Skip to main content

Sinds 2 maanden weer terug bij KPN. Maar ik kan maar niet wennen aan de nieuwe afstandsbediening.

Toen ik eerder bij KPN was had ik deze afstandsbediening die echt een heel stuk fijner is.

 

Is het mogelijk om deze om te ruilen?

Nee, want die oude werkt met infrarood en dat werkt niet op de nieuwe box.

Er zijn 2 afstandsbedieningen beschikbaar voor de huidige box. Die witte, die je al hebt. Dat is de gratis standaard. 

En sinds één week is er ook deze. Die kan je bestellen in de webshop. Ondersteunt niet alle functies. Maar wel geschikt voor dagelijks gebruik. Hij is een stuk korter dan de witte. En ligt daardoor goed in de hand. 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/3893776/comfort-voor-tv-afstandsbediening/

Onderstaand de gratis standaard afstandsbediening. 

 


Als je de afstandsbediening van de "oude" TV ontvangers die je aanhaalt vergelijkt met die van de TV+ Box dan zit er eigenlijk niet eens zoveel verschil tussen. Ik vraag me dan ook af of je werkelijk niet kunt wennen aan de afstandbediening of dat je nog moet wennen aan de menustructuur van de TV+ Box?

Kan je eens beschrijven wat je als minder fijn ervaart?


De gratis afstandsbediening zoals getoond, is er al heel wat jaartjes. Die werd toen in de infrarood variant standaard geleverd bij de andere tv-boxen. Je went er best wel snel aan. En zoals gezegd, de TV+ versie heeft alleen bluetooth. Je kunt hoogstens de zwarte versie proberen, maar die is niet gratis.


Als je de afstandsbediening van de "oude" TV ontvangers vergelijkt met die van de TV+ Box dan zit er eigenlijk niet eens zoveel verschil tussen. Ik vraag me dan ook af of je werkelijk niet kunt wennen aan de afstandbediening of dat je nog moet wennen aan de menustructuur van de TV+ Box?

Kan je eens beschrijven wat je als minder fijn ervaart?

Ik zit regelmatig op de knop van Disney als ik vooruit wil spoelen bij reclame. 


Inderdaad. Verschil indeling is minimaal. 

 


Het verschil tussen de afstandsbediening van de TV+ Box en de nieuwere afstandsbediening voor de "oude" TV ontvangers is daarentegen wel heel groot.

Wellicht dat @Antoinette66 die afstandsbediening bedoelt.

Maar goed, ik hoop dat @Antoinette66 zal aangeven wat zij minder fijn vind aan de afstandbediening van de TV+ Box.


Dank voor jullie reacties. Het gaat me meer om de indeling van de afstandsbediening. 

De nieuwe, de rechter, vind ik gewoon niet fijn.

 

 


Ik heb enkele maanden geleden ook de nieuwe TV+ ontvanger gekregen omdat de oude niet meer geleverd werd zo werd mij verteld. Ik kan absoluut niet wennen aan TV+ en ik zou dolgraag de oude ontvanger terug hebben. Ik vind TV+ zo erg, dat ik overweeg weg te gaan bij KPN. TV+ naar mijn mening zeer gebruikers onvriendelijk. Bovendien is de audiosynchronisatie nog steeds niet opgelost (was geen probleem bij de oude ontvanger).

Nu moest ik voor mijn vader een nieuwe TV ontvanger bestellen en wat schetst mijn verbazing: hij krijgt gewoon een oude ontvanger geleverd (nieuw in doos) en niet een TV+ ontvanger…. Ze bestaan dus nog wel!

Ik wil heel graag mijn TV+ ontvangers omruilen voor oude type ontvanger.


 

Ik wil heel graag mijn TV+ ontvangers omruilen voor oude type ontvanger.

Dat gaat niet gebeuren @EricH60 , eenmaal TV+, altijd tv-plus.

Klanten met oude decoders die stuk gaan worden vervangen door een soortgelijke decoder.

Klanten die hun tv-abo opschalen naar TV+ krijgen daar de bijbehorende decoder bij, de DIW7022.

 

 


Ik heb enkele maanden geleden ook de nieuwe TV+ ontvanger gekregen omdat de oude niet meer geleverd werd zo werd mij verteld. Ik kan absoluut niet wennen aan TV+ en ik zou dolgraag de oude ontvanger terug hebben. Ik vind TV+ zo erg, dat ik overweeg weg te gaan bij KPN. TV+ naar mijn mening zeer gebruikers onvriendelijk. Bovendien is de audiosynchronisatie nog steeds niet opgelost (was geen probleem bij de oude ontvanger).

Nu moest ik voor mijn vader een nieuwe TV ontvanger bestellen en wat schetst mijn verbazing: hij krijgt gewoon een oude ontvanger geleverd (nieuw in doos) en niet een TV+ ontvanger…. Ze bestaan dus nog wel!

Ik wil heel graag mijn TV+ ontvangers omruilen voor oude type ontvanger.

 Ik snap je helemaal.


Ik wil heel graag mijn TV+ ontvangers omruilen voor oude type ontvanger.

Dat gaat niet gebeuren @EricH60 , eenmaal TV+ is altijd TV+

 


Met de invoering van de TV+ box heeft kpn een nieuw platform op de achtergrond in gebruik genomen. Waar de streams vandaan komen. Zo wordt langzaam het oude platform uitgefaseerd. Al duurt het nog vele jaren voordat alle klanten naar een nieuw abonnement zijn.

Met ingang van 23 januari 2023 levert kpn uitsluitend de TV+ box DIW7022 aan klanten die vanaf die datum (weer) klant zijn geworden. Terug naar de oude en het oude Linux platform is géén optie. 

@EricH60 en @Antoinette66 . De indeling van die oude D3 en de nieuwe T4H is zo goed als hetzelfde. Vanaf het compas zelfs hetzelfde. Op de TT → radio knop na.

Maar ja. Terug naar het oude kan niet. En die oude D3 afstandsbediening krijg je er ook niet meer bij!! Als je nu de oude ontvanger zou krijgen. Dan krijg je er de de afstandsbediening bij zoals de RECHTER in de afbeelding bij het bericht van wjb. En die is nog meer anders dan de oude D3 afstandsbediening. Krijgen we dat weer…. (maar nogmaals: is geen mogelijkheid).


Ik heb enkele maanden geleden ook de nieuwe TV+ ontvanger gekregen omdat de oude niet meer geleverd werd zo werd mij verteld.

Vreemd want er zijn nog "oude" TV ontvangers in overvloed.

Welk abonnement heb jij?


Antoinette66 schreef:

Dank voor jullie reacties. Het gaat me meer om de indeling van de afstandsbediening. 

De nieuwe, de rechter, vind ik gewoon niet fijn.

Maar zo groot zijn de verschillen in de indeling toch niet?

Welke knoppen vind je dan qua indeling minder fijn?


Reageer