Skip to main content
Vraag

Niet blij met hogere kosten en werking van KPN TV+ en afstandsbediening

• May 7, 2025
  • 12 reacties
  • 119 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Leuk hoor KPN. Weer komt er kosten erbij. Wifi werkt niet goed moet je wifi versterkers KOPEN. Afstandsbediening met tv+ is makkelijk te gebruiken maar wat ben je lang bezig om gewoon naar opnames te gaan. Van opnames gewoon terug naar een zender is ook een hele reis. Dus je kan een ander afstandsbediening KOPEN! Goed gedaan!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Leuk he? Nee, maar even serieus.

Als je problemen met jouw wifiverbinding ervaart, hoef je natuurlijk niet direct SuperWifi te kopen. Je kunt eerst jouw wifiverbinding proberen te verbeteren met behulp van de Wifi Manager. Met deze handige online tool check je de status van je wifi in je hele huis. Kan het beter? Dan zoeken we samen de juiste manier om jouw wifi sneller, sterker en stabieler te maken. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer. Het kan inderdaad zijn dat je het advies krijgt om SuperWifi aan te schaffen. Waarom? Omdat wifi erg afhankelijk is van omgevingsfactoren. Als jouw woning goed geïsoleerd is, zal dit invloed hebben op de verspreiding van het wifi signaal. Ook ander storingsbronnen, zoals een magnetron of babyfoon, hebben invloed op het wifi signaal. Met SuperWifi breid je het signaal uit, wat vaak tot verbetering leidt. Maar dit is geen garantie, omdat wij zelfs met SuperWifi geen invloed hebben op omgevingsfactoren.

Voor wat betreft de afstandsbediening: Wat is voor jou een hele reis? Als ik namelijk naar HOME ga, dan zie ik meteen bovenaan ‘Opgeslagen’ staan. Daar ben je zo. En om terug te gaan, druk je eenvoudig op de HOME-knop. Deze ‘reis’ wordt met een andere afstandsbediening niet anders. Tenminste, ik neem aan dat je doelt op de Comfort+ afstandsbediening? Deze afstandsbediening heeft minder, maar duidelijkere knoppen en een stevige handgreep. Verder werkt ‘ie hetzelfde.

Forum|alt.badge.img

Als ik naar home ga ZIE ik ook ‘opgeslagen’…….misschien vind jij 5 keer tikken op een opgeslagen programma te zien normaal is! Dit hele nieuwe systeem is niet voor tv kijken het is voor streamen….dus voor de generatie die geen tv kijken.  Ik ben geirriteerd met KPN omdat sinds de glasvezel is geinstalleered heb ik alleen problemen en er wordt van uitgegaan dat het aan mij ligt…….wat niet waar is. En was ik dan genoodzaakt om tv+ te nemen…….want het problemen oplossen zat er niet in!

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Met KPN TV+ hebben we een platform voor TV kijken én streamen in 1. En ja, ik heb er zelf inderdaad geen moeite mee dat ik een paar keer moet klikken om een opname te zien. Misschien is het ook een kwestie van wennen. Ik zag ook dat je nog een ander topic hebt, waarin medegebruikers je een snelle manier hebben laten zien. Hopelijk werkt dat beter voor je.

Ik vind het verder jammer om te lezen dat je sinds de installatie van glasvezel problemen ervaart. En dat je je gedwongen voelde TV+ te nemen. Ik wil graag kijken of ik je hierbij kan helpen, maar dan heb ik wel meer informatie van je nodig. Kan je mij vertellen wat voor problemen je ervaart? En waarom je je gedwongen voelde KPN TV+ te nemen?

Forum|alt.badge.img

Toen ik aangesloten was op glasvezel had ik ineens problemen met opnames en programma’s terug kijken. Ik kreeg, soms 4 keer p/avond, een fout code. Als ik belde werd ik altijd vriendelijk geholpen en heeft alles gedaan wat zou moeten helpen. Maar niets hielp.  Toen begon de glasvezel kastje geluid te maken, 12 uur een hoge pieptoon. Ik was net aan het bellen toen het stopt, zou je net hebben. Dus afgesproken, ik zou het in de gaten houden en bellen als het weer gebeurt. Ik zat nog met het probleem van de tv. Weer gebeld en er werd een ‘monteur’ gestuurd. Die liep de woonkamer in en zei ‘het kan niet aan het kastje liggen want die maakt geen geluid’ Hij deed niets, was alleen aan de telefoon met een collega want hij wist niets. Zij hij zelf. Hij heeft mij ook uit zitten lachen met zijn collega, zo van ‘kastje maakt geen geluid toch, het heeft geen luidspreker’ en lachen…… Ik dacht dat hij kwam voor het probleem met de tv dus ik verteld over de foutcode, vroeg hij ‘heb je de opnames optie’……. beledigend. Maar ik wil wel zeggen dat volgens mij was het GEEN KPN monteur.  Hij had alleen een kaart van KPN, droeg geen uniform etc. Glasvezel bedrijf? Hij zou terugkomen met die collega…..die heb ik afgebeld. Ik kreeg toen te horen dat als iemand was gekomen had het mij geld gekost… Ik merkt dat, omdat de oplossingen niet heeft geholpen het zou aan mij liggen. Werd gevraagd of ik een update had gedaan…..dat gaat automatisch, toch.  Maar een KPN monteur had de glasvezel aangesluiten, niet ik.  Naar twee weken was ik het zat en niks hielp dus toen werd tv+ gezien als eenste optie. Dat gaat nu ook beter door hulp van mensen hier en idd even aan wennen.

• May 12, 2025

Ik kan me wel vinden in de kritiek van ​@Anne Kathleen .ik mis de tv-knop waarmee je direct teruggaat naar het live programma; en dan bedoel ik dus niet de tv-knop om het tv-toestel in te schakelen. De radio-knop is er wel. Op de Comfort+ is voor zover ik op de plaatjes kan zien wel zo'n tv-knop, maar daar mis ik dan bv weer de 4 gekleurde knoppen en die gebruik ik ook vaak.

Anderzijds vind ik de beeldkwaliteit van de DIW7022 beter dan die van de VIP5202. Ook de meer uitgebreide instellingen voor HDMI-CEC bevallen me wel.

Alleen jammer dat Android eronder zit. Google heeft toch al veel te veel macht. 

Forum|alt.badge.img

Ik heb eerder een antwoord over de afstandsbediening. 

Druk op Pijl omhoog (op de zilveren ring)

Druk op Pijl naar rechts.

Druk op OK-knop om sneller bij de opnames te komen.

In een willekeurige plek in het menu de terug-knop ingedrukt houden, (1-2 seconden) brengt je terug naar live-tv.

• May 12, 2025

In willekeurige plek in het menu de terug-knop ingedrukt houden, (1-2 seconden) brengt je terug naar live-tv.

Dat wist ik nog niet. Maar dat vervangt niet helemaal de functie van de tv-knop bij een klassieke ontvangers: vanuit een radio-zender schakelen naar de laatst gekozen tv-zender werkt hiermee niet. Maar goed, beter dit dan helemaal niet. 

Forum|alt.badge.img

Oh inderdaad (ik luister nooit naar radio op de tv) maar ik zie wat je bedoelt. Dit zal iets wat KPN moet oplossen met een update. Het is weer een misser. Ik vind dit nieuw systeem is meer voor streamers niet voor tv/radio gebruikers. Alles samen…..had ik al met mijn smart tv.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik wil je graag mijn excuses aanbieden voor hoe het gelopen is toen je problemen met de oude tv-ontvanger ervoer. Het lijkt mij dat de tv-ontvanger vervangen had kunnen worden, zonder overstap naar KPN TV+. Helaas is het wel zo dat nu je over bent, je niet meer terug kan. Ik ben blij om te lezen dat dit nu wel beter gaat dankzij de hulp van de KPN Community.

Forum|alt.badge.img

Dank je wel Denise

Peter1712
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • May 14, 2025

Je hebt ook een knop spraakgestuurd, dit vergemakkelijkt eigenlijk alles. Je spreekt gewoon in wat je wilt, hoe simpel kan het leven zijn. 

Forum|alt.badge.img

Ja maar…….als ik KPN belt moet ik ook zeggen waar het over gaat en dat werkt niet met mijn accent……lol.  En eerlijk gezegd ik wil dat niet…...spraak gestuurd…..apps…..pfff worden een beetje moe van.