Skip to main content
Vraag

Niet te spreken over de nieuwe manier van terug/vooruit spoelen via de TV+ Box

• September 28, 2026
  • 9 reacties
  • 105 keer bekeken

Eerst had je fullscreen als je wou terug/vooruit spoelen bij terug kijken bij tv gids (KPN TV+ Box - DIW7022). Nu heb je een heel klein beeldje. En je kan slecht zien tot waar je wilt spoelen door het kleine beeld. Kan het aub terug naar het oude. Er zit ook vertraging in als je wilt spoelen. 

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 29, 2026

Dit is gedaan om data, en dus server- en netwerk belasting, te verminderen. Daarom ook een beeld per seconde. Dit alles vermindert ook het risico op vastlopers. Met 2,5 miljoen tv klanten. 

Dit is al een paar maanden. Inmiddels is deze thumbnail 4 × groter dan de eerste.

Op 43 inch op iets meer dan 2 meter voor mij groot zat. 

Al eens bij Netflix gekeken? Daar is het een postzegel. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 29, 2026

Wie ben jij nu weer? Ik vraag toch wat aan KPN. Ik hoef geen meningen van anderen. Mijn videorecorder kon het. VLC kan het. Vroeger kon het op KPN en het is en blijft hetzelfde. Spoelen is spoelen, maar wat je te zien krijgt is klein…  ze moeten het alleen maar fullscreen te maken zoals het was. Wat heb dat nou te maken met '’data, en dus server- en netwerk belasting'’ in 2026 met super snel fiber internet.

Op 43 inch op iets meer dan 2 meter voor mij groot zat.  fijn voor je. Ik vraag toch niet jouw mening. Dat jij nou op een hele kleine tv kijkt en er 2 meter er voor zit fijn voor je. Mag ik zelf kiezen hoe ver en hoe groot me tv moet zijn. Klein is klein harry  wat dacht je van de klok bij voetballen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 29, 2026

Sprak net KPN aan de telefoon. Er komt een update en ze gaan het weer doen zoals het oude. He he… ik ben niet de enigste die het niks vond. Topic gesloten.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 29, 2026

​@RS80 Dit is een klant-voor-klant-community waarop het juist de bedoeling is dat klanten elkaar helpen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 29, 2026

Bellen zou moeten zijn '’Medewerker KPN -voor-klant-lijn waarop het juist de bedoeling is dat elke medewerker het zelfde zou moeten zeggen. Niet zoals gisteren ga naar een forum. En vandaag zal je klacht bij de stapel doen. En dan 1 min later ziet ie dat er een update komt. Jullie verdoen mijn tijd/energie!" En ook jij Katana321 weet niet eens van die update. Jullie worden bedankt. Mzzl.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 29, 2026

Hoi ​@RS80. Welkom op de KPN Community! Voordat ik inhoudelijk op je bericht inga, wil ik eerst kwijt dat ​@Katana321 helemaal gelijk heeft. Dit is een Community waar het in de basis zo is dat klanten elkaar ondersteunen en hulp bieden. Waar nodig en mogelijk springen wij moderators dan bij. De toon van je berichten wil ik je ook vragen wat aan te passen. We houden het hier graag respectvol richting elkaar en proberen de sfeer goed te houden. Lees onze huisregels (nog) een keer door en dan ben ik ervan overtuigd dat toekomstige gesprekken een stuk prettiger zullen verlopen. 

Verder vind ik het vervelend te lezen dat deze manier van spoelen niet helemaal bevalt. We hebben dit juist gedaan om de uiteindelijk kijkervaring voor alle klanten te verbeteren en te kunnen blijven garanderen. De uitleg die erbij hoort waarom we deze aanpassing hebben gedaan heb je van ​@PeterG gekregen en in grote lijnen klopt dit. 

Dit is eerlijk gezegd wel een blijvende wijziging en gaat niet worden aangepast in een komende update. Als dat telefonisch is aangegeven, dan klopt dat niet. Hopelijk leer je er toch aan te wennen de komende tijd en beïnvloedt het jouw kijkervaring niet al te veel. 

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. We komen er dan vast wel uit onderling.

• Topper
  • September 29, 2026

Het huidige spoelen werkt totaal niet!!!

Het beeld springt terug naar de start van de uitzending en je moet gokken waar je zit. je kunt totaal niet zien of het reclame blok is afgelopen en de uitzending verder gaat.

Hoeft echt niet scherm vullend te zijn al was dat wat mij betreft prima.

Dat werkte een paar weken geleden nog wel.

Nu dus niet meer en ishet gokken geblazen met het doorspoelen.

Mijn vraag aan KPN wanneer gaat dit worden gerepareerd. en het beste is natuurlijk de updates terug draaien, if it aint broke dont fix it!!!

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 29, 2026

Reclameblokken kun je (in opnames) ook overslaan door met de cijfertoetsen het aantal minuten en seconden in te tikken dat je vooruit wil springen en dan het pijltje-naar-rechts op de ring. Als je nog niet ver genoeg bent kun je met alleen pijltje-naar rechts 30 seconden vooruit springen, en als je te ver bent 30 seconden terug met pijltje-naar-links.
De meeste reclameblokken hebben een min of meer vaste lengte per zender, bijv. Net5 ong. 8:30. Op andere zenders kan de gemiddelde lengte anders zijn, maar daar wen je snel genoeg aan in mijn ervaring.

Ik gebruik dit eigenlijk altijd ipv. snel spoelen, voor mij werkt het sneller en accurater, ook toen snel spoelen nog wel goed op de oude manier werkte (full-screen vanaf de oude iTV opname server).

• Topper
  • September 29, 2026

Misschien een stomme vraag maar hoe weet ik hoelang het reclame blok duurt?

wat is er nu eenvoudiger dan op ffw drukken en op play ls je ziet dat de ellende is afgelopen.

Verder ken ik de methode van 30 seconden en ok de tijd invoeren is bekend.

Probleem is natuurlijk dat KPN iets had dat goed werkte en nu dus niet meer.

Dat kan dan wel in lijn zijn met de streaming diensten maar die heb en wil ik niet.

Laat nu gewoon iets heel als het niet kapot is.