikt. Het kastje maakt ook gedeeltelijk gebruik van de Google DNS servers.

Forum|alt.badge.img

Wil je dat ik letterlijk ga citeren welke passages uit de gebruiksovereenkomst me niet bevallen? Valt daar over te onderhandelen dan? Nee ik heb geen Android toestellen. Ik wil terug naar de oude situatie. Als dat niet kan zal ik me bezinnen op een andere provider. 

• June 24, 2025

Nou... je mag het ook in je eigen woorden beschrijven 😉

Als je over wilt naar een andere provider moet je dat snel doen denk ik. Want ik vermoed dat je nu een nieuw jaarcontract hebt. Met 14 dagen bedenktijd. Als je in die 14 dagen besluit om te annuleren, dan heb je de volgende dag al geen internet meer. Heb ik wel eens begrepen. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@ik wil gewoon een aantwoord . Welkom hier.

Jammer dat het geluid niet is, wat je er van verwachtte en vervelend dat je het gevoel krijgt dat je niet goed bent voorgelicht. Alle informatie hierover is echter wel gewoon hier op de website te vinden hoewel ik snap dat je niet ieder detail gelijk gaat opzoeken.   

KPN kiest voor Android omdat het een stabiel, bewezen platform is.  Ik vrees dat je niet terug kan naar de oude ontvanger en we bieden tegenwoordig dus de TV+ ontvanger aan. Of je hier gebruik van wil maken is uiteraard aan jou maar hou in ieder geval wel rekening met de 14 dagen bedenktijd zoals ​@Marlon92  ook al noemde. 

Forum|alt.badge.img

Het staat inderdaad op internet. Ik wilde gewoon een nieuwe afstandsbediening en daar dacht ik aan toen ik langs een kpn winkel liep. De medewerker daar heeft me uitgebreid geholpen, maar naar nu blijkt was dat maar het halve verhaal. Ik ga er vanuit dat jullie medewerkers weten waar ze het over hebben, zeker als ze naast het apparaat in de winkel staan, maar daar kan je kennelijk niet vanuit gaan. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 26, 2025

Ik neem aan dat je eerst administratief je abonnement hebt omgezet van de Soundbox naar de standaard box (Sagemcom, type DIW7022). Want gewoon alleen terugsturen gaat je geen gewone ontvanger opleveren. 

Check via MijnKPN ook even of je nu überhaupt administratief een ontvanger in je abonnement hebt. Want app only voor smart-tv's kan tegenwoordig ook.

Forum|alt.badge.img

Peter ik had nog 2 arres kastjes liggen. Volgens de helpdesk konden die “gewoon” gebruikt worden. Dat blijkt ook niet zo te zijn. Ik begin te geloven dat de forumklanten meer weten dan het eigen personeel. Maar dank voor de tip 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 26, 2025

Nee. Als je de Soundbox bent gaan gebruiken ben je ook automatisch van je oude abonnement Alles-in-1 met “interactieve TV” omgezet naar het nieuwe abonnement met “TV+”. Onder TV+ kunnen de oude Arris kastjes voor interactieve tv niet meer geactiveerd of gebruikt.

Die 2 hadden terug gestuurd gemoeten naar kpn. Heb je daar al de streepjescode voor gekregen? Bij inleveren op het postkantoor van PostNL dien je die te tonen zodat ze die kunnen scannen. Alle gegevens, o.a. dat het van jou komt, zit in die code verwerkt.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@ik wil gewoon een aantwoord ik reageer toch nog even op je topic. Naar aanleiding van jouw feedback over Google, gaan we kijken of we onze communicatie kunnen verbeteren. Veel informatie over KPN en Google is wel al te vinden op onze website. 

Verder is het goed om te weten dat KPN alleen strikt noodzakelijke gegevens gebruikt om jouw tv dienst te kunnen leveren. Als klant heb je de mogelijkheid om expliciet toestemming te geven om jouw gebruiksgegevens (zoals het navigeren in het menu) te delen om de dienst te verbeteren. Dit geldt ook voor functionaliteiten van Android TV. Je hoeft dus geen data te delen om tv te kunnen kijken. Daarnaast vragen we jouw toestemming om jouw kijkgedrag te gebruiken om jouw kijkervaring af te stemmen op jouw persoonlijkere voorkeuren. Voor meer informatie verwijzen we naar ons privacy statement.

Verder nog: ik vind dit een hele goede tip!

Check via MijnKPN ook even of je nu überhaupt administratief een ontvanger in je abonnement hebt. Want app only voor smart-tv's kan tegenwoordig ook.

En ik hoop dat je inmiddels weer met plezier tv kijkt via KPN!

Forum|alt.badge.img

Hoi Marcia,

dat lijkt me goed. Fijn dat jullie dit op pakken.  Ik kwam echt niet verder in het installatie-proces zonder expliciet de voorwaarden van Google te accepteren. 
wat betreft de app op een smart-tv: ik vind dat minder prettig werken. Het duurt lang voordat een gemist programma beschikbaar is (als je net te laat bent voor het nos journaal moet je een half uur wachten) en er is geen echte radio. De live-feed van npo radio 1 op 81 schakelt over naar journaal voor doven en slechthorenden. Tot slot zijn de blokkenschemas minder duidelijk. 
maar bedankt voor de tip. 

• July 4, 2025

De live-feed van npo radio 1 op 81 schakelt over naar journaal voor doven en slechthorenden.

Dat is “NPO 1 extra” en de programmering daar van, dat is buiten KPN.

Er is geen webcamstream van radio1 anders dan via de website, voor zo ver ik weet.
Maar ja, het gaat om het geluid, want radio . . .